فروش مک دونالد برای اولین بار از سال ۲۰۲۰ در سه ماهه دوم کاهش یافت و کمتر از انتظارات تحلیلگران برای رشد متوسط بود. هر یک از بخشهای جغرافیایی مک دونالد شاهد کاهش فروش بود.
به گزارش ایسنا، سهام مکدونالد در سال جاری تا پیش از تعطیلی آخر هفته ۱۵ درصد کاهش یافته است، در حالی که در مدت مشابه افزایش ۱۴ درصدی داشته است.
رشد فروش مک دونالد در سال جاری کاهش یافته است، زیرا غذاخوریها در سراسر جهان خرید بیگمکهای (همبرگر) خود را کاهش دادهاند که سالها افزایش قیمتها و بودجههای کم خانواده را تحت فشار قرار دادهاند.
در پایان سه ماهه گذشته، تامینکننده فستفود یک معامله پنج دلاری برای وعدههای غذایی در ایالاتمتحده ارائه کرد تا مشتریان را متقاعد کند که هنوز یک گزینه مقرون به صرفه است.
نتایج اولیه نشان میدهد که این امر مشتریان را جذب میکند، اگر چه افزایش فروش تا اواخر امسال آشکار نخواهد شد. همچنین آیتمهای منو با نسخه محدود را معرفی کرده است که امیدوار است مشتریان را جذب کند.
در خارج از ایالاتمتحده، تحریمها بر سر جنگ رژیم صهیونیستی و غزه همچنان به فروش در بخشهایی از خاورمیانه ضربه میزند. این شرکت قبلاً هشدار داده بود که این رکود تا زمانی که درگیری حل نشود ادامه خواهد داشت. مکدونالد همچنین از کاهش فروش فروشگاههای مشابه در چین و فرانسه خبر داد.
طبق گزارش بلومبرگ، کاهش فروش نشان میدهد که افتتاحیهها ضعف در واحدهای موجود را جبران نمیکند. زنجیره همبرگر در بحبوحه یک طرح توسعه بلند پروازانه است و به دنبال آن است که ۵۰ هزار مکان تا سال ۲۰۲۷ در سراسر جهان داشته باشد که از حدود ۴۲ هزار در ابتدای سالجاری افزایش یافته است.