چند مدل کارت ویزیت داریم و چه اطلاعاتی در آن درج کنیم؟

کارت ویزیت از گذشته تا به اکنون جزء مهمترین و موثرترین ابزارهای مهم تبلیغاتی جهت ارائه مشخصات کسبوکار بوده است. این کارتها اغلب به اندازه کارت اعتباری بوده و اطلاعات مهم و ضروری کسبوکار نظیر نام، اطلاعات تماس و لوگو روی آنها درج میشود.
در واقع، طراحی و چاپ این نوع کارت یک بخش ضروری از برندسازی بوده و بهعنوان هویت بصری برند عمل میکند. در صورت طراحی درست این کارتها، تاثیرگذاری آن فوقالعاده بالا است؛ بهطوریکه برند شما در ذهن مشتری حک میشود. در ادامه توضیحاتی در خصوص انواع کارت ویزیت و اهمیت استفاده از آنها ارائه میدهیم.
انواع کارت ویزیت از نظر مدل چاپ
استفاده از یک کارت ویزیت خلاقانه و موثر در روابط اجتماعی و کسبوکارها تاثیر بسزایی دارد. این کارتها با سایز و ابعاد کوچک به نوعی هویت سازمانی و برند شما هستند. چاپ این کارتها از نظر طرح، رنگ و سایز با یکدیگر متفاوت بوده و اغلب مطابق با کسبوکار طراحی میشود.
بهطور کلی، این کارتها با سایزهای مختلفی طراحی میشوند؛ اما سایزهای استاندارد در نظر گرفتهشده برای آنها به شرح زیر است:
- 6*9 سانتیمتر
- 9*5.6 سانتیمتر
- 5*5.5 سانتیمتر
دقت داشته باشید که یافتن سایز مناسب جهت طراحی خلاقانه مطابق با کسبوکار، میتواند تاثیرگذاری آن را به مراتب بیشتر کند. به همین دلیل لازم است که چاپخانهای حرفهای برای طراحی کارت خود انتخاب کنید.
از انواع این کارتها میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
- سهبعدی
- خلاقانه
- لاکچری
- شیشهای
- مربعی
- فانتزی
- pvc
- فوری
- ارزان
انواع کارت ویزیت از نظر جنس
کارتهای ویزیت با متریال و جنسهای مختلفی طراحی و ارائه میشوند. جنس و نوع آنها اغلب با توجه به سلیقه مشتری و کسبوکارشان انتخاب میشود. در ادامه به انواع کارت ویزیت از نظر جنس و ویژگیهای هر یک بهصورت مختصر اشاره خواهیم داشت.
یو وی گلاسه
چاپ این کارت بر روی کاغذ گلاسه صورت گرفته و روی آن یک لایه UV بهعنوان روکش وجود دارد. یو وی گلاسه در تیتراژهای بالا مقرونبهصرفه بوده و جزء کارتهای دو رو معمولی به حساب میآید.
گلاسه
این کارت نیز بر روی کاغذ گلاسه 300 گرمی چاپ شده و از کاربردیترین انواع کارت ویزیت به شمار میرود. این مدل بهصورت دو رو یا تک رو چاپ شده و روی آن با سلفون پوشانده میشود.
کتان
کارت کتان بهدلیل جنس کاغذ بهکار رفته در آن، در دسته کارت ویزیتهای خاص قرار میگیرد. همچنین نوع بافت این نوع از نظر بصری و حس لامسه بسیار جذاب و زیبا است.
کتان بافت دار
این نوع کارت دارای ویژگیها و خصوصیات مختلفی نظیر زیبایی، استحکام خوب، سبکی، انعطافپذیری است. البته همین ویژگیها سبب قیمت نسبتا بالای آن در مقایسه با سایر کارت ویزیتها شده است. از مدل کتان بافتدار بهدلیل شیک و خاص بودن میتوان برای طراحی کارت ویزیت وکالت استفاده کرد.
لمینت مات
لمینت مات استحکام بالایی در برابر تاخوردگی و شکستن دارد. این نوع کارت با استفاده از گلاسه 300 گرمی ساخته شده و روی آن روکش کشیده میشود.
سلفون مات
روکش این کارت مات بوده و جذابیت خاص خود را دارد. این مدل قیمت خوبی دارد و در تیراژ بالا مقرونبهصرفه است.
کهلر
بهطور کلی این کارت دارای بافت ریز و ظریف بوده ولی اندازه بافتها بسته به نوع کاغذ کتان، متفاوت است. البته کاغذ کتان دارای شیارهای عمودی یا افقی یا هردو است. به همین دلیل زیبایی و جذابیت منحصر به خود را دارد. این مدل میتواند برای طراحی کارت ویزیت شرکت حسابداری مناسب و منحصربهفرد باشد.
سلفون مات مخملی
این کارت بهدلیل پوشش خاص خود مقاومت بالایی در برابر رطوبت و پارگی دارد. همچنین از نظر زیبایی در سطح خوبی قرار داشته و اثر انگشت کمتری روی آن بهجا میماند. دقت داشته باشید که این مدل با طراحی خاص و لوکس میتواند توجه هر فردی را به خود جلب کند.
سایر مدل ها
از سایر مدلهای این کارت میتوان به موارد زیر اشاره داشت:
- سلفون براق
- طلا کارت دورگرد
- لمینت برجسته طلاکوب دورگرد
- لمینت برجسته دورگرد
- لیبل ویزیتی
- سلفون مخملی
- سلفون مات طلاکوب دورگرد
- سلفون مات موضعی دورگرد
- سلفون مخملی طلاکوب دورگرد
- سلفون مخملی موضعی دورگرد
برای طراحی کارت ویزیت بیمه یا هر کسبوکاری، میتوان از مدلهای مختلفی استفاده کرد که طراح با توجه به ویژگیهای شغل شما، بهترین گزینه را پیشنهاد میدهد.
اهمیت طراحی، چاپ و استفاده از کارت ویزیت
اغلب کارهای ما در تجارت، نظیر امضای قرارداد، ارسال نامهها، تبلیغات و حتی جلسات، بهصورت مجازی و با استفاده از شبکههای مجازی و پلتفرمهای مختلف انجام میشود؛ ولی کارت ویزیت از جمله مواردی است که به این زودیها جایگزین دیجیتالی آن وجود نخواهد داشت. به همین دلیل قصد داریم در ادامه به مهمترین دلایل اهمیت استفاده از آنها اشارهای داشته باشیم:
- موثرترین و بهترین ابزار بازاریابی مستقیم در صورت طراحی خلاقانه و متفاوت
- ارائه اطلاعات مهم کسبوکار
- حکشدن برند در ذهن مخاطب
- بیانگر حرفهای بودن کسبوکار
چه اطلاعاتی را باید روی این کارت ها درج کنیم؟
این کارتها از نظر سایز کوچک بوده و فضای محدودی دارند؛ به همین دلیل اطلاعات مهم باید بهصورت بهینه روی آنها درج شود. اطلاعات مهم جهت درج به شرح زیر است:
- نام و عنوان کسبوکار
- اطلاعات تماس
- آدرس ایمیل
- آدرس وبسایت
- آدرس شبکههای اجتماعی
- لوگو
این اطلاعات باید بهگونهای طراحی شود که در کارت فضای خالی نیز وجود داشته باشد؛ در غیر اینصورت، جذابیت آن از نظر بصری کاهش پیدا میکند.
جمعبندی
ایران طرح یکی از بهترین و معتبرترین مجموعههای تخصصی در طراحی کارت ویزیت به حساب میآید. این مجموعه برای هر کسبوکاری قادر به طراحی این کارتها با بهترین کیفیت است. در صورت تمایل، با مراجعه به وبسایت رسمی ایران طرح میتوانید نمونههای کارت ویزیت دفتر اسناد رسمی و... را مشاهده کرده و برای سفارش خود اقدام فرمایید.
همچنین به خاطر داشته باشید که جنس، سایز، طرح، فونت و رنگ این کارتها تاثیر بسزایی در جلب توجه مشتری دارد. بنابراین توصیه میکنیم این کار را تنها به افراد متخصص و حرفهای در این زمینه واگذار کنید.