براساس این نظرسنجی بیش از نیمی از پاسخگویان (۵۴.۱ درصد) ارتباط با دوستان و آشنایان را از موارد استفاده از اینستاگرام عنوان کردهاند. بعد از آن، تماشای کلیپها (۴۰.۹ درصد)، پیگیری اخبار (۳۱.۲ درصد)، از دیگر موارد استفاده اینستاگرام مطرح شده است.
در خصوص جذابیت دیگر قابلیتهای اینستاگرام؛ استوری گذاشتن با ۳۳.۷ درصد، لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پست دیگران (۳۲.۴ درصد) و به اشتراک گذاشتن عکس، فیلم یا متن (پست گذاشتن) با ۳۰.۸ درصد از جمله سه قابلیت جذاب و پرطرفدار اینستاگرام در بین پاسخگویان است.
به گزارش جهان، بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی گروه افکارسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که بهمن ۱۳۹۷ در کل کشور در خصوص عضویت در شبکههای اجتماعی و به صورت تلفنی انجام شده، نشان میدهد ۳۹.۳ درصد پاسخگویان در این سرویس اشتراک عکس عضویت دارند.
براساس این نظرسنجی بیش از نیمی از پاسخگویان (۵۴.۱ درصد) ارتباط با دوستان و آشنایان را از موارد استفاده از اینستاگرام عنوان کردهاند. بعد از آن، تماشای کلیپها (۴۰.۹ درصد)، پیگیری اخبار (۳۱.۲ درصد)، از دیگر موارد استفاده اینستاگرام مطرح شده است.
همچنین ۴۳.۲ درصد از پاسخگویان گفتهاند صفحه هنرمندان (بازیگران و خوانندهها) را در اینستاگرام دنبال میکنند. دنبال کردن صفحه ورزشکاران با حدود ۲۳ درصد، شخصیتهای علمی با ۱۱.۳ درصد، در ردههای بعدی پیگیری پاسخگویان قرار دارد.
در خصوص جذابیت دیگر قابلیتهای اینستاگرام؛ استوری گذاشتن با ۳۳.۷ درصد، لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پست دیگران (۳۲.۴ درصد) و به اشتراک گذاشتن عکس، فیلم یا متن (پست گذاشتن) با ۳۰.۸ درصد از جمله سه قابلیت جذاب و پرطرفدار اینستاگرام در بین پاسخگویان است.
همچنین اکثریت پاسخگویان (۷۵.۳ درصد) گفتهاند صفحه شخصی اینستاگرامشان محدودیت (private) دارد. در مقابل ۳۴.۷ درصد صفحهشان در اینستاگرام عمومی (public) است.
۶۴.۴ درصد پاسخگویانی نیز که عضو اینستاگرام هستند پستهایی که در صفحه شخصی اینستاگرام خود میگذارند با موضوع عکس و رویدادهای شخصی و خانوادگی است.
برپایه نظرسنجی گروه افکارسنجی این پژوهشگاه، شهروندان ایرانی برای پیگیری اخبار (شامل ورزشی، حوادث، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بینالملل) بیشتر به رادیو و تلویزیون ایران مراجعه میکنند، و بعد از آن شبکههای اجتماعی به عنوان منبع کسب خبر قرار دارند. اخبار اقتصادی (۴۰.۴ درصد) و اخبار سیاسی (۳۹.۴ درصد) نیز مهمترین موضوعات خبری نزد افکار عمومی ایرانیان در شرایط کنونی است.