bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۳۷۳۵۹

انتقاد تند یک روزنامه اصولگرا از زیباکلام

به نظر می‌رسد برخی سلبریتی‌های کمی سنگین‌تر مانند آقای صادق زیباکلام این را فرصتی برای فروختن توهمات خود می‌دانند. مطالبی که به‌طور طبیعی جز برای عوام‌فریبی به کاری نمی‌آید. سلبریتی‌های دیگر با حضور در محل زلزله و عکس گرفتن با سگ‌های خانگی خود، هایپر-عوامزدگی شبکه‌های اجتماعی را بسط و عمق می‌دهند…
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶
روزنامه اصولگرای صبح نو نوشت: زلزله تأسف بار استان کرمانشاه، بار دیگر نشان داد در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که حواشی بر متن آن غلبه دارد و حتی در حادترین شرایط، نمی‌توانیم به تشخیص اولویت‌ها و ضرورت‌ها برسیم. اگر این مشکل در همه ما یک اندازه ظهور نداشته باشد، حداقل در تعداد قابل توجهی از مردم چنین شده است که هیچ داد و فریادی نمی‌تواند آنها را از خواب‌های عمیقی که در آن به سر می‌برند، بیدار کند.
 
مصیبت‌های سیاست رسمی کشور اعم از رسانه‌ها و رقابت‌های سیاسی برای خودنمایی و تخریب رقیب کم بود که مصیبت دیگری به مدد شبکه‌های اجتماعی اضافه شده است، هرچند البته از دو تای قبلی هم فارغ نیست و اغلب به عنوان بازوی مخفی قدرت کار می‌کند. آن‌هم مصیبت ورود سلبریتی‌ها به این فضاست. بله البته این که سلبریتی‌هایی که می‌توانند باعث جذب سرمایه در چنین اوقاتی شوند، باید با قدرت وارد عرصه شوند ولی سلبریتی‌ها و کلیه کمک‌های مردمی که قبلاً گفته شد بخش ضروری کمک رسانی هستند، تنها به عنوان بازوی امداد باید باشند و نه به عنوان متن اصلی امدادرسانی. ضمن این که اگر سلبریتی واقعاً به دنبال کمک است، بهتر است نتیجه‌گیری‌های سیاسی را به بعد از بحران بسپارد و صداقت خودش را در عمل نشان دهد. اولاً باید هنگام تجمیع این کمک‌ها مطمئن باشیم که به دست نیازمندان خواهد رسید و دچار حیف و میل نمی‌شود؛ ثانیاً این که باید هنگام توزیع و تخصیص صرفاً با مدیریت واحدی تخصیص داده شود وگرنه باز هم بر مشکلات خواهند افزود.
 
اما به نظر می‌رسد برخی سلبریتی‌های کمی سنگین‌تر مانند آقای صادق زیباکلام این را فرصتی برای فروختن توهمات خود می‌دانند. مطالبی که به‌طور طبیعی جز برای عوام‌فریبی به کاری نمی‌آید. سلبریتی‌های دیگر با حضور در محل زلزله و عکس گرفتن با سگ‌های خانگی خود، هایپر-عوامزدگی شبکه‌های اجتماعی را بسط و عمق می‌دهند…
 
وضعی که گرفتار آن هستیم، چند ضلعی معوجی است که از هر طرفش برویم جز حیرت‌مان نمی‌افزاید و آن هم همانا ناکارآمدی و بی هدفی و فشل بودن تودرتوی نهادهای حکومتی و غیر حکومتی است. چیزی که بیش از همه در این زلزله‌ها باید ما را تکان می‌داد و نداده است، به خود آمدن و کمی تدبیر و همت به خرج دادن است نه ولوله‌های سخیف و ژاژخایی‌هایی سیاست زده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
معلومه از اعتماد عمومی‌به شخصیت های مردمی بدجور ناراحتند!!
justice
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
چرا با این حملات و تحلیل ها مغرضانه افراد رو از کار خیرشون پشیمون می کنید؟!! از کجا می دونید که این سلبریتی ها واقعا نیت خیر ندارن؟! حتی اگر شوآف باشه، شوآفی هست که نتایج خوبی در پی داره و چه اشکالی داره؟!! اگر کمک نمی کردند، همین عیبجویان نمی گفتن پس فلان بازیگر و بازیکن چکاره است و به چه دردی می خوره؟!
شنگول
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
سنگ پای قزوین پیش این اصولگراها کم میاره
بقول ان رییس دولت سابق
آب رو بریز اونجایی که میسوزه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
در موضوع کمک به زلزله زدگان وظیفه اصلی امدادرسانی بر عهده نهادها و سازمان های دولتی و حکومتی مثلا هلال احمر است نه افراد متفرقه.ولی وقتی امدادرسانی ضعیفه و مثلا ذخیره هلال احمر خرج میانمار و سوریه میشه هر کسی فکر میکنه باید کاری انجام داد چون امیدی به نهادهای دولتی و حکومتی نداره.
ناشناس
United Kingdom
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
نتیجه گیری سیاسی در قاموس اقایان یعنی انتقاد نکردن از تمام چیزهایی که به کمکاریها و بی مسئولیتهای این عده مربوط باشد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۷
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
سوزش در حد لالیگا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
"چیزی که بیش از همه در این زلزله‌ها باید ما را تکان می‌داد و نداده است، به خود آمدن و کمی تدبیر و همت به خرج دادن است..."
کی باید "کمی تدبیر به خرج بده"؟! 40 ساله که سر رشته اصلی دست امثال شماها بوده و هر کسی که احساس میکردین ممکنه جاتون رو بگیره که از گردونه خارج کردین.
مجله فرارو