حالا در اواخر مرداد ماه خبری از اختصاص بسته اینترنتی چهار ماهه رایگان و دائمی یارانه بگیران نیست. کد دستوری «#۱۲۳۴*۴*» از دسترس خارج شده و در سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز آیکون خدمات مرتبط با اینترنت رایگان یارانه بگیران دیده نمیشود.
فرارو- ۴۶ روز قبل بود که وزیر ارتباطات اعلام کرد که بسته اینترنتی چهار ماهه رایگان به سه دهک پایین جامعه اختصاص پیدا خواهد کرد. او گفته بود تنها کسانی که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی مشمول دریافت این اینترنت هستند. پس از آن هم سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برای ثبت نام معرفی شد.
به گزارش فرارو، در این رابطه به افراد حاضر در سه دهک پایین درآمدی اعلام شد که از طریق سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند «my.gov.ir» برای دریافت اینترنت رایگان دائمی اقدام کنند. علاوه بر این کد دستوری «#۱۲۳۴*۴*» نیز برای استعلام مشمول بودن دریافت اینترنت رایگان اعلام شده بود.
پس از آن هم جواد موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که ۸ میلیون نفر مشمول این بسته هستند. طبق اعلام او در تیرماه ۱۰۲ هزار و ۹۰۳ سرپرست خانوار از بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برای ثبتنام اینترنت رایگان و ۶۵۵۶۵۹ نیز از طریق بستر کد ussd ثبتنام کرده بودند.
اما حالا در اواخر مرداد ماه خبری از اختصاص بسته اینترنتی چهار ماهه رایگان و دائمی به سه دهک پایین جامعه نیست. کد دستوری «#۱۲۳۴*۴*» با توجه به پایان زمان ثبت نام از دسترس خارج شده و در سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز آیکون خدمات مرتبط با اینترنت رایگان یارانه بگیران دیده نمیشود.
در این میان برخی رسانههای خبری نیز این موضوع را وزارت ارتباطات و مراکز مرتبط پیگیر شده اند، اما به نتیجهای نرسیده اند. در واقع آنها میگویند که موضوع را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیگیر شده اند، اما آنها توپ را به زمین سازمان فناوری اطلاعات انداخته اند. اتفاقی که منجر به مبهم شدن موضوع شده است.
اما ساعاتی قبل معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از فعالسازی بسته اینترنت برای افراد مشمول سه دهک اول یارانهبگیر در کشور خبر داد.
او گفته که در حال حاضر کد ملی و شماره تلفن همراه اعلام شده حدود ۹۴۴ هزار نفر از سرپرستان خانوارها که مشترک اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و اپراتورهای مجازی تلفن همراه شاتل موبایل، های وب، آپتل، سامان تل و منطقه آزاد کیش هستند به این اپراتورها اعلام شده است و برای سیمکارت این دسته از مشمولان که مشکلی برای فعالسازی بسته (مانند قطعی سیمکارت به دلیل بدهی یا مسدودی …) نداشتهاند، بسته اینترنت برایشان فعال شده و پیامک فعالسازی ارسال شده است.
طبق گفته معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، متقاضیانی که ثبتنام آنها از طریق سامانه خدمات دولت هوشمند یا کدهای دستوری موفقیتآمیز بوده و این بسته برای آنها فعال نشده است میتوانند با مراکز تماس اپراتور خود تماس گرفته و وضعیت فعالسازی بسته اینترنت خود را جویا شوند. در صورت عدم دریافت پاسخ با مراجعه به نشانی https://۱۹۵.cra.ir درخواست خود را ثبت کنند تا رسیدگی شود.