bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۱۳۵۳۵

واکنش پنتاگون به رونمایی از نمونه ایرانی آرکیو-170

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۳
سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه مدعی شد به هیچ وجه امکان ندارد که ایران توانسته باشد به سطح فناوری آرکیو 170 دست یافته باشد.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه به رونمایی از نمونه ایرانی پهپاد فوق‌پیشرفته «آرکیو170» واکنش نشان داده و تلاش کرد این مسئله را کم اهمیت جلوه دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سرهنگ «استیو وارن» که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی در رابطه با این اقدام ایران، گفت: «بدل بهترین واژه‌ای است که می‌توان به کار برد. امکان ندارد که این پهپاد با فناوری آمریکا انطباق داشته باشد.

با این حال، رویترز هم اشاره کرده است که وارن در حالی این اظهارات را مطرح کرد که هیچ مدرک یا دلیلی برای آن ارائه نکرد. واشنگتن در حالی ساخت مشابه پهپاد آمریکایی را غیرممکن خوانده که مقامات دولتی آمریکا از سال 2011 که این هواپیما توسط متخصصان ایرانی به زمین نشانده شد، بارها امکان مهندسی معکوس و پیاده کردن اطلاعات پهپاد را رد کرده، اما هر بار با انتشار بخش‌هایی از اطلاعات آن، پاسخ خود را دریافت کرده‌اند.

پهپاد آرکیو170 ساخت شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» از جمله پیشرفته‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین به شمار می‌آید. تهران امروز اولین فیلم از پرواز نمونه ایرانی این پهپاد را منتشر کرد.

شفیع
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
اینجاست که میگن از ماست که بر ماست.از مردمی که نمیتونن پیشرفت خودشونو ببینن چه انتظاری میشه داشت؟
scorpion
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
آخه وقتی یکی میگه ایران قویه دیگه منفیش چیه ها؟یکی بمن بگه خداییش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
اونایی که یه سر سوزن از تکنولوژی ساخت موتو و رادار و ...سر در میارن میدونن این غیر ممکنه. هنوز موتور F14 رو نتونستیم تولید کنیم چه برسه به RQ-170
محمد
United Arab Emirates
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
تا وقتی کسانی تویه ایران هستند که حرفهای وزیر دفاع آمریکا رو منطقی تلقی میکنند و بیشتر از حرف یه مقام ارشد ایرانی قبولش دارن ، ما اصلا نیازمند دشمن نیستم . همینا 7 ، 8 تا گل به خودی خوشگل میزنن .
محرمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
تو این صفحه احساس می کنی در یک کشور بیگانه هستی واینقدر به توانایی ایرانی منفی زده اند تا به حال کمتر دیده بودم
انتشار یافته: ۹۷
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
با سرهنگ استیون وارن موافقم
البته فعلا" امکان نداره ، اما در آینده کاملا ممکنه
نادان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
اینهمه تویوتا و هیوندا و مرسدس و ب ام و تو بازار هست بهتر نیست یکی از اینها را مهندسی معکوس کنید تا اینهمه تو جاده ها کشته ندهیم.
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
آقایون عزیز این پهباد سیستم نرم افزاری و پردازشگر + سنسور هاش ارزش داره !!!! نه صرفا پرواز ی مدل اصن اون مهم نیست ، فرضا سنسور ها رو دسترسی پیدا کردن چطور نمونشو با کدوم صنعت ساختن ؟!؟ اینا رو ول کنین منطق این پهباد که میلیون ها خط کد برنامه نویسی داره توی بلک ای سی های ذخیره شده که رمزنگاری های و هشینگ های میشه که ابر کامپیوتر میخواد بعدشم تو قیر اونها رو روی برد حک میکنن اصن دسترسی بهشون امکان پذیر نیست
چرا به مردم دروغ میگین ؟!؟ حالا اگه باگ GPS داشته هکشون کردن و نشتن دیگه دلیل نداره ادم بیجنبه بشه و با دروغ منابع ملی رو هدر بده ! منم دوست داشتم کشور همچین توانایی داره اما از دروغ بیشتر بدم میاد چون باعث عدم توانایی هاش همیناست ... اینها رو به عنوان کسی میگم که ارشد نرم افزار داره و برا دکتری می خواد بخونه ، واقعا خنده داره باور کنیم بلک ای سی ها رو بشه بهش دسترسی پیدا کردن و میلیون ها خط کد برنامه نویسی شده رو مهندسی معکوس کرد !!!! اصن داریم متخصصشو ؟! ببخشید ماشین نیست که بدزدیش از روش کپی زنی ، پهبااااااد پردازشگرش و اتاق کنترل اون که بقیه پردازش ها رو میکنه مهمه نکنه اتاقکم از تو پایگاه نظامی امریکا برداشتن ؟!؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
ما می توانیم .
طاهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
بله ما همون ایرانی هستیم که مثل خار همیشه تو چشمتون بودیم این 2 روزمون رو نبین ما فقط داریم پوست میندازیم به زودی همه مردم باز هم یکپارچه مرگ بر آمریکا میگن و میفهمی تحریم ها چه کسیو ضعیف کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
آره خودتو بزن به خواب فکر کن داری یه خواب بد میبینی اونزمان که وقتش برسه خودمون بیدارت میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
واقعیت تلخه حالا مونده ایرانیرو بشناسی
ناشناس
Germany
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
شما هاچرا منفی میزنید من نمیفهمم.اینم بدی؟این دوستمون درست میگه ایرانیها سلطان مهندسی معکوس هستن.حالا دو صورت داره یا میزنن محصول اولیه رو همچین کن فیکن میکنن بپکه یا مثل این پهباد درست از اب درمیاد!!! والا.مثالش مخصوص در صنایع دفاعی خیلی هست.شما چرا حرصتون گرفته یه چیز ساختن.فردا روزی خدای نکرده اتفاقی بیفته میخوایم چه کنیم.هر چقدر هم با آمریکا و امثالهم هم رفیق بشیم درنهایت هیچکی به هیچکی رحم نمیکنه.بد نیست بدونید زمان جنگ ایران سیم خاردار با هواپیمای مسافری از پاکستان وارد میکرد.یعنی در این مملکت سیم خاردار به اندازه کافی وجود نداشت.لابد اونجوری میپسندید؟
شیدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
+++++++++
ناشناس
United States of America
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
آنقدر بگو تا بروند "آبگوشت بزباش" و "قرمه سبزی" رو از ما کپی کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
اینا که منفی دادن معلومه که خیلی براشون سخته ببینن ایران روی کشورای پر ادعا و زورگو رو کم کرده ...منفی بدید اشکال نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
تنها نمایش پرواز کافی نیست. اصل فناوری این پهپاد پنهان کاری و فناوری های جاسوسی نوین آن است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
داداش هواپیما را بیخیال ماشین را اصلاح کن هواپیما پیشکش لااقل جون مردم به خطر نیافته
هادی
United States of America
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
متاسفانه ایرانی همونیه که بعد n سال هنوز داره پراید میسازه!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
ایرانی ها هیچ کاری بلد نباشند در مونتاژ اوستا هستند. آمریکایی ها حالا باید شاهد باشند که این پهپاد حداقل 50 سال در ایران تولید بشه. مثل پیکان.
PEYMAN
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
ایرانیو خوبم شناختن. ماییم که هنوز خودمونو نشناختیم و سخیف رفتار میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
حالا هی بگو تحریم ایرانو ضعیف کرده میبینی که تو تحریم واست شاخ شدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
تو ضعیف نشدی با یک سوم شدن ارزش پول ملی؟ اگه نه یا نان درآور خانواده نیستی یا یه شیر نفت مثل بعضی ها تو خونت کشیدن!
تمنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
تحریم جلئو پیشرفت مارو نگرفت ولی واسه دشمن نون دونی خوبی شد
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
فکر کردی ساخت یه هواپیما واسه مردم نون آب میشه
دقت کردی دین مردم در اثر فقر چقدر سست شده
دیگه مردم به فکر قبض آب و برق و امرار معاشند و اصلا کشور و هویت جمعی واسشون بی معنی شده است
نمونه شواهد دینی این حرفها مسئله دعوت مراجع به نگرفتن یارانه و ثبت نام 97درصدی مردم بر خلاف نظر مراجع بود
نمونه شاهد ملی این بی هویتی کم شدن آب سدها و دعوت از مردم برای مصرف کمتر بود که اصلا گوش کسی بدهکار نبود
تحریم ها اتفاقا دقیقا اثر کرده اونم روی قلب و زندگی مردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
سیاست خارجی را با دعواهای محلتون مقایسه نکنید لطفا
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
با این همه پیشرفت چند تا ایر باس 300 هم بسازید . شاید چیزایی که مورد نیاز جامعه هست در دستور ساخت نیست .
ماهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
ما تنها ملتی هستیم که دستاوردهای خودمون رو مسخره میکنیم یا نادیده میگیریم، خودمون هیچ غلطی برای کشور نکردیم و فقط مثل پتک تو سر خودمون میزنیم!
من خودم به شخصه از هر دستاوردی که برای پیشرفت و توسعه کشور باشه حتی اگه یه سوزن باشه تقدیر و تشویق میکنم و به امید گامهای بزرگتر برای ارتقای کشور و مردمان کشورم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
نه بابا کافی یه ماسین شبیه فورد بسازن. یا یه موبایل شبیه آیفون. یا یه موتور شبیه GMC
ناشناس
Canada
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
اینو خوب اومدی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
همون ایران 140 برامون بسه دیگه بهتره بریم سراغ خودروی ملی
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
اخه مشکل اینجاست که راجب اونا دیگه نمی شه بلف زد اونم وقتی با جون چند صد ادم سروکار داشته باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
دوستان شما نونشون تو وارداته حالا حالا ها با این دولت هایی که ما دیدیم باید به فکر همون قورمه سبزی و آبگوشت بزباش باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
شرکت های هواپیمایی علاقه ای به این چیزا ندارن!
چون اینا هم عین شرکت های خودرو سازی دنبال سود بیشتر هستن نه کیفیت بهتر!
ناشناس
United States of America
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
گل گفتی ... البته گفته شده از بعضی جهات بهینه هم شده ... مثلا مصرف سوختش ، وزنش هم کم شده ... فلز هم توش نیست !!!!
حالا سوال اساسی اینه ما که اینقدر وارد شدیم خوب یه ماشین آمریکایی که دیگه نیاز به شکار کردن هم نداره بیاریم کپی کنیم، بعدشم تولید انبوه ، تا مردم رو از شر این پراید مرایدا خلاص کنیم ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
حالا کجاشو دیدی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
پراید را ببینند چی میگند؟
حمید
Finland
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
آفرین به هوش ایرانی
آفرین به اقتدار ایرانی
آفرین به توانمندی و پا فشاری بر توانمندی ایرانی
آفرین بر پشتکار ایرانی
درود بر ایران
درود بر ایرانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
36 سال تورم و گرانی و دعوای خانوادگی! اگر باهوش بودیم برای برون رفت از این مشکلات آنهم پس از 35 سال راهکار داشتیم. آیا رانندگی یمان نیز از هوش سرشارمان است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
اون 71 نفری که منفی میدن با درو د بر ایران مشکل دارین؟
ایمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
اگر توانمند بودیم 4 تا هواپیمای مسافربری می ساختیم اینقدر بدبخت نباشیم
hamid torin
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
منفی ها واسه چیه؟؟ واقعا غیر ایرانی ها هم تو این سایت میان؟؟!!!! متاسفم برای همشون.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
سلام
یعنی خوانندگان فرارو مخالف افتخارافرینی ایرانند!!!!!
فرارو تو رو خودا برای دل ماهم که شده یه بار نظر مارو منتشر کن حدود دو سال نطر می دم دریغ از یک بار انتشار
محرمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
این همه منفی برای چی؟به هوش ایرانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
کاملا از خودروها مشخصه
علی
United Arab Emirates
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
(بدل بهترین واژه‌ای است که می‌توان به کار برد. امکان ندارد که این پهپاد با فناوری آمریکا انطباق داشته باشد.)
حرف منطقی زده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
متاسفم برات که خود باوری نداری و همیشه دت میخواد آویزون امریکا باشی
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
کلا شما غرب زده ها هر چه اربابتون آمریکا بگه قبول می کنید حقیقت مثل روز روشنه کی می خواهید از خواب غفلت بیدار شید.
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
اره راست مگه این بهش میگن بدل از فن مثل کشتی
ناشناس
United States of America
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
این قدر خود کم بین نباش .
نمیگم حتما خوبه اما نه من خبر قطعی دارم نه تو نه اونی که این حرفو زده .
ومن ترجیح می دم به هموطنای خودم اعنماد کنم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
واقعا که عقده حقارت از سر و روی شما می باره
عین همید همه تون
وقتی مشاورتون ترکان باشه، بهتر از این نمی نشید

تا کور شود هر آنکه نتواند دید
موتوا بغیظکم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
والا راست میگه ما هنوز بلد نیستیم ماشین بسازیم ولی پهباد می سازیم !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
به خاطره اینه که متاسفانه تو کشور ما ماشین سازی ها چون شغل پردرامدیه خطر هم نداره میرسه به آقازاده ها اما پهپاد ساختن چون خطرناکه و دل شیر میخواد دست نخورده میمونه تا آدمش بره سراغش اوفتاد؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
نمونه بارز غرب زدگی و خود تحقیربینی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
باید دید کیا راس خودروسازی مملکت هستند کیا راس پهباد سازی
علی
Netherlands (Kingdom of the)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
عزیزم این هواپیما مهندسی معکوس شده نه اینکه کامل طراحی شده باشه. مهندسی معکوس
خیلی راحتتره از طراحی کامل یک دستگاه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
تا کور شود هر آن که نتواند دید !
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
اگر به شما باشه که حرفتون درسته ولی دقت کن نگفته شما ساختی ٬ این پهباد نمونه اولیه از یک غنیمت جنگی ٬
خوب نگاش کن یاد بگیر فقط حرف نزن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
داداش حسود نیستیم خدا کنه راست باشه ولی ما تو ماشینش موندیم
بيسواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
پهپاد اصلي ١٦ متر عرضشه ولي چيزي كه از سيما نشان داده شد تنها ١/٥ متر عرض داره،به عرض باند پرواز توجه كنيد كه حداكثر ده برابر عرض پهپاده،اگر پهپاد كاملا مشابه اصلي باشه پس عرض باند پرواز بايد ١٦٠ متر باشه!!!!!!!!
بیسواد ۲
Canada
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
پهپاد اصلی نزدیک ۴ تن وزن داره ولی در فیلم مشخصه که پهپاد ایرانی بسیار سبک تره .به لحظه جدا شدن از باند توجه کنید.پهپاد مثل یک هواپیمای مدل سبک وزن چند بار با زمین تماس مجدد پیدا میکنه .باز هم توهین به درک مردم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
لایک تا بی نهایت
ناشناس
Slovenia
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
آخه تو میدونی 1/5 متر چقدره؟!!!!!!!!
هواپیمای کنترلی که در فروشگاه ها میفروشند که فقط 2،3 متر عرض داره(با احتساب بال)
ناشناس
Finland
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
خودت نوشتی بیسواد هستی دیگه مرد حسابی تو آسمون دیدیش که کوچک به نظر میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
بیسواد آمریکا داره این چرندیات رو واسه مردم خودش میگه والا خودشونم خوب میدونن که حقیقت محضه مطمئن باش
ازقم
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
بچه پهباد روساختن!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
شما از کجا فهمیدی 1.5 متر بود ؟؟ به مفیاس اعتقاد داری؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
کوچیکترش که سخت تره .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
خواهشا اول برو ابعاد اصلی پهباد امریکایی رو سرچ کن بعد نظر بده. طول بال حدود 1.5 متره دوست عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
دوربین روی زمین بوده نه بیخ هواپیما!
ناشناس
Slovenia
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
تو تحریم هستیم و این کار ها رو میکنیم ببین اگه تحریم ها رو بردارن چه می کنیم!
ناشناس
Finland
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
حالا ما چرا اینقدر اصرار داریم که این چیزی که ساختیم شبیه پهباد آمریکاییه .
خوب یه چیزی خودمون بسازیم که بتونه با نمونه آمریکایی رقابت کنه که البته بعید به نظر میاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
یادمه بنز رو که منتاژ میکردیم کلی نمره منفی میگرفت!!!! البته صندوق عقب ۲۰۶ رو هم خوب اومدیم!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
ماشین که بلد نیستیم بسازیم لابد بهپاد بلدیم!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
پراید هنوز کاملا ساخت داخل نشده.
اگه این ادعا درست باشه که امیدوارم درست باشه لطفا دانشمندان نه بجای ار کیو بلکه به موازات ان به فکر اتومبیل های ایرانی هم باشند.این ماشینها بیشتر از داعش تا حالا ادم کشتن
اخرش نسلمون با این ماشینها منقرض میشه
يغما
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
خلاقيت ما پرايد وانته !
ولى ادعامون گوش فلك رو كر مى كنه …
خدا رو شمر مردممون ديگه انقدر ساده نيستن
ناشناس
Slovenia
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
کاربران فرارو عادت دارن به این که از اظهارات مقامات آمریکایی دفاع کنند اما بهتره چشماشون رو خوب باز کنن و واقعیت ها رو ببینن!
منتظر باشید تا تصاویر بیشتری منتشر شود و روسیاه شوید!!!!!
ناشناس
Iraq
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
یه سوال!!!!! اگر ایران ظرف سه سال از پیچیده ترین تکنولوژی هوایی آمریکا مهندسی معکوس نموده و مشابه آن را ساخته چرا قطعات هواپیما های مسافربری را طی این 36 سال مهندسی معکوس نکرده تا صنعت هواپیمایی مستقلی داشته باشیم و مجبور نباشیم دست دوم های اسقاطی کشورهای دیگر را بخریم!!!!فرارو.منتشر نکن ولی خودت بدونی همه مثل خودت پو پولييست نيتند که به این حرفها گوش،کنند و باور کنند کافیه!!!!
ناشناس
Germany
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
پس چرا ما اصرار داریم که تحریم ها برداشته شود .. مگر نه این است که وجود تحریمها باعث این همه پیشرفت حیرت انگیز شده؟ خب برویم قطعات یدکی هواپیماهای چهل سال پیش را بسازیم این که ساده تر و کم هزینه تر از ساخت پهبادهای فوق مدرن است.
mammadreza
Germany
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
حالا کاری به این پهباد ندارما...اما ما پراید رو نمیتونیم درست تولید کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
خطکش! یه خطکش تو لوازم تحریری ها پیدا نمیشه ساخت ایران باشه ولی پهباد میسازیم!؟ خوب همین خطکش و تراش پاکن اگر تو ایران ساخته بشه کلی بیکار حقوق میگیرند! ولی میرن پهباد میسازند! چطور باور کنم؟
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
اگه این توانایی رو داشتند که هدایت این پهباد را بدست بگیرند. دیگر مهندسی معکوس آن نباید زیاد مشکل باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
ببخشید ایران چند ساله اف 14 دستشه چرا اوون رو نساخته؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
کار بزرگ واسه مردانه بزرگه زنده باد براران سپاهی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
پهپاد آمریکایی با استفاده از ماهواره از خاک آمریکا هدایت میشه
ما ماهواره ای برای این منظور نداریم
ضمن اینکه این مدل ایرانی خیلی کوچیکه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
بعید به نظر می آد که این پهباد عین نمونه آمریکایی باشه....اگه این توان واقعا وجو داره چرا بر روی این همه کالا و قطعات حساس و استراتژیک که در صنایع نفت و هواپیماسازی و نیروگاهی و پزشکی مصرف دارند و به واسطه تحریم ها یا دسترسی بهشون ممکن نبوده یا چند برابر قیمت تأمین شده اند "مهندسی معکوس" انجام نمی شه!!!
محمد حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
اون دوستی که گفتن ما ماشین نمیتونیم بسازیم چطورری پهباد ساختیم ٬ به این نکته توجه نکردن که ماشین و تمامی وسایل تجاری حق ثبت دارند شما به این دلیل نمیتونی بسازی مثلا اگر توجه کرده باشین درب عقب ماشین بی ام دبلیو شکل خاصی داره که هیچ ماشین دیگه ای نداره .
اما ابزار نظامی گرچه حق ثبت دارند ولی وقتی شما از دشمن غنیمت گرفتی خوب از روش کپی هم میکنی .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
یکی از اینها را از طرف ایران هدیه بدهند به آمریکا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
خیلی عالی !!! فقط خدا کنه عین ماکت کفتر ملقی (جنگنده قاهره ) بتونه بر فراز اسمانها و جهان به پرواز در بیاد و صدای پیشرفت و تمدن ما رو به گوش جهانیان برسونه .نمونه هایی از ار کیو 170در اینده (وانت ار کیو 140.ار کیو 131اس ایکس .ار کیو 170اس ال .ار کیو دوگانه سوز ووووو)ما میتوانیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
حالا چرا خداییش شماها نمیخواین باور کنین شاید بشه مهندسای ایرانی هم بتونن همچین چیزی بسازن؟قبوله ما نمیتونیم پراید بسازیم اونم دلیلش اینه که از ماست که بر ماست هرچیزه مصرفی رو به ما میدن با هر کیفیتی میخریم ولی پهباد واسه خرید مردم نیست واسه چیزه دیگس
م ع ح
Finland
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
نوی تحقیق و نفحص مجلس از خودرو سازا معلوم شده بود در کاربراتور و سگگ وانت نیسان از چین وارد میشه. کشوری که بعد از 40 سال نتونسته یه خودرو آبرومند بسازه تاحالا. شرکت هیوندای اندازه ایران خودرو قدمت داره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
چرامنفی میدین
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
دولت ما لذت میبره از اینکه دائما" با آمریکا در حال جنگ سرد باشه
اونا از قدرت ایران در هراسن و ایرانیها هر روز یک چیز جدید رو میکنن
بهتر نیست چراغ خاموش حرکت کنید تا کمتر در مظان اتهام برای ساخت بمب اتم و موشکهای قاره پیما باشیم؟ وا... بخدا از دشمنی با دولتهای دیگه و دشمن تراشی سودی نمیکنیم اما بجاش مردمو گرفتار تحریم و گرانی و بیچاره شدن میکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
دو روز دیگه نسخه عملیاتی این پهباد پرواز کرد و از پایگاه های نظامی امریکا در منطقه تصویر برداری کرد همین شخص و این افراد اظهار فضل میکنن که این تصاویر فتوشاپه و خیالی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
درودبه متخصصین ایران کورشودهرانکه نتواندبیبند
یک ایرانی
Australia
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
ما مردم ایران هم دوست داریم کشوری پیشرفته و پیشرو در صنعت و سایر علوم باشیم ولی تا زمانی که مسئولین بخواهند با چنین دروغ هایی پیشرفت کشور رو نشون بدن به جایی نمی رسیم.به خدا همه ی ما ایران را دوست داریم.هر کسی که آشنایی جزئی با سطح تکنولوژی فضایی و هوایی داشته باشد می داند ساخت مشابه واقعی این پهپاد نه تنها کار ایران بلکه کار هر کشوری نیست.بیایید بر اساس واقعیت و تلاش بیشتر و پرهیز از دروغ به جلو حرکت کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
چشم حسودان داخلی و خارجی کوووووووووور