ترنج موبایل
کد خبر: ۹۰۷۸۹۶

راز شکایت‌ مردم از بیمه شخص ثالث چیست؟

راز شکایت‌ مردم از بیمه شخص ثالث چیست؟

بیش از سه هزار و ۵۰۰ شکایت ثبت‌ شده از بیمه‌ها، مربوط به بیمه شخص ثالث بوده است

تبلیغات
تبلیغات

از ابتدای سال ۱۴۰۴ تا پایان مردادماه، بیش از ۷۹۸۶ شکایت بیمه‌ای در کشور ثبت شده که نزدیک به نیمی از آن‌ها مربوط به بیمه شخص ثالث است؛ آماری که نشان می‌دهد این رشته همچنان پرچالش‌ترین حوزه بیمه‌ای برای مردم است. بر اساس داده‌های بیمه مرکزی، از مجموع شکایات ثبت‌شده، ۷۳۰۸ شکایت به مرحله رسیدگی رسیده و مختومه شده و ۶۷۸ شکایت همچنان در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، بیشترین شکایات در پنج ماهه نخست امسال مربوط به رشته بیمه شخص ثالث اجباری بود. از مجموع ۳۵۵۸ شکایت ثبت‌شده در این رشته، ۳۲۶۵ شکایت رسیدگی شده که شامل ۲۰۵۵ شکایت وارد و ۱۲۱۰ شکایت ناوارد است و ۲۹۳ شکایت نیز در حال بررسی باقی مانده است. کارشناسان دلیل اصلی بالا بودن شکایات شخص ثالث را دو عامل می‌دانند: اول سهم بالای این بیمه در تعداد بیمه‌نامه‌های صادرشده و دوم تاخیر یا عدم پرداخت خسارات بیمه‌ای، که باعث شده شخص ثالث پرشکایت‌ترین رشته بیمه‌ای باقی بماند. سهم این رشته از حق بیمه تولیدی بازار بیمه در این مدت ۲۲ درصد بوده است.

رشته بیمه درمان با ثبت ۲۰۱۶ شکایت، در جایگاه دوم قرار دارد. از این تعداد، ۱۸۳۳ شکایت رسیدگی شده که شامل ۸۸۲ مورد وارد و ۹۵۱ مورد ناوارد است و ۱۸۳ شکایت همچنان در دست بررسی باقی مانده است. سهم این رشته از بازار بیمه در چهارماهه نخست سال جاری، ۴۷ درصد اعلام شده است.

رشته بیمه بدنه اتومبیل نیز طی پنج ماهه نخست امسال ۹۳۸ شکایت ثبت کرده که ۸۷۶ شکایت آن رسیدگی شده و از این میان ۴۴۶ مورد وارد و ۴۳۰ مورد ناوارد بوده و ۶۲ شکایت همچنان در حال بررسی است. سهم این رشته از بازار بیمه طی پنج ماهه نخست امسال، ۴.۳ درصد گزارش شده است.

در مقابل، کمترین شکایات مربوط به رشته‌های بیمه اعتبار (چهار فقره)، بیمه بدنه کشتی (سه فقره) و بیمه حوادث طبیعی ساختمان (شش فقره) بوده است. دلیل اصلی این تعداد کم، سهم اندک این رشته‌ها از کل بازار بیمه و تعداد کمتر بیمه‌نامه‌های صادر شده در این حوزه‌ها است.

بیمه شخص ثالث

تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات