bato-adv
bato-adv

ملکه گدایان؛ چالش تازه باران کوثری در راند پنجم

ملکه گدایان؛ چالش تازه باران کوثری در راند پنجم

باران کوثری در سریال «ملکه گدایان» گریمی متفاوت دارد و با پوست تیره و ابروی شکسته، لباس‌هایی مشابه گدایان می‌پوشد و با صدای کلفتی مثل مرد‌ها صحبت می‌کند و لحن صحبت کردنش تندوتیز است و مدام دیگران را تهدید می‌کند. این دومین حضور باران کوثری در سریال شبکه نمایش خانگی بعد از «دندون‌طلا» است و پیش‌بینی می‌کنیم با این نقش متفاوت، بتواند ماندگار شود.

سریال «ملکه گدایان» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده از امروز در شبکه نمایش خانگی و پلتفرم فیلیمو توزیع می‌شود. این دومین تجربه سهیلی‌زاده در سریال‌سازی برای نمایش خانگی است و به نظر می‌رسد تجربه کاملا متفاوتی نسبت به «مانکن» باشد. «ملکه گدایان» بر اساس فیلمنامه حامد افضلی و امین محمودی ساخته شده و علاوه‌بر باران کوثری، فرزاد فرزین، رویا نونهالی، پانته‌آ بهرام، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، رضا بهبودی، الهام کردا و … هم در آن بازی دارند.

به گزارش روزنامه هفت صبح، نکته قابل‌توجه اینجاست که باران کوثری در این سریال، نقش سرکرده گدایان را ایفا می‌کند. این اولین‌باری نیست که کوثری با گریمی متفاوت، نقشی پرچالش را برعهده می‌گیرد. پیش‌تر در فیلم‌های «خون‌بازی»، «روز سوم»، «کوچه بی‌نام» و «لانتوری» هم نقش‌هایی سخت و پرچالش را از او دیده بودیم. مروری داریم بر نقش‌های متفاوت باران کوثری در سینما.

خون‌بازی| معتاد

باران کوثری سال ۱۳۸۵ در «خون‌بازی» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد نقش دختری معتاد به نام سارا را ایفا کرد؛ دختری از خانواده‌ای بالاشهری که قرار است نامزدش به زودی از خارج بیاید و مهیای ازدواج شود، اما چیزی از اعتیاد شدید او نمی‌داند و او فرصتی ندارد تا پیش از بازگشت نامزدش درمان شود.

در این فیلم بیشتر از هرچیز تاکید روی رابطه میان مادر و دختر است؛ مادری مستأصل که تمام تلاشش را می‌کند تا دخترش را به شمال برساند و تحت درمان قرار دهد و دختری که برای به دست آوردن مواد دست به هرکاری می‌زند. کوثری در این فیلم یکی از بهترین بازی‌هایش را به نمایش گذاشت. او برای این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر گرفت.

روز سوم| دختر جنوبی

باران کوثری در جشنواره بیست‌وپنجم فجر به طور مشترک برای دو فیلم «خون‌بازی» و «روز سوم» سیمرغ گرفت. بازی او در «روز سوم» هم قابل تقدیر بود. او در نقش دختری آبادانی به نام سمیره ظاهر شد؛ دختری که به‌خاطر بمب‌گذاری، یکی از پاهایش را از دست می‌دهد و حالا در شرایطی که خانه‌شان توسط نیرو‌های عراقی محاصره شده است باید با کمک برادرش خودش را نجات دهد.

برادرش او را داخل خانه خاک می‌کند و می‌رود تا کمک بیاورد. صحبت کردن او با لهجه جنوبی، آن هم در شرایطی که پایش را از دست داده و درد می‌کشد و از طرفی نگران ورود سربازان دشمن است، موقعیت پیچیده‌ای ایجاد می‌کند، اما کوثری به خوبی از پس این موقعیت برآمده است.

کوچه بی‌نام| دختر جنوب‌شهری

باران کوثری در «کوچه بی‌نام» هم نقشی متفاوت و جذاب را ایفا می‌کند. محدثه، دختر پایین‌شهری یک خانواده متعصب است که برخلاف سایر اعضای خانواده، مقید به اعتقادات نیست و دلش می‌خواهد آزاد زندگی کند.

از یک طرف می‌خواهد مشابه دختران بالاشهری رفتار کند و از طرف دیگر سبک لباس پوشیدن و آرایش کردن و لحن صحبت کردنش، او را لو می‌دهد. این تضاد‌های رفتاری، مجموعه جالبی را پدید آورده و کوثری به خوبی از پس ایفای آن برآمده است. کوثری برای بازی در نقش محدثه از سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را گرفت.

لانتوری| زورگیر

درست است که بازی باران کوثری در نقش بارون فیلم «لانتوری» آنطور که باید به اندازه سایر نقش‌هایی که ذکر شد دیده نشد، اما او این‌بار هم در نقشی متفاوت ظاهر شد. بارون جزو گروهی شرور و بزهکار به نام لانتوری است؛ جوانانی سرخورده که در عین مجرم بودن، قربانی شرایط زندگی‌شان هستند. او به همراه پاشا و چند نفر دیگر، زورگیری می‌کند تا آرزوی کودکان پرورشگاهی را برآورده کند. گریم و لحن صحبت کردن و احساساتش زمانی که می‌بیند پاشا به مریم دل بسته است، از جمله نکات جذاب بازی او در این فیلم است.

ملکه گدایان| سرکرده گدایان

اطلاعات دقیقی درباره داستان سریال «ملکه گدایان» در دست نیست. فقط می‌دانیم باران کوثری در نقش دختری به نام افرا ظاهر شده که سرکرده گدایان است، اما خودش هم زیردست فردی به نام ملکه فعالیت می‌کند.

او گریمی متفاوت دارد و با پوست تیره و ابروی شکسته، لباس‌هایی مشابه گدایان می‌پوشد و با صدای کلفتی مثل مرد‌ها صحبت می‌کند و لحن صحبت کردنش تندوتیز است و مدام دیگران را تهدید می‌کند. این دومین حضور باران کوثری در سریال شبکه نمایش خانگی بعد از «دندون‌طلا» است و پیش‌بینی می‌کنیم با این نقش متفاوت، بتواند ماندگار شود.

bato-adv
bato-adv
bato-adv