ترنج موبایل
کد خبر: ۹۰۵۳۳۳

روایت فرمانده سپاه رسول‌الله از برنامه سلطنت طلبان در جنگ ۱۲ روزه

روایت فرمانده سپاه رسول‌الله از برنامه سلطنت طلبان در جنگ ۱۲ روزه

در طول جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، امکان جابجایی هیچ وسیله‌ای توسط گروه‌های معاند و ضد انقلاب وجود نداشت و حضور هوشمندانه بسیج باعث کشف و ضبط این محموله‌ها و دستگیری تعدادی از عوامل دشمن شد.

تبلیغات
تبلیغات

سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ گفت: بر خلاف تصور دشمنان که با استفاده از گروه‌های ضد انقلاب، سلطنت‌طلبان و معاندین آموزش‌دیده در کشورهای همجوار، تصور می‌کردند می‌توانند تهران را به شهری ناامن و بی‌ثبات تبدیل کنند.

 سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، با تأکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس مظلومیت، اقتدار و سرافرازی ملت ایران را به جهان اثبات کرد، اظهار داشت: واژه «دفاع مقدس» در ذهن و قلب مردم ایران، تداعی‌گر رشادت، ایثار، جهاد، شهامت و شهادت است و به دلیل آفرینش برگ‌های زرین در تاریخ کشور، برای جوانان و نوجوانان، ارزشمند است.

بنا بر روایت دفاع پرس، درادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید: 

*در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، هدف دشمن جلوگیری از نابودی خودش بود. رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان‌الاقصی که از سوی نیروهای مقاومت فلسطین صورت گرفت، عملاً نابود شده بود و اگر آمریکا و اروپا به کمک آن نمی‌آمدند، تا امروز فروپاشیده بود. این رژیم دچار فروپاشی سیاسی، اقتصادی، نظامی، اطلاعاتی و امنیتی شده بود که خود شکستی بزرگ محسوب می‌شود.

*امروز درک می‌کنیم که چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) از راهیان نور به‌عنوان یک «فناوری» یاد می‌کنند. نیروهای ارزشی با برگزاری یادواره‌های شهدا و زنده نگه‌داشتن خاطره رشادت‌ها و شهادت‌ها، فضا را به گونه‌ای پیش بردند که پس از ۴۰ سال، با تهاجم ناجوانمردانه مجدد استکبار، همان مؤلفه‌ها بار دیگر ظاهر شد و پیروزی مضاعفی در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه برای ملت ایران به ارمغان آورد.

*از زمان آغاز این نبرد، شاهد حضور همه اقشار مردم، دستگاه‌ها، مجموعه‌های انتظامی و نظامی اعم از موشکی، پدافندی و به‌ویژه بسیج برای دفاع و برقراری امنیت بودیم. ما در تهران تمامی آمادگی‌ها را از قبل پیش‌بینی و تمامی تمرینات را انجام داده بودیم. برای هر تهدید و هر سناریوی احتمالی دشمن، طراحی و سازماندهی لازم صورت گرفته بود. با حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی در نیمه‌شب به خانه‌های مردم، فعالیت بسیج و سپاه به‌طور کامل آغاز شد.

*در تمام تهران بزرگ، شاهد حضور گشت‌های بسیج، تورهای بازرسی، گشت‌های پیاده و موتوری در ارتفاعات شمال، شرق، غرب تهران و حتی تمامی معابر اصلی، اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها بودیم. بسیج به‌صورت مسلحانه حاضر شد و این به آن معناست که در هر شرایطی، بسیج و سپاه سپر اصلی مردم هستند و همواره ثابت کردند که در هر صحنه‌ای که احساس خطر شود، خود را فدایی مردم می‌کنند.

*بر خلاف تصور دشمنان که با استفاده از گروه‌های ضد انقلاب، سلطنت‌طلبان و معاندین آموزش‌دیده در کشورهای همجوار، تصور می‌کردند می‌توانند تهران را به شهری ناامن و بی‌ثبات تبدیل کنند، با حضور گسترده، هوشمندانه، به‌موقع، اثربخش و قاطع بسیج در تمامی کوچه‌ها، خیابان‌ها و حتی روی ارتفاعات و ساختمان‌های مرتفع، راه برای هر اقدام ضد امنیتی و ضد مردمی بسته شد.

*در رزمایش «نصرالله» با حضور سپهبد شهید «حسین سلامی»، چگونگی مقابله با پیامدهای موشک‌باران را در کمترین زمان ممکن تمرین کرده بودیم. گروه‌های جهادی و امدادی بسیج که آموزش‌دیده و دارای تجربیات ارزشمندی بودند، در محله‌ها حاضر شدند و ضمن کنترل محله، نسبت به کمک‌ به مردم، آواربرداری، انتقال مجروحین و پیکر شهدا و سایر موضوعات اقدام می‌کردند.

*در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، نیروهای سازمان‌یافته و مجهز بسیج در نقاط پدافندی و ارتفاعات مستقر شدند. این نیروها از روزهای اول مستقر شدند و فعالیت خود را آغاز کردند. این نیروها با تجهیزات مناسب، قادر به هدف‌گیری و انهدام پهپادهای بال‌ثابت بودند و در سطوح پایین با توپ‌های «۲۳ میلی‌متری»، هواگردهای مهاجم را منهدم می‌کردند.

*در طول جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، امکان جابجایی هیچ وسیله‌ای توسط گروه‌های معاند و ضد انقلاب وجود نداشت و حضور هوشمندانه بسیج باعث کشف و ضبط این محموله‌ها و دستگیری تعدادی از عوامل دشمن شد

*در هر نقطه‌ای که مورد اصابت موشک قرار می‌گرفت، نیروهای بسیج، امدادگران هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس در کمترین زمان ممکن حاضر می‌شدند و خدمات امدادی خود را ارائه می‌دادند.

* هم در بسیج و هم نیروی انتظامی، گزارش‌های متعدد مردمی مبنای دستگیری بسیاری از تیم‌ها و مزدوران دشمن بود؛ لذا باید دست ملت را ببوسیم که متناسب با شرایط، وارد صحنه شده و به وظایف خود عمل می‌کنند.

*دشمن در روزهای چهارم و پنجم جنگ متوجه شد که نه‌تنها در محاسبه قدرت موشکی، بلکه در محاسبه خود درباره ملت و جوانان ما نیز اشتباه کرده است. آن‌ها تصور می‌کردند جوان امروز ایران با وجود علایق مختلف، حاضر به ایستادگی و فداکاری نیست، اما جوانان ما همچون دوران دفاع مقدس و حتی فراتر از آن، ایستادند و فداکاری کردند.

*اگر بار دیگر لازم شود به دشمن پاسخ دهیم، پاسخ ما قطعاً قاطع‌تر، محکم‌تر، غیرقابل پیش‌بینی‌تر و تمام‌کننده‌تر از گذشته خواهد بود. دشمن در حال محاسبه است که آیا ارزش دارد تا طعم قدرت بازدارندگی ایران اسلامی را دوباره بچشد؟ ما آمادگی بسیار بالایی داریم تا طعم تلخ شکست قطعی را دوباره به کام آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی بچشانیم.

*وقتی در سطح تهران تردد می‌کردم، دیدم که خواهران ما غذا آماده کرده و به بچه‌های در حال گشت و بازرسی تحویل می‌دادند؛ همچنین بسته‌هایی برای کودکان و نوجوانان آماده کرده بودند تا با دریافت آن‌ها، فضای جنگ را احساس نکنند. این نقش‌آفرینی زنان ما در پشتیبانی از رزمندگان بود. گروه‌های جهادی خواهران نیز در اماکن آسیب‌دیده مورد اصابت موشک‌های دشمن صهیونی حاضر شده و به بانوان و کودکان آسیب‌دیده کمک می‌کردند. گروه‌های روان‌شناسی بسیج نیز از ابتدا برای صحبت با کودکان و دانش‌آموزانی که دچار رعب و وحشت شده بودند، حاضر شدند تا آرامش را به ذهن و قلب آنان بازگردانند.

*صحنه‌های زیادی دیدیم؛ از جمله حضور نوجوانان در سوپرمارکت‌ها برای پذیرایی از مردم در حالی که بزرگ‌ترها مشغول بازرسی بودند. این در حالی است که در سرزمین‌های اشغالی، با اولین موشک‌باران در عملیات‌های وعده صادق، مردم به پناهگاه‌ها فرار می‌کنند و فروشگاه‌ها خالی می‌شود؛ اما مردم ما زیر موشک‌باران به پذیرایی از هموطنان خود ادامه دادند. صحنه‌های همکاری، همدلی و تقدیر مردم از فرزندانشان در خیابان‌ها، بسیار ارزشمند بود.

*تیم‌های تخصصی و تجهیزات مناسب بسیج و سپاه برای پشتیبانی از نیروی هوافضای سپاه، در خط مقدم درگیری با رژیم صهیونیستی قرار داشتند و امید رژیم صهیونی را به یأس تبدیل کردند، با حضور خود و ایجاد امنیت و پدافند محیطی در اطراف محل‌های شلیک موشک و پدافند محیطی، امکان شلیک موج‌های مختلف موشک را با دقت و طبق طراحی‌های از پیش تعیین‌شده فراهم کردند. این نقطه‌ای بود که دشمن فهمید در محاسبات خود درباره قدرت ما دچار اشتباه شده است.

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات