bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۲۸۷۴۸
کارگردان بوسیدن روی ماه:

"با دو خانم مسن تماشاگر را جذب کردم"

همایون اسعدیان می‌گوید تلاش کرده جزئیات عاطفی را در فیلم «بوسیدن روی ماه» رعایت کند و در این زمینه خیلی هم ناموفق نبوده است.

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۱
همایون اسعدیان می‌گوید تلاش کرده جزئیات عاطفی را در فیلم «بوسیدن روی ماه» رعایت کند و در این زمینه خیلی هم ناموفق نبوده است.

به گزارش خبرآنلاین، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» روز یکشنبه با حضور همایون اسعدیان کارگردان، منوچهر محمدی تهیه‌کننده، رابعه مدنی بازیگر و مهرزاد دانش منتقد سینما برگزار شد.
 
در بخشی از این نشست همایون اسعدیان درمورد تفاوت دو فیلم «بوسیدن روی ماه» و «طلا و مس» عنوان کرد: در «بوسیدن روی ماه» همه چیز درونی است. یک نفر به نام احترام‌سادات همه چیز را به دوش می کشد، اما مسائل مطرح شده در «طلا و مس» اینگونه نبود و ما درامی داشتیم که در بیرون اتفاق می‌افتاد.
 
اسعدیان همچنین افزود: اما مسئله بعدی ما خانم رابعه مدنی بود. شما گاهی  با بازیگرانی طرف هستید که با یک تلنگر می‌شکنند. ما هر چه جلوتر می‌رفتیم می‌دیدیم چقدر شخصیت خانم مدنی شبیه فروغ است. فروغ شکننده و نازپرورده است و از دست دادن همسرش تاثیر بدی روی او گذاشته است. او با همسرش رابطه خوبی داشته و به لحاظ عاطفی به او وابسته بوده است. خانم مدنی هم دقیقا همین ویژگی‌ها را داشت.
 
وی ادامه داد: فیلم «بوسیدن روی ماه» را نمی‌شود سکانس به سکانس دید. دیدن آن به صورت پرده به پرده هم امکان پذیر نیست. باید پشت سر هم گذاشت و بعد قضاوت کرد چه اتفاقی افتاده است.

تا زمانی که مونتاژ اولیه فیلم آماده نشد و آقای محمدی به من اطمینان نداد که فیلم خوب درآمده، خیالم بابت درآمدن آن راحت نبود.
 
کارگردان فیلم «بوسیدن روی ماه» در ادامه عنوان کرد: در این فیلم من با دو خانم مسن تماشاگر را جذب کردم. تجربه‌ای هم که این فیلم برای من به همراه داشت همین بود. سعی کردم جزئیات عاطفی را در «بوسیدن روی ماه» رعایت کنم. نمی‌دانم با رعایت این ویژگی‌ها در یک فیلم تا چه اندازه می‌توان موفق بود، اما فکر نمی‌کنم چندان ناموفق بوده باشم.
 
در بخش دیگری از این گفت‌وگو، رابعه مدنی بازیگر نقش فروغ در خصوص موفقیت در اجرای نقش خود گفت: «اگر بازی من خوب است به خاطر راهنمایی‌های آقای اسعدیان است. خودم هم توانستم فروغ را باور و با او زندگی کنم.»
 
او ادامه داد: «من خیلی از مادران شهید را از نزدیک دیدم. در بین دوستانم هم بوده‌اند. در این فیلم نکته قابل اهمیت ایثاری است که احترام سادات در مقابل فروغ می‌کند. اگر این ایثار را بسیاری از جوانان ما در زندگی‌های شخصی‌شان تجربه کنند، شیرینی آن را احساس می‌کنند.»
 
همچنین منوچهر محمدی تهیه‌کننده «بوسیدن روی ماه» درباره حضور نماینده‌ای از نسل جوان در کنار احترام سادات و فروغ گفت: زمانی که فیلمنامه نوشته شد یک سری مسائل با آقای اسعدیان به بحث گذاشته ‌شد.

یکی هم حضور نسل جوان بود. به نظرم اتفاقی که درباره نسل جوان و نوه احترام سادات در آن خانه می‌افتد این است که او متوجه می‌شود و کشف می‌کند خیلی با آدم‌های سال 57 فرق ندارد و حتی نقاط مشترک هم دارند.

بالاخره همه انسان هستیم و می‌توانیم غمگین، افسرده، مایوس یا خوشحال شویم. حضور این نوه خیلی به جا بود و پیشنهاد آقای اسعدیان هم بود.
bato-adv
bato-adv
bato-adv