bato-adv
bato-adv

تویوتا، یار جدید کودتاچیان صنعت خودرو؟

تویوتا، یار جدید کودتاچیان صنعت خودرو؟

سبد محصولات برقی تویوتا محدود به چهار مدل است. این در حالی است که برند چینی بی وای دی در سال گذشته 13 مدل مختلف را به بازار فرستاده بود.

تاریخ انتشار: ۲۳:۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۲

نام تویوتا آنقدر بزرگ هست که مطمئن باشیم هیچ کاری را بدون دلیل انجام نمی‌دهد. اما دلیل عقب ماندگی تویوتا در زمینه خودروهای برقی از دیگر برندهای مطرح چیست؟

به گزارش اکوایران و به نقل از موتوروان، در مورد نقش جزئی تویوتا در تولید خودروهای تمام برقی مطالب زیادی مطرح شده است.

بزرگترین خودروساز جهان در زمینه خودروهای برقی قافیه به برندهایی مانند تسلا، فولکس واگن و برندهای تازه کار چینی باخته است.

تویوتا با فروش 22300 دستگاه خودروی برقی در سال 2022 خود را در رتبه نوزدهم فروش خودروهای برقی و پایین تر از برندهای کوچک‌تری مثل بی ام و ، رنو و حتی برندهای چینی می‌بیند. تنها 2% از فروش 10/5 میلیونی تویوتا در سال 2022 متعلق به خودروهای برقی است.

سبد محصولات برقی تویوتا محدود به چهار مدل است. این در حالی است که برند چینی بی وای دی در سال گذشته 13 مدل مختلف را به بازار فرستاده بود.

تویوتا، یار جدید کودتاچیان صنعت خودرو؟

اما تویوتا با چه پشتوانه ای از این عقب ماندگی وحشتی ندارد؟

این برند در سال 1997 اولین خودروی هیبریدی تولید انبوه دنیا را بانام پریوس راهی بازار کرد. پریوس تا کنون راهی پارکینگ بیش از 5 میلیون خریدار شده است و این موضوع نشان می‌دهد تویوتا در زمینه تولید باتری و تکنولوژی های مربوط به آن 25 سال تجربه دارد. عددی که از قدمت برخی صدرنشینان در جدول فروش خودروهای برقی هم بالاتر است.

اگر تویوتا در یک زمینه استاد باشد، آن شناخت و درک فوق العاده از بازار جهانی است.

تویوتا در هر کشوری که حضور دارد با ارائه طیف گسترده ای از محصولات متناسب با آن بازار موفق ظاهر شده است.تویوتا اولین انتخاب خریداران خودرو جدید در آفریقا، خاورمیانه، ژاپن، آسیای شرقی و اقیانوسه است.این برند جذاب ترین برند غیر آمریکایی ایالات متحده، دومین خودروساز محبوب در چین، سومین برند در آمریکای لاتین و پنجمین برند در اروپا از لحاظ محبوبیت به حساب می‌آید.

درواقع تویوتا معتقد است بازار خودروهای برقی هنوز رونق نگرفته و در این شرایط حضور پرقدرت در این مسیر توجیه منطقی ندارد.

اما به محض اینکه همه چیز برای حضور تویوتا محیا شد، این برند به پشتوانه عظمت، دانش فنی و حضور گسترده در بازارهای جهانی- سه موردی که تسلا در حال تلاش برای به دست آوردن آنهاست- به راحتی به سمت صدر لیست فروش خودروهای برقی حرکت می‌کند.

خداحافظی آکیو تویودا از مدیریت این شرکت و تکیه کوجی ساتو، مدیرعامل برند لکسوس، بر مسند مدیریت تویوتا نشان می‌دهد که این برند آماده تغییر است. کوجی ساتو از همان ابتدا اعلام کرد که تویوتا تحت مدیریت او با سرعت بیشتری به سمت خودروهای تمام برقی حرکت می‌کند.

تعیین اهدافی مانند تسعه باتری هایی با توانایی طی مسافت 900 مایل با یکبار شارژ برای سال 2028 نشان دهنده عزم جزم تویوتا برای موفقیت در عصر جدید صنعت خودروست.

bato-adv
bato-adv
bato-adv