عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي اجراي فرمول قيمت گذاري خودرو در سال گذشته توسط شوراي رقابت را بي معنا دانست و گفت: از نظر اقتصادي قيمت هر كالايي مشخص است و براي تعيين آن نياز به فرمول هاي پيچيده نيست.
به گزارش سايپا نيوز، سيد محمد حسين مير محمدي ضمن بيان ضرورت ايجاد فضاي رقابتي و رونق در بازار خودرو اظهار كرد: با توجه به اهميت موضوع قيمت خودرو براي مردم، بيش از هر چيز بايد براي ايجاد رقابت در بازار تلاش كنيم.
وي افزود: شوراي رقابت با همكاري شركت هاي خودروسازي و سازمان حمايت از مصرف كننده بايد واقعيت هاي موجود را كارشناسي كرده و امكان بهبود فضاي بازار را فراهم كنند.
وي همچنين تاكيد كرد: تعيين قيمت كالايي نظير خودرو كه هم در داخل توليد مي شود و هم دستمزدها و قيمت مواد و خدمات آن مشخص است نياز به اين همه پيچيدگي نداشت و شوراي رقابت بي دليل اين موضوع را به سمتي نادرست هدايت كرد.
نماينده مردم گلپايگان و خوانسار در ادامه با بيان اين كه شوراي رقابت سال گذشته نتوانست به ماموريت خود به خوبي عمل كند تصريح كرد: اين شورا نه تنها نتوانست فضاي بازار را به سمت رقابتي شدن هدايت كند، بلكه همين توليدات فعلي داخل را هم با مشكل فروش و عرضه در بازار مواجه كرد كه نشان دهنده عدم مطالعه و برنامه ريزي پيش از اقدام كارشناسي اين شورا است.
مير محمدي در بخش ديگري از اظهارات خود در خصوص مطرح شدن بحث همكاري با خودروسازان خارجي گفت: حضور اين شركت ها براي ادامه فعاليت صنعت خودرو ايران به شدت ضروري است و در صورتي كه اين همكاري ها از سر گرفته نشود، صنايع داخلي با مشكلات بيشتري مواجه خواهند بود.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در خاتمه گفت: توليد كنندگان خودرو در ايران بايد با همكاري طرف هاي خارجي بازار صادرات را سرلوحه فعاليت هاي خود قرار داده و در اين حوزه اقدامات بيشتري انجام دهند.