شاهین گرانترین خودروی داخلی سایپا؛ قیمت حدود ۱۶۰ میلیون

برای پیشفروش خودروی شاهین رقم ۸۰ میلیون تومان اخذ خواهد شد که معادل ۵۰ درصد مبلغ است. یعنی به عبارتی احتمالا قیمت نهایی این خودرو مابین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان خواهد بود.
سایپا قرار بود از موتور ملی خود برای پلتفرم SP استفاده کند، ولی ظاهرا استفاده از این پیشرانه، تا اطلاع ثانوی، به تعویق افتاده است.
مشخصات فنی سایپا شاهین
همچنین در اسفند ۹۸، سایپا برای نخستین بار، مشخصات پیشرانه توربوشارژ شاهین را نیز اعلام کرد. باتوجه به اعلام دو پیشرانه مختلف برای شاهین، هنوز مشخص نیست که سایپا قرار است از کدام یک برای نسخه تولیدنهایی شاهین، استفاده کند.
جعبهدنده شاهین را شرکت کرهای HPT به سفارش سایپا ساخته است و کاملا با جعبهدنده ساینا اتومات و کوییک اتومات، متفاوت است.
طبق اطلاعات موجود، سایپا هم نسخه دستی و هم نسخه اتومات شاهین را به بازار عرضه میکند که حداکثر سرعت هر دو مدل به ۱۸۵ تا ۱۹۰ کیلومتر برساعت میرسد.

تفاوت تیپهای شاهین
آنطور که در مراسم قرعهکشی اعلام شده است ابتدا برای پیشفروش سایپا، برای خودروی شاهین رقم ۸۰ میلیون تومان اخذ خواهد شد که معادل ۵۰ درصد مبلغ است. یعنی به عبارتی احتمالا قیمت نهایی این خودرو مابین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان خواهد بود.
اگر چه سایپا تا به حال در این مورد اظهار نظر رسمی نکرده است، اما به طور قطع شاهین گرانترین محصول داخلی تولیدی سایپا خواهد بود. با توجه به قیمت فعلی کوییک پلاس اتوماتیک در بازار، میتوان انتظار داشت که قیمت پایه شاهین از ۱۵۰ میلیون تومان شروع شود.
بنا به گفتههای محسن جهرودی (مدیرعامل وقت سایپا)، پلتفرم SP، نخستین پلتفرم ملی است که مراحل طراحی اولیه تا ساخت نهایی آن در ایران انجام شده. هزینه دقیق طراحی و ساخت این پلتفرم نیز نامشخص است، اما امیررضا نخعی (مدیرعامل سایپا آذین خودرو)، میزان سرمایهگذاری برای آن را حدود ۱۰ میلیون دلار برآورد کرده است.
