یوتیوب با راهاندازی یک صفحه اختصاصی برای پادکست ها، سعی دارد به عنوان پراستفادهترین پلتفرم پادکست از رقبا پیشی بگیرد. ویژگی جدید یوتیوب میتواند برای اپل و اسپاتیفای چالش برانگیز باشد.
فرارو-یوتیوب با راهاندازی یک صفحه اختصاصی برای پادکست ها، سعی دارد به عنوان پراستفادهترین پلتفرم پادکست از رقبا پیشی بگیرد. ویژگی جدید یوتیوب میتواند برای اپل و اسپاتیفای چالش برانگیز باشد.
به گزارش فرارو، یوتیوب این صفحه را در اواخر جولای راه اندازی کرد و در حال حاضر فقط در ایالات متحده و از طریق آدرس youtube.com/podcasts قابل دسترسی است. این صفحه حاوی کانالهای پرطرفدار و ویدئوهایی است که در حال حاضر میلیونها مشترک دارند؛ مانند پادکست H3 و لوگان پل.
صفحه پادکست یوتیوب در حال حاضر به پیشرفتگی پلتفرمهای پادکست رقیب نیست. در مطالعهای که در ماه می توسط Cumulus انجام شد، نشان داد که یوتیوب در همین شرایط هم به لطف افزایش پادکستهای ویدئویی و سهولت استفاده از آنها، از صفحات پادکست اپل و اسپاتیفای پیشی گرفته است.
اپل اولین غول فناوری بود که در سال ۲۰۰۵ وارد این فضا شد. پس از آن در سال ۲۰۱۹ اسپاتیفای با خرید چند استودیو و همکاری با ستارههایی مانند «جو روگان» و «الکس کوپر» به طور حرفهای وارد دنیای پادکستها شد. با توجه به درآمد یوتیوب، این پلتفرم اشتراک ویدئو واقعا نیازی به داشتن پادکست ندارد. اما وجود چنین صفحهای نشان میدهد که احتمالا یوتیوب قصد دارد در آینده منابع بیشتری را برای این کار اختصاص دهد.
منبع: theverge