bato-adv
bato-adv

این خودروی چینی چگونه رقیب تسلا شد؟

این خودروی چینی چگونه رقیب تسلا شد؟

BYD تصمیم گرفته که شاسی بلند الکتریکی خود با نام «تانگ» را برای مشتریان اروپایی ارتقا دهد.

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۲

علیرغم ورود BYD به بازار اروپا طی کمتر از یک سال پیش، این خودروساز اکنون به فکر نصب یک باتری قوی‌تری برای تانگ است و اظهار امیدواری می‌کند که این باتری برای رقابت با تسلا مدل Y کافی باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، Tang EV که اولین بار در سال ۲۰۲۰ در نروژ عرضه شد، طی سال گذشته بازار خود را به آلمان، هلند و سایر بازار‌های اروپایی گسترش داد.

تانگ برقی ظاهراً با قیمت نسبتاً تند ۷۲هزار یورویی، می‌خواست به عنوان یک رقیب قدرتمند در بخش SUV‌های الکتریکی دیده شود. اما رقابت با تسلا مدل Y که در آلمان باقیمت پایه ۴۲ هزار و ۹۹۰ یورو عرضه می‌شد، این جاه طلبی با مشکل همراه بود.

از نظر ابعاد، Tang EV با طول ۴۸۷۰ میلی متر، عرض ۱۹۵۰ میلی متر و ارتفاع ۱۷۲۵ میلی متر قابل توجه بود. پرفروش‌ترین مدل Y تسلا ۱۲۰ میلی‌متر کوتاه‌تر است، اما حتی نسخه پرفورمنس با قدرت ۵۳۴ اسب بخار از ۵۵ هزار و ۹۹۰ یورو شروع می‌شود که تانگ را گران جلوه می‌دهد.

مدل Y تسلا به عنوان پرفروش‌ترین خودرو در اروپا در سال گذشته و پرفروش‌ترین خودرو در سراسر جهان رکوردی تاریخی را ثبت کرد و نقطه عطف مهمی را برای خودرو‌های الکتریکی رقم زد.

با این حال، در ۳ ماه آخر سال ۲۰۲۳، BYD موفق شد از تسلا به عنوان تولید کننده پیشرو خودرو‌های الکتریکی در جهان پیشی بگیرد و زمینه را برای رقابت بیشتر فراهم کند.

ارتقای کلیدی تانگ EV شامل به کارگیری باتری بزرگ‌تر است که ظرفیت آن را از ۸۶ کیلووات ساعت به ۱۰۸ کیلووات ساعت افزایش می‌دهد. این به معنی ۱۳۰ کیلومتر برد بیشتر در چرخه WLTP است.

به گفته BYD، در حالی که برد قبلی ۴۰۰ کیلومتر بود، تانگ ارتقا یافته اکنون می‌تواند تا ۵۳۰ کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

به روزرسانی باتری نسبتاً جامع است. Tang EV جدید دارای ظرفیت شارژ AC ۱۱ کیلوواتی، افزایش قابل توجهی را نسبت به ۷ کیلووات قبلی تجربه می‌کند و همچنین گزینه شارژ سریع تا ۱۹۰ کیلووات DC آن را با ارزش کرده است.

علاوه بر این سیستم تعلیق هم نیاز به ارتقا داشت و BYD به واکنش مشتریان توجه کرد. به طوری که دمپر‌های فعال جدید، حرکات آرام‌تر و قابل کنترل تری را نوید می‌دهند.

علیرغم باتری بسیار بزرگ‌تر، برد تانگ همچنان کمتر از برد ۵۶۵ کیلومتری تسلا Y است، اما سرعت این شاسی بلند چینی به اندازه شاسی بلند تسلاست.

با این حال اگر BYD ارزان‌تر بود، قطعا می‌توانست تسلا را به چالش بکشد. این خودروساز چینی اگرچه به طور رسمی چیزی درباره تعدیل قیمت نگفته، اما به طرز جالبی اعلام کرد: «برای یک شگفتی آماده باشید.»

برچسب ها: خودروی چینی تسلا
bato-adv
bato-adv
bato-adv