bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۴۹۴۹

یک دیپلمات سعودی در یمن ربوده شد

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

یک مقام سفارت عربستان در صنعا پایتخت یمن از ربوده شدن یک دیپلمات این کشور خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از سایت اینترنتی "سعودی گازتا"، "سعید المالکی" اعلام کرد که این دیپلمات عربستانی هنگام عزیمت به محل کار خود ربوده شده است.

المالکی گروههای مسلح را مسلول این آدم ربایی بر شمرد اما هنوز از انگیزه و خواسته ربایندگان سخنی به میان نیاورده است. این مقام سعودی گفت که آنها تنها توانسته اند با دیپلمات ربوده شده تماس تلفنی برقرار کنند.

"علی الحمدان" سفیر عربستان در صنعا گفت که این تماس تلفنی به آنها این اطمینان را داده که شرایط عمومی این دیپلمات خوب است.

در پی بروز انقلاب ها در کشورهای عربی، یمن نیز دچار تحولات مهمی شده است. روز گذشته تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد، دولت یمن طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس را برای کناره ‌گیری علی عبدالله صالح از قدرت پذیرفته است. پیشنهادی که بر پایه آن علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری یمن طی ۳۰ روز قدرت را به معاونش واگذار ‌کند و در مقابل از مصونیت سیاسی در قبال محاکم برخوردار باشد.

تلویزیون یمن اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور پاسخ مثبت دولت این کشور را به اطلاع شورای همکاری خلیج فارس رسانده است. در همین حال "طارق شامی"، سخنگوی حزب حاکم نیز اعلام کرد این حزب موافقت کامل خود را با پیشنهاد شورای همکاری خلیج فارس درباره دوران انتقالی به اطلاع این شورا رسانده است.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین