ترنج موبایل
کد خبر: ۸۷۴۴۱۷

بی‌ام‌و M۳ تورینگ: واگن ۵۲۳ اسب‌بخاری که قلب شما را می‌رباید

بی‌ام‌و M3 تورینگ: واگن ۵۲۳ اسب‌بخاری که قلب شما را می‌رباید

بی‌ام‌و M۳ تورینگ ۲۰۲۵ با ترکیب عملکرد خیره‌کننده، طراحی جذاب، و فضای بار کاربردی، از سدان M۳ پیشی می‌گیرد. این واگن با موتور ۵۲۳ اسب‌بخاری، شتاب ۳.۶ ثانیه‌ای، و ظرفیت بار ۵۳.۳ فوت مکعب، برای کسانی که به دنبال سرعت و کاربردی بودن هستند، ایده‌آل است. اگرچه صندلی‌های M Carbon و سواری ناپایدار در سرعت‌های کم ممکن است آزاردهنده باشند، M۳ تورینگ با جذابیت و عملکردش این کاستی‌ها را جبران می‌کند.

تبلیغات
تبلیغات

فرارو- بی‌ام‌و M3 در زمان عرضه به دلیل طراحی بحث‌برانگیز جلوپنجره‌اش، خودرویی جنجالی بود، اما اکنون که زمان به نفع آن عمل کرده، این مدل در جاده‌های اروپا، اغلب با رنگ‌های تند، منظره‌ای آشنا شده است. چند سال پیش، بی‌ام‌و نسخه تورینگ (یا همان واگن) را معرفی کرد و اینترنت از شدت استقبال به جوش آمد. افرادی که به دنبال ترکیبی از عملکرد و کاربردی بودن بودند، بالاخره گزینه‌ای جدید یافتند؛ آئودی RS4 و مرسدس-ای‌ام‌جی C63 استیت حالا رقیبی باواریایی به نام بی‌ام‌و M3 تورینگ ۲۰۲۵ داشتند. 

بی‌ام‌و M3 تورینگ

مشخصات فنی

  • موتور: شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری توئین‌توربو
  • قدرت: ۵۲۳ اسب‌بخار / ۴۷۹ پوند-فوت گشتاور
  • شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت: ۳.۶ ثانیه
  • وزن: ۴,۰۷۸ پوند (۱,۸۵۰ کیلوگرم)
  • قیمت پایه: ۹۱,۷۷۵ پوند (در بریتانیا)

به گزارش فرارو به نقل از motor1، با به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای، M3 تورینگ تغییرات ظاهری ظریفی مانند چراغ‌های جلوی تیزتر و تنظیمات داخلی مانند فرمان با کف تخت دریافت کرده است. بی‌ام‌و همچنین قدرت را کمی افزایش داده، که توجهات بیشتری را جلب می‌کند. در بریتانیا، M3 تنها در نسخه کمپتیشن با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود، به این معنا که موتور توربوشارژ ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی، ۵۲۳ اسب‌بخار و ۴۷۹ پوند-فوت گشتاور را از طریق گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌کند.

این اعداد برای سدان، کوپه M4، و تورینگ یکسان است. در نسخه تورینگ، این مشخصات به شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۳.۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت منجر می‌شود، که با پرداخت هزینه اضافی می‌توان آن را به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش داد. این قدرت برای کسانی که نیاز به خرید سریع مواد غذایی دارند، بیش از کافی است.

مزایا: طراحی جذاب، سرعت خیره‌کننده، فضای بار فراوان

به‌عنوان یک واگن، M3 تورینگ کاربردی‌تر از سدان M3 است. برخلاف صندوق عقب ۱۶.۹ فوت مکعبی سدان، تورینگ با صندلی‌های بالا ۱۷.۶ فوت مکعب و با صندلی‌های تاشده ۵۳.۳ فوت مکعب فضا ارائه می‌دهد. برای مقایسه، شاسی‌بلند X3 بی‌ام‌و حدود ۲۰ فوت مکعب با صندلی‌های بالا و ۶۰ فوت مکعب با صندلی‌های پایین دارد. تورینگ فضای کمتری نسبت به X3 ارائه می‌دهد، اما در بسته‌بندی‌ای جذاب‌تر و کمتر جعبه‌ای عرضه می‌شود.

خودروی آزمایشی بی‌ام‌و بریتانیا نمونه‌ای زیبا بود. با رنگ خاکستری ظریف که خطوط عضلانی خودرو را بدون زیاده‌روی برجسته می‌کرد، M3 تورینگ در پارکینگ یا ترافیک لندن فوق‌العاده به نظر می‌رسد. به لطف سرعت بالای آن، فرصت تماشای کامل آن در بزرگراه‌ها اندک است.

در داخل، یک صفحه‌نمایش بزرگ وظایف اطلاعات‌سرگرمی و ابزار را بر عهده دارد، و سطوح نمایشی چشم‌نواز در ترافیک سرگرم‌کننده‌اند. در این صفحه، منوی انتخاب حالت رانندگی قرار دارد که به شما امکان می‌دهد بین حالت‌های رانندگی معمولی جابه‌جا شوید یا به تنظیمات دقیق‌تر برای ایجاد حالتی خشن یا آرام مطابق سلیقه‌تان بپردازید. حتی می‌توانید با چند کلیک، سیستم چهارچرخ محرک را به حالتی با اولویت محور عقب تبدیل کنید.

سطح انتخاب‌ها رضایت‌بخش است، اما گاهی بیش‌ازحد می‌شود. نیاز مدرن به خودرویی که برای همه مناسب باشد قابل‌توجیه است، اما در M3، بهتر بود گزینه‌ها به حالت‌های ساده «وحشی» یا «غیروحشی» محدود می‌شدند. خوشبختانه، دکمه‌های M1 و M2 روی فرمان به شما امکان می‌دهند تنظیمات دلخواهتان را ذخیره کنید و با یک فشار انگشت فعال شوند.

بی‌ام‌و M3 تورینگ

معایب: صندلی‌های نامناسب، سواری ناپایدار، تنظیمات گیج‌کننده

M3 تورینگ با گزینه صندلی‌های M Carbon عرضه می‌شود که دارای بالشتک‌های سفت و تیز در کناره‌ها و یک سینی فیبر کربنی عجیب در وسط هستند. این صندلی‌ها در رنگ‌های متنوعی مانند آبی و زرد (که با بدنه خاکستری ظریف هماهنگی ندارد) موجودند و شبیه کت‌وشلوار تیره با آستر صورتی‌اند.

وقتی در این صندلی‌ها می‌نشینید، فوق‌العاده‌اند. آن‌ها شما را در جای خود نگه می‌دارند، به بدن فشار نمی‌آورند، و اجازه می‌دهند بدون نگرانی از لغزیدن به در، رانندگی کنید. اما ورود و خروج از آن‌ها، به‌دلیل بالشتک‌های سفت، به شکلی غیرعادی دشوار است. این کار، لذت رسیدن به مقصد با خودرویی پرقدرت با چهار اگزوز را کمرنگ می‌کند، وقتی باید با حالتی شبیه به یک زرافه تازه متولدشده از صندلی خارج شوید. به هیچ‌وجه این صندلی‌ها را انتخاب نکنید.

هنگام حرکت، اولین چیزی که در آرام‌ترین تنظیمات متوجه می‌شوید، سواری M3 است. این خودرو اصلاً شبیه رنج‌روور نیست. در حالی که روی اکثر جاده‌ها به‌خوبی عمل می‌کند، در سرعت‌های کم تا متوسط کمی ناپایدار است. البته، این برای خودرویی که به سرعت بالا افتخار می‌کند قابل‌انتظار است، اما باید پیش از خرید بدانید.

به‌جز سواری، در شهر رانندگی با آن لذت‌بخش است. برای لندن کمی بزرگ است، که در کوچه‌های باریک و پارکینگ‌های تنگ باعث نگرانی می‌شود، به‌ویژه با رینگ‌های عظیم در هر گوشه. اما خودروی آزمایشی مجهز به دوربین ۳۶۰ درجه بود که این نگرانی را کاهش داد.

بدیهی است که شهر جای مناسبی برای حالت تهاجمی کامل نیست، اما یک فشار کوچک برای عبور از شکاف‌های کوچک ناامیدکننده نخواهد بود. قدرت فراوان و روان تحویل داده می‌شود، اگرچه با شتاب افزایش می‌یابد، پس باید مراقب سرعت‌سنج باشید. ۵۲۳ اسب‌بخار قدرت زیادی است و باید با دقت استفاده شود.

در بزرگراه، M3 تورینگ آرام، راحت، و به‌اندازه کافی روان است، هرچند در سطوح ناهموار ممکن است کمی خشن باشد. اگر نیاز به سبقت گرفتن داشته باشید، پدال گاز به‌راحتی این کار را انجام می‌دهد.

ترفند واقعی M3 تورینگ در جاده‌های روستایی است. خودرو را در تهاجمی‌ترین حالت قرار دهید و بگذارید بهترین عملکردش را نشان دهد. فرمان بازخورد فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد، و نحوه سواری روی منحنی گشتاور اعتیادآور و فوری است. شتاب انگار هرگز تمام نمی‌شود و تا رسیدن به حد سرعت ادامه دارد.

هنگام پیچیدن از یک گوشه به گوشه دیگر، خودرو وزن ۳,۹۹۰ پوندی خود را به شکلی باورنکردنی پنهان می‌کند. انتظار دارید بدنه از یک پیچ به پیچ دیگر تلو تلو بخورد، اما خیر، خودرو محکم می‌ایستد و با شادی می‌چسبد. این خودرویی است که اکثر رانندگان نمی‌توانند توانایی‌هایش را به‌طور کامل به کار گیرند، که با توجه به فروش بالای آن در بریتانیا (تقریباً نیمی از M3های فروخته‌شده در سال ۲۰۲۳ تورینگ بودند)، احتمالاً چیز خوبی است.

در حالی که حالت‌های متعدد در کوتاه‌مدت سرگرم‌کننده‌اند، بهتر است برای کارهای روزمره در حالت عادی نگه دارید و تنظیمات «خشن» و «خشن‌تر» را برای دکمه‌های قابل‌برنامه‌ریزی ذخیره کنید تا در روزهای «بد» یا «واقعاً بد» در محل کار از آن‌ها استفاده کنید. هر کاری که با M3 تورینگ انجام دهید، غبار را از وجودتان می‌زداید.

در دنیای واقعی، وزن اضافی تورینگ تأثیری بر رانندگی ندارد. شاید رانندگان حرفه‌ای تفاوت‌های جزئی را حس کنند، اما احتمالاً شما حرفه‌ای نیستید، پس اهمیتی ندارد. این وزن اضافی، از نظر علمی، M3 را هزار درصد جذاب‌تر می‌کند. همچنین آن را بسیار کاربردی‌تر می‌سازد.

به زبان ساده: بی‌ام‌و M3 تورینگ نسخه‌ای کاربردی‌تر و زیباتر از M3 است. در واقع، احتمالاً بهترین M3 در میان تمام مدل‌هاست. فقط آن صندلی‌های احمقانه را انتخاب نکنید.

 

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات