bato-adv
bato-adv

نیسان با موتور میتسوبیشی در بازار ایران

نیسان با موتور میتسوبیشی در بازار ایران

با وجود قدیمی شدن پلتفرم نیسان ترا، از نظر ظاهری با خودرویی قابل‌قبول مواجه هستیم. زبان طراحی خودرو در واقع همان چیزی است که در محصولات چند سال گذشته نیسان می‌دیدیم. طراحی چراغ‌ها در نمای جلو و عقب به طور کلی ساده و محافظه کارانه بوده و به دور از هرگونه شلوغ‌کاری است. البته باید این نکته را در نظر گرفت که طراحی ترا مونتاژی متعلق به سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ بوده و متاسفانه از فیس جدید بهره نمی‌برد.

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۱ آذر ۱۴۰۳

اخیرا بازار خودرو ایران میزبان شاسی‌بلندی با نشان ژاپنی است که مشخصات و ویژگی‌های جالبی دارد.

به گزارش خبرآنلاین، در میان خودروهای وارداتی و مونتاژی بازار ایران، شاسی‌بلندی آفرودی و نسبتا بزرگ به چشم می‌خورد که مشخصات و ویژگی‌های جالبی دارد.  نیسان ترا، جدیدترین شاسی‌بلند بازار با نشان ژاپنی نیسان است که به‌زودی به خیابان‌ها می‌آید. البته این خودرو صرفا نشان نیسان داشته و ذاتا ژاپنی محسوب نمی‌شود! چرا که توسط خودروساز چینی دانگ فنگ تولید و مونتاژ می‌شود. نیسان ترا در سال ۲۰۱۸ جایگزین مدل پالادین شد و بین دو مدل ایکس‌تریل و پاترول قرار گرفت.

نیسان با موتور میتسوبیشی در بازار ایران /عکس

قبل از معرفی و عرضه این خودرو، لئو MX۸ قرار بود توسط یک شرکت دیگر به بازار بیاید. لئو MX۸ از نظر فنی و پلتفرم کاملا با ترا یکسان است و تفاوت‌های آن‌ها به طراحی و امکانات برمی‌گردد. در حال حاضر نیسان ترا در ایران با نام مانیان ترا به تولید می‌رسد.

نیسان با موتور میتسوبیشی در بازار ایران /عکس

با وجود قدیمی شدن پلتفرم نیسان ترا، از نظر ظاهری با خودرویی قابل‌قبول مواجه هستیم. زبان طراحی خودرو در واقع همان چیزی است که در محصولات چند سال گذشته نیسان می‌دیدیم. طراحی چراغ‌ها در نمای جلو و عقب به طور کلی ساده و محافظه کارانه بوده و به دور از هرگونه شلوغ‌کاری است. البته باید این نکته را در نظر گرفت که طراحی ترا مونتاژی متعلق به سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ بوده و متاسفانه از فیس جدید بهره نمی‌برد.

نیسان با موتور میتسوبیشی در بازار ایران /عکس

در نمای داخلی، شاهد استفاده از طراحی به‌روز و مدرن‌تری نسبت به نمای بیرونی هستیم. استفاده از نمایشگر نسبتا بزرگ، فرمان D کات، متریال پیانویی و طرح چوب جذابیت این بخش را بیشتر می‌کند. با وجود اینکه نیسان ترا در نسخه‌های ۵ و ۷ نفره در جهان موجود است، اما نسخه ۵ نفره در ایران عرضه می‌شود.

سنسور جلو و عقب،  ورود و استارت بدون کلید، سانروف برقی، صندلی چرمی همراه با تنظیم برقی (برای راننده و سرنشین شاگرد)، نمایشگر ۱۰ اینچی اطلاعات سرگرمی، تهویه مطبوع اتوماتیک، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، کروز کنترل، فناوری هشدار رانندگی بین خطوط و رادار نقطه کور و غیره از جمله امکانات در نیسان ترا هستند.

پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با ۲۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتون‌متر گشتاور، وظیفه تولید قدرت در این خودرو را برعهده دارد. گیربکس ۸ سرعته ZF قدرت را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. نیسان ترا یک شاسی بلند دو دیفرانسیل موقت انتخابی (۴X۴ یا ۴WD) دارای شاسی مستقل و قابلیت انتخاب وضعیت کمک سنگین (۴L) به منظور عبور از بیراهه‌های ناهموار است که از سیستم تعلیق جناغی دوبل مستقل در جلو و یکپارچه ۵ لینک غیر مستقل در عقب بهره می‌گیرد.

برچسب ها: نیسان میتسوبیشی
bato-adv
bato-adv
bato-adv