اخیراً و به دنبال تأسیس یک شعبه فرعی از خودروسازی بوگاتی به نام بوگاتی ریماک Bugatti Rimac، این شرکت قصد دارد تا یک مدل جدید با طراحی کاملاً افراطی را روانه بازار کند که بتواند گروه بیشتری از مخاطبان خاص را به سمت این برند جذب کند.
فرارو- اخیراً و به دنبال تأسیس یک شعبه فرعی از خودروسازی لوکس بوگاتی Bugatti به نام بوگاتی ریماک Bugatti Rimac، این شرکت قصد دارد تا یک مدل جدید با طراحی کاملاً افراطی را روانه بازار کند که بتواند گروه بیشتری از مخاطبان خاص را به سمت این برند جذب کند.
به گزارش فرارو، نام تجاری Molsheim اکنون با متخصص ابرخودروهای الکتریکی Rimac Automobili در ارتباط است و این ارتباط غیرمنتظره امکاناتی را برای پروژههای کاملاً عجیب و غریب باز میکند. این تغییرات عجیب و غریب در طراحی به ویژه برای خودروهای نام آشنایی همچون بوگاتی که از الگویی شناخته شده در ساخت خودروهای لوکس تبعیت میکنند، میتواند شگفت انگیز باشد. میت ریماک، مدیرعامل شرکت تازه تأسیس بوگاتی ریماک Bugatti Rimac، در مورد چگونگی شکل گیری خودروهایی فراتر از بوگاتی شیرون، در آینده صحبتهایی را انجام داده که قابل توجه به نظر میرسد.
میت ریماک که در واقع شخصیت اصلی پشت خودروی Nevera، سریعترین خودروی تولیدی جهان به حساب میآید، در خصوص برنامه جدید خود میگوید که «ممکن است مجدداً دست به کار دیوانه کنندهای بزند»، زیرا معتقد است توسعه افقهای بوگاتی به چیزی فراتر از ابرخودروهای دو نفره نیاز دارد. این مدیر اجرایی ۳۳ ساله اگر چه در صحبتهای خود، عرضه یک کوپه مجلل با کاپوت بلند یا حتی SUV را رد نمیکند، اما مستقیماً اعلام کرد ارائه یک SUV چندان کار شگفت آوری نخواهد بود، زیرا اکثر مارکهای گران قیمت در برابر وسوسه راه اندازی یک وسیله نقلیه اسپورت مقاومت نکرده اند و همه آنها چنین مدلی را تاکنون عرضه کرده اند.
این مبتکر و تاجر کروات در ادامه گفت که مدل آینده بوگاتی میتواند «چیزی کاملاً دیوانه کننده باشد که هیچ کس به آن فکر نمیکند». به نظر میرسد زمانه محدودیتی را در مورد چگونگی تکامل این مارک فرانسوی لوکس در دوران پس از شیرون، قائل نیست و میت نیز میگوید «شما میتوانید با بوگاتی کارهای زیادی انجام دهید». به گزارش فرارو، نیازی به گفتن نیست، فقط مسأله زمان است که میتواند ثابت کند دانش فنی Rimac EV تا چه حد قادر به تحقق چنین ایده شگفت انگیزی است. میت مشتاق تنوع بخشیدن به خانواده بوگاتی است، همانطور که در دوران طلایی این شرکت در اوایل دهه ۱۹۰۰ بود. در مصاحبهای با وبسایت Autocar در اوایل ماه ژوئیه، میت ریماک گفت که یک مدل تمام الکتریکی بوگاتی تا قبل از پایان دهه عرضه میشود که یک محصول کاملاً سفارشی خواهد بود. علاوه بر این، یک موتور احتراق هیبرید شده برای یک مدل جداگانه دیگر نیز وجود دارد، که در مسیر توسعه قرار دارد.
بر اساس اولین دستورالعملهای تجاری، خودوری جدید احتمالاً جایگزینی مستقیم برای بوگاتی Chiron خواهد بود و جالب است که ببینیم آیا این خودرو چهار موتور توربو W16 حفظ میشود یا خیر. بوگاتی از زمان عرضه اولیه ویرون در سال ۲۰۰۵ به طور انحصاری از موتور ۸.۰ لیتری استفاده میکند. به گزارش فرارو، اولین خودروی مدرن این شرکت در دوران همکاری با گروه فولکس واگن، نسخههای زیادی دریافت کرد که همان چیزی است که میتوانیم در مورد بوگاتی Chiron و نیرو محرکه متفاوت آن مشاهده کنیم. در همین حال، Rimac حتی بیشتر از بوگاتی منحصر به فرد باقی میماند، زیرا به تولید ۱۰۰ خودرو در سال محدود میشود. در حالی که قرار است ترکیب بوگاتی (سرانجام) گسترش یابد، Rimac قرار است مجموعهای از یک خودرو با قی بماند و این جانشین هایپرکار Nevera قرار است در حدود ۲۰۲۵ با یک نام کروات وارد بازار شود.
منبع: motor1
ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو