bato-adv

کاخ سفید: جنگ با ایران مشکلات را حل نمی‌کند

کاخ سفید: جنگ با ایران مشکلات را حل نمی‌کند
سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید عصر یکشنبه با حمایت از رژیم صهیونیستی خواستار راه حل دیپلماتیک برای تنش‌زدایی در منطقه پس از شهادت سید حسن نصر‌الله شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «جان کربی» سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید عصر یکشنبه به وقت تهران درباره آخرین تحولات منطقه بعد از شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به‌دست رژیم صهیونیستی گفت، آمریکا منتظر اقدامات ایران هست.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» کربی گفت: «شاهد لفاظی‌ها‌یی از تهران هستیم. ما نظاره گر این خواهیم بود که آنها چه می‌کنند.»

او در ادامه به حمایت قاطع آمریکا از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «جنگ همه‌جانبه با حزب الله و ایران، راهی برای بازگشت امن افراد به منازل خود نیست. ما معتقدیم که مسیر دیپلماتیک راه درستی است.»

رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز شنبه از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان دفاع کرد.

جو بایدن با انتشار بیانیه‌ای با تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان، ترور سید حسن نصرالله را عادلانه خواند.

او گفت: «ایالات متحده به طور کامل از حق اسرائیل برای دفاع از خود برابر حزب‌الله، حماس، حوثی‌ها و سایر گروه‌های مورد حمایت ایران حمایت می‌کند. من به وزیر دفاع دستور دادم که موقعیت تدافعی ارتش ایالات متحده در منطقه خاورمیانه را برای جلوگیری از تجاوز و کاهش خطر جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر تقویت کند.» 

او مدعی شد که هدف دولت آمریکا کاهش تنش در غزه و لبنان از طریق دیپلماسی است.

سید حسن نصرالله، متولد ۳۱ اوت ۱۹۶۰ میلادی در شرق بیروت، سومین دبیرکل حزب‌الله لبنان و از بنیان‌گذاران آن در سال ۱۹۸۲ میلادی بود.

وی پس از شهادت سید عباس موسوی در ۱۶ فوریه ۱۹۹۲، در سن ۳۲ سالگی، به‌عنوان دبیرکل حزب‌الله لبنان انتخاب شد.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین