محمد هاشمی جانشین کیانوش جهانپور در وزارت بهداشت شد.
فرارو- با حکم وزیر بهداشت، محمد هاشمی به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی منصوب شد.
هاشمی پیش از این به عنوان مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو و مدیر روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، فعالیت داشته است.
او جایگزین کیانوش جهانپور چهره جنجالی وزارت بهداشت شده است.
جهانپور پس از شیوع کرونا حداقل در چند مورد جنجال سازی شد. اظهارات او درباره عملکرد چین در اطلاع رسانی کرونا با واکنش تند سفیر این کشور روبه رو شد و نهایتا منجر به برکناری او سخنگویی وزارت بهداشت گردید اما همچنان به عنوان سرپرست روابط عمومی فعالیت می کرد.
او در اظهارات حاشیه ساز دیگری منتقدان عملکرد دولت و وزارت بهداشت در واکسیناسیون را «پفیوز» خواند که واکنش های تندی در جامعه برانگیخت. با این حال وزیر وقت بهداشت سخنان جهانپور را توجیه کرد و ناشی از خستگی دانست.
موضع گیریهای جهانپور درباره واکسیناسیون و واکسن داخلی نیز بارها بحث برانگیز شده بود.
محمد هاشمی سرپست جدید روابط عمومی وزارت بهداشت
در حکم دکتر بهرام عین اللهی خطاب به محمد هاشمی آمده است: «خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطا فرموده است. لذا با توجه به سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی بدین وسیله به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی منصوب می شوید تا با رعایت جوانب شرعی و قانونی نسبت به انجام وظایف مشروحه زیر اهتمام لازم را به عمل آورید.
۱- اتخاذ سیاست واحد در اطلاع رسانی موضوعات مربوط به بیماری کرونا و واکسیناسیون به عنوان دغدغه نخست دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
۲- اقتدار رسانهای و پاسخگویی صادقانه و شفاف پیشتازی اطلاع رسانی و افزایش منابع پاسخگو در وزارت بهداشت با هدف تقویت توسعه و پیشرفت حوزه سلامت
۳- شبکه سازی هوشمند روابط عمومی با دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور، سازمانها، نهادها و حوزههای تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بهره مندی از پتانسیل آنها
۴- بهرهمندی از شیوهها و تکنیکهای نوین در حوزههای اطلاع رسانی و فرهنگسازی همسو با سیاستهای کلان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعامل سازنده با اصحاب رسانه
۵_ همافزایی با سایر دستگاهها و جلب مشارکت و حمایتهای بینبخشی و بهرهمندی از ظرفیتهای مختلف حاکمیت در جهت پیشبرد اهداف و سیاست های سلامت.
۶_ نیازسنجی اطلاعات مورد نیاز مخاطبان حوزه سلامت و تولید محتوا به منظور اطلاعرسانی و فرهنگسازی.
۷_ ایجاد ارتباط دو سویه و گفتمانی بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ذینفعان و بهرهمندی از نظرات، پیشنهادات و ایدههای آنان به طوریکه حوزه سلامت، محور همدلی همه هموطنان عزیز باشد.
۸_ برگزاری و نظارت بر حسن انجام نشستهای خبری، سفرها، گردهماییها، همایشها و نمایشگاهها ضمن توجه دقیق به استفاده صحیح از بیتالمال و استفاده بهینه از منابع، پرهیز از هرگونه اسراف و تجمل گرایی.
۹_ توجه دادن جامعه به مجاهدتهای شبانهروزی و مستمر مدافعان حوزه سلامت و تمامی افراد موثر در تامین سلامت مردم.
امید است با استعانت از خداوند سبحان و استفاده از ظرفیت کلیه همکاران، صاحبنظران و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در جهت تقویت پاسخگویی به مردم شریف کشورمان در انجام این رسالت خطیر موفق باشید.
توفیق جنابعالی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.»