ترنج موبایل
کد خبر: ۱۴۰۵۰۵

تعلل سازمان حمایت از ابلاغ قیمت خودرو

تبلیغات
تبلیغات
سروش رضایی در پاسخ به فرارو نوشت:

چرا سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولید کننده، آب سردی بر آتش زبانه کشیده از بازار خودرو نمی‌پاشد؟ درحالی که دولت با ابلاغ مصوبه اخیر خود، اگر چه دیرهنگام تا حدودی امکان بازگرداندن تعادل قیمت به بازار خودرو را فراهم آورده است و ایضا در حالی که خودروسازان هزینه‌های تولید خود را به سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده، اعلام کرده‌اند و بر اساس آن و همچنین نرخ ارز مبادله‌ای قیمت خودرو قابل ارزیابی و اعلام است، این همه تعلل از سوی سازمانی که قرار است از مصرف‌کننده و تولیدکننده حمایت کند، چه معنایی دارد؟

ظاهرا تمام امور مهیا شده است تا آقایان بسادگی قیمت خودرو را در کشور سامانی بخشند از دامن زدن بیش از پیش به آشفته بازار خودرو، پرهیز نمایند.

با تمهیدات پیش‌بینی شده بی‌شک اصلاح چنین وضعی تنها از سوی سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده که در حال حاضر نیز توپ در زمین آن قرار دارد، میسر است.

از عوارض تعلل در سامان دادن به این بازار آشفته یکی این است که بر اثر آن سایر شئون اقتصادی ملت نیز تاثیر خواهد پذیرفت. ضمن اینکه همین امر به ظاهر ناچیز و این معطلی به ظن آقایان موجب شده که خودروسازان خودروهای خود را نیز عرضه نکنند تا تکلیف قیمت محصولاتشان روشن شود. در آن سوی معادله نیز اشتیاق بیش اندازه دلالان به ایجاد بازار کاذب قیمت خودرو را به نحو بی‌سابقه‌ای افزایش دهد.

همچنین این بی‌تعادلی در بازار به هزینه‌های سرسام‌آور تولید نیز دامن می‌زند به عبارت دیگر در حالی که صنعت خودرو هم‌اکنون نیز با میلیاردها تومان ضرر در حال کار است، تعلل در اعلام قیمت جدید و توزیع خودرو با اوضاع موجود خودبه خود موجب شده است به جای آنکه شاهد آرامش در بزار خودرو باشیم میدان را برای دلالانی که از این سهل انگاری سازمان حمایت بهره‌مند می شوند، بازتر می شود.

پرسش اینجاست که در این آشفته‌بازار آقایان مسوول در سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولید کننده کدام کار ویژه‌ای را دارند که بر اثر رسیدگی به آن این بازار نابسامان را رها کرده‌اند؟ این درحالی است که با یک محاسبه ساده و سرانگشتی می‌توان دریافت که هزینه این تعلل از جیب مردم و تولید کننده پرداخت می‌شود.

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات