bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۸۱۰۹

پور محمدی: دولت وحدت ملی، مدل عقب افتاده ای است

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۳ آذر ۱۳۸۷
رییس سازمان بازرسی كل كشور درباره طرح دولت وحدت ملی گفت: طرح دولت وحدت ملی جدای از اینكه چه كسی و كدام گروه آن را مطرح كرده، یك مدل عقب‌افتاده‌، قدیمی و غیرعملی است. 

مصطفی پور محمدی با بیان اینکه این طرح در حوزه فعالیت‌های انتخاباتی، عملی و اجرایی نیست، ادامه داد: شاید در زمان تشكیل كابینه بتوانیم برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف این مساله را مطرح كنیم اما این طرح به هیچ عنوان به فضا و ارتقای فضای سیاسی كمك نمی‌كند.

پورمحمدی گفت: مدیریت كشور باید تعریف شده باشد، تابلوها باید مشخص باشند، مثل اینکه بعضی‌ها در زمان انتخابات می‌گویند ما مستقل هستیم اما فلان گروه از ما حمایت می‌كند، این نمی‌شود.

عضو سابق دولت نهم اضافه کرد: امروز هم از همین بی‌تابلویی رنج می‌بریم، این مبهم بودن تابلوها و اینکه هر كس شعاری می‌دهد و اینگونه حركت كردن كمكی به ارتقای نظام اداری و سیاسی نمی‌كند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری كه پرسید آیا این طرح با هدف یكدست كردن فضای سیاسی و تك حزبی شدن كشور، طراحی و عنوان شده‌ است؟ گفت: من چنین تصوری ندارم، مدیریت كشور با وجود دو جریان فعال سیاسی بسیار سخت است، چه رسد به اینكه یك جریان بخواهد آن را مدیریت كند.

پورمحمدی گفت: جامعه ایران پذیرش استبداد را ندارد و جامعه‌ای نیست كه به‌ راحتی استبداد در آن حاكم شود.

وی با بیان اینکه كشور ما شرایط سخت و دشوار زیادی را تجربه و تحمل كرده است، درباره سخنان اخیر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: در شرایط سخت 30 سال گذشته، گاهی خیلی موفق عمل كرده‌ایم، گاهی متوسط و در بخشی هم نتوانسته‌ایم عملكرد موفق و خوبی داشته باشیم.

پورمحمدی ادامه داد: دغدغه مدیران ارشد نظام و افراد كارآمدی همچون آیت‌الله هاشمی، خروج سالم از فضای سخت و بحرانی مانند شرایط اقتصادی فعلی حاكم بر جهان است.

وی گفت: شرایط سخت پیش‌رو، فرصت‌هایی را نیز برای ما فراهم كرده است كه اگر به ‌خوبی از این فرصت‌ها استفاده شود، نه‌ تنها آسیب جدی نخواهیم دید بلكه رشد را هم در پی خواهد داشت.

عضو شورای عالی قضایی کشور با تاکید بر لزوم شناخت زمان در جهت جلوگیری از بروز تشنج اضافه کرد: باید با مدیریت بحران و اختلاف‌ها، از همه اهرم‌ها استفاده كنیم، این هم نیازمند یك برنامه‌ دقیق و همه جانبه است.

وی بیان كرد: حركت‌های مقطعی، لحظه‌ای و حركت‌هایی كه شاید جسورانه به نظر برسد، مشخص نیست با توفیق همراه شود.

به اعتقاد رییس سازمان بازرسی كل كشور، مهم‌ترین مساله در شرایط فعلی کشور، وحدت و حركت قانونمند است که با این مهم، می‌توانیم به‌ سلامت از مشكلات و شرایط سخت فعلی عبور كنیم.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینكه هجمه‌های خارجی همیشه و در طول نظام وجود داشته است، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره افزایش هجمه‌ها علیه دولت گفت: كدام زمان غربی‌ها دست برداشته و هجمه نكرده‌اند؟ فراز و فرود داشته اما از بین نرفته است.

پورمحمدی، انتقاد به دولت در آستانه انتخابات را امری طبیعی دانست و با تاکید بر لزوم رعایت انصاف ادامه داد: حقیقتا برخی از انتقادها علیه دولت از مرز انصاف خارج می‌شود اما بعضی هم درست است، بنابراین باید فضایی را مهیا كرد كه انتقادهای خارج از انصاف، فرصت طرح نداشته باشد.

به اعتقاد وی، نباید فضا به گونه‌ای باشد كه انتقاد كاملا تعطیل شده و كسی جرات انتقاد نداشته باشد.

پورمحمدی با بیان اینکه جلوگیری از انتقاد و نقد به نفع دولت و نظام نیست، به اصل امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: اگر فضای با نشاط و فعال سیاسی می‌خواهیم باید نقد را برتابیده و فضای انتقاد را فراهم كنیم.

وی به رشد کمی و کیفی قابل قبول خانواده رسانه و فضای اطلاع‌رسانی در كشور اشاره کرد و گفت: نقدها، اخبار، گزارش‌ها و ارائه راه‌حل‌ها و مطالب طرح شده در رسانه‌های مختلف نشان‌دهنده بلوغ و رشد خوب جامعه اطلاع‌رسانی در كشور است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین