مدیرعامل توییتر مدعی شده که این شبکه اجتماعی در طول هفته گذشته بهترین روز خود در ماههای اخیر را پشتسر گذاشته است.
به گزارش دیجیاتو، «لیندا یاکارینو»، مدیرعامل توییتر، میگوید این شبکه اجتماعی در هفته گذشته با بیشترین مصرف از ماه فوریه بهبعد روبهرو بوده است. این ادعا درحالی مطرح میشود که در هفته گذشته کاربران زیادی بهدنبال ترک این پلتفرم بودند و اپلیکیشن اینستاگرام تردز نیز خیلی از توجهات را به خود جلب کرد. از طرف دیگر، مدیرعامل کلاودفلر نموداری را منتشر کرده است که ظاهراً افت ترافیک توییتر را نشان میدهد.
لیندا یاکارینو در توییت جدیدی که بهصورت کنایهآمیز در واکنش به عرضه اپلیکیشن اینستاگرام تردز منتشر شده است، ادعا کرده که شبکه اجتماعی توییتر در یکی از روزهای هفته گذشته (از دوشنبه هفته پیش تا یکشنبه هفته جاری) پرمصرفترین روز خود از ماه فوریه (بهمن-اسفندماه) بهبعد را پشتسر گذاشته است.
لیندا یاکارینو که چند هفتهای است فعالیتش را در منصب مدیرعاملی توییتر آغاز کرده، در انتهای توییت خود نوشته است: «تنها یک توییتر وجود دارد. شما این را میدانید. من هم میدانم.».
اما منظور از پرمصرفترین روز در ماههای اخیر چیست؟ «ایلان ماسک» در پاسخ به یاکارینو به مؤلفهای با توصیف مجموع ثانیههایی که کاربر در طول روز در اپ موبایلی این شرکت حضور دارد، اشاره کرده است. او میگوید این آمار از خود iOS و اندروید بهدست آمده و شخصاً فکر میکند که توییتر میتواند در طول هفته جاری از این حیث رکورد تاریخی خود را بزند.
پیشتر «متیو پرینس»، همبنیانگذار و مدیرعامل کلاودفلر، نموداری را در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشته بود که از افت جایگاه توییتر در ردهبندی ترافیکی این شرکت خبر میداد. براساس این نمودار، توییتر از ماه ژانویه (دی-بهمنماه) تاکنون از رده ۳۲ به رده ۳۹ رسیده است.
البته باید گفت که اطلاعات این نمودار از درخواستهای مربوط به دسترسی به دامنه Twitter.com از طریق سرویس نام دامنه ۱.۱.۱.۱ بهدست آمده است. اما «دیوید بلسون»، مدیر بخش دادههای کلاودفلر، میگوید اطلاعات این نمودار احتمالاً میتواند نمایانگر مصرف کاربران در تمام وب و اپلیکیشنها هم باشد، هرچند که مستقیماً این مسئله را نشان نمیدهد.