نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران

نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، اگر پروژه رنو در ایران به راه می‌افتاد و البته اگر تحریم نمی‌شدیم؛ ایران می‌توانست مانند کشور‌هایی مانند برزیل، ترکیه و چین میزبان خودروسازان بزرگ دنیا باشد و در آن صورت، رقابتی واقعی در بازار خودروی کشور شکل می‌گرفت.
قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟

قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟

هدف از این قانون، ترغیب مالکان فرسوده‌ها به اسقاط خودروهایشان بود. با توجه به این دو سهمیه، خودروسازان در دوران قرعه‌کشی و همچنین در فروش‌های سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، باید در مجموع ۷۰درصد از محصولات خود را به «مادران» و مالکان خودرو‌های فرسوده اختصاص می‌دادند و باقی متقاضیان باید برای ۳۰ درصد دیگر رقابت می‌کردند.
پیش‌فروش سایپا ویژه ثبت‌نامی‌های سامانه یکپارچه

پیش‌فروش سایپا ویژه ثبت‌نامی‌های سامانه یکپارچه

سایپا اعلام کرد: پیرو اعلام نتایج در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به اطلاع نمایندگی‌ها و متقاضیان حائز شرایطی که در طرح عادی سامانه مذکور در سال گذشته نسبت به ثبت نام اولیه خودرو ساینا اس با استاندارد ۸۵ گانه، شاهین G، شاهین با گیربکس اتوماتیک، کوییک GX و کوییک GXR اقدام نموده در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ پیامک به آن‌ها ارسال شده میرساند، امکان واریز وجه خودرو و ثبت نام مطابق شرایط ذیل فراهم شده است.
سایپا اولین صادرکننده خودرو به کره شمالی؟!

سایپا اولین صادرکننده خودرو به کره شمالی؟!

کره شمالی را می‌توان منزوی‌ترین کشور جهان از لحاظ مراودات اقتصادی به شمار آورد. این کشور به دلیل سیاست‌های جنگ‌طلبانه سیاستمداران خود، متحمل سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی بوده و مردمان آن، غالباً زیر خط فقر زندگی می‌کنند. به نظر می‌رسد اکنون دولتمردان کره شمالی با توجه به همکاری نکردن دیگر خودروسازان مطرح جهانی با این کشور، دست به دامان خودروساز ایرانی شده‌اند.
(تصاویر) لامبورگینی اوروس؛ نسخه منصوری

(تصاویر) لامبورگینی اوروس؛ نسخه منصوری

اوروس درحالت استاندارد قادر به تولید ۶۴۰ اسب بخار قدرت از پیشرانه ۴ لیتری ۸ سیلندر توربودوقلو است. تغییرات منصوری میزان خروجی را به ۱۰۰۱ اسب بخار رسانده است.
خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت

خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت

وزیر امور اقتصادی خارجی کره شمالی، از تمایل این کشور برای همکاری با گروه خودروسازی سایپا خبر داد. این خبر را خبرگزاری رسمی سایپا، یعنی سایپانیوز در وب‌سایت خود منتشر کرده است.
خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
بررسی دقیق آمار و ارقام مرتبط با ارزبری صنعت خودرو در سال ۱۴۰۲؛

خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟

در این مطلب سعی شده که نگاهی به این آمار و ارقام انداخته شود و با استفاده از داده‌های مربوط به ارزبری خودرو‌های مختلف که توسط وزارت صمت گزارش شده، تصویر بهتر و شفاف‌تری از این موضوع ترسیم شود؛ اما پیش از آن، مناسب است که آمار کلی صادرات و واردات کشور و همچنین عملکرد صنعت خودرو در سال ۱۴۰۲ را مرور کنیم.