bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۸۶۷۹۷

بطحایی: در پی پرورش مفهوم مدیریت جهادی در کودکان کشور هستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از اهدافی که در وزارتخانه مجدانه دنبال آن هستیم این است که مدیریت جهادی را در کودکان مان پرورش دهیم و آنان را با ابعاد گوناگون این مفهوم آشنا سازیم.

تاریخ انتشار: ۲۰:۵۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۷

 محمد بطحایی طی سخنانی در پنجمین همایش ملی مدیریت جهادی با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های کار جهادی انجام امور با نیت الهی است، گفت: بالا رفتن تحمل و پایداری برای رسیدن به اهداف، مهمترین مولفه مدیریت جهادی است. همچنین نیت الهی مهمترین وجه افتراق میان این شیوه مدیریت با سایر موارد مدیریت است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مایه افتخار من است که به نمایندگی از کسانی صحبت می کنم که در مقام معلم به دورترین نقاط کشور می‌روند و در کوهستان‌ها و جنگل‌ها و روستاهای دور به تعلیم کودکان این سرزمین می‌پردازند و به حق در کار جهادی نمونه‌های ارزنده‌ای به شمار می‌روند. همچنین معلمان و مدیران مدارس در تمام نقاط کشور که برخلاف همه سختی‌ها و کمبود امکانات و با تحمل بازیگوشی‌های نوجوانان و کودکان، وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهند و این مایه افتخار من است که در جمع حاضر به نمایندگی از آنان سخن می‌گویم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نام این وزارتخانه ذهن بسیاری را به سمت کمبود امکانات و تجهیزات می‌برد، اظهار کرد: یکی از مولفه‌های مدیریت جهادی همین است که در شرایطی باید کار کرد که امکانات فراوانی در اختیار نیست وگرنه دیگر نمی‌توان لفظ جهادی را به آنگونه از مدیریت اطلاق کرد.

بطحایی ادامه داد: همانطور که ما پس از حادثه زلزله سال گذشته کرمانشاه به سرعت چراغ مدارس را در 6 شهرستانی که دچار زلزله شده بودند روشن کردیم تا تعلیم و تحصیل کودکان آن مناطق از دست نرود و این تنها چیزی نبود که از راه اندازی مجدد مدارس در آن مناطق به دست می‌آمد بلکه چراغ امید به آینده هم برای مردم روشن می‌شد.

وی افزود: ما در کوتاه‌ترین زمان توانستیم نزدیک به هشتاد مدرسه را در مدت زمان کوتاهی در مناطق زلزله‌زده به همت نهادهای مربوطه و خیرین مدرسه‌ساز بازسازی کنیم و در مهرماه آماده دانش آموزپذیری سازیم.

بطحایی اظهار کرد: یکی از اهدافی که در وزارت آموزش و پرورش مجدانه دنبال آن هستیم این است که مدیریت جهادی را در کودکان‌مان پرورش دهیم و آنان را با ابعاد گوناگون آن آشنا سازیم.

وی در پایان تاکید کرد: ما امروز با افتخار باید بگوییم که برخلاف همه سختی‌هایی که بر کشورمان تحمیل می‌شود شاخص‌های آموزش و پرورش‌مان در سطح بین المللی قابل تقدیر و توجه است و از آنان در ژورنال‌های بین المللی به عنوان نمونه‌هایی از پیشرفت ایران یاد می‌شود. همچنین امروز از حیث کیفی هیچگونه تفاوت و تبعیضی میان دختران و پسران ما برای رسیدن به فرصت‌های تحصیلی وجود ندارد.

bato-adv
bato-adv
bato-adv