bato-adv
bato-adv

شگرد جدید گرانفروشی مرغ لو رفت

شگرد جدید گرانفروشی مرغ لو رفت

روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران به فروش می‌رود که اگر تنها یک سوم آن به صورت قطعه فروشی باشد و میانگین دو برابر قیمت فروخته شود ۳۷ میلیارد تومان پول اضافه از جیب شهروندان تهرانی خارج می‌شود.

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۶ آذر ۱۴۰۳

بسیاری از مغازه‌ها به جای مرغ کامل فقط قطعه مرغ و به چند برابر قیمت می‌فروشند که علاوه بر فشار مالی به خانواده مشکلات بهداشتی به جامعه تحمیل می‌کند.

به گزارش فارس؛ «قیمت هر کیلو فیله مرغ در بازار تهران ۲۲۵ هزار تومان، سه برابر قیمت مرغ کامل، به فروش می‌رود». 

برخی مغازه‌ها می‌گویند مرغ کامل ندارند و فقط قطعه مرغ می‌فروشند و مشتری مجبور است هزینه چند برابر بپردازد.

در سالهای گذشته چندین بار قطعه‌فروشی مرغ ممنوع شده بود، آخرین بار در دوران کرونا در سال ۱۳۹۸ سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت فروش قطعه مرغ را ممنوع کردند.

جدیدترین قیمت قطعه‌مرغ در بازار تهران به این شرح است:

شگرد جدید گرانفروشی مرغ لو رفت
 

روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران به فروش می‌رود که اگر تنها یک سوم آن به صورت قطعه فروشی باشد و میانگین دو برابر قیمت فروخته شود ۳۷ میلیارد تومان پول اضافه از جیب شهروندان تهرانی خارج می‌شود.

علاوه بر گرانفروشی و خالی کردن جیب مردم، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی انتشار بیماری را مسئله اصلی قطعه فروشی می‌داند که بسیاری از فروشندگان در مغازه و روی تخته با کارگرانی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند، اقدام به قطعه قطعه کردن مرغ می‌کنند. 

علی عزیزی، کارشناس اداره کار، می‌گوید که افراد زیادی در حوزه قطعه فروشی مرغ فعال هستند با ممنوع شدن فروش، آن‌ها بیکار می‌شوند، هر حوزه‌ای نیروی کارگری خودش را دارد و نباید کارگران این بخش غیرفعال شوند. 

کارشناس بهداشتی امیر عبادالهی می‌گوید هزینه‌ای که از انتشار ۷ بیماری ویروسی در سایه قطعه فروشی به جامعه تحمیل می‌شود، سود اقتصادی تولید را کم اثر می‌کند و فشار مالی بیشتری برای جامعه دارد. 

به اعتقاد کارشناسان دو راهکار وجود دارد نخست، تنها قطعاتی که در مراکز بسته‌بندی به صورت بهداشتی و با نشانه استاندارد عرضه می‌شود مجوز توزیع داشته باشد دوم، قطعات مرغ نرخ مصوب داشته باشد و تخطی از آن گرانفروشی محسوب شده و جریمه‌های بازدارنده داشته باشد.

برچسب ها: مرغ گرانفروشی
bato-adv
bato-adv
bato-adv