بازگشت «میتسوبیشی مونترو»
شاسیبلند افسانهای دوباره دیده شد

انتشار تصاویری از یک شاسیبلند استتارشده نشان میدهد که ممکن است نسخه جدید «میتسوبیشی مونترو» بهزودی رونمایی شود؛ خودرویی که آخرین بار در سال ۲۰۰۶ در بازار آمریکا حضور داشت.
پس از سالها غیبت، به نظر میرسد که میتسوبیشی آماده است تا نام محبوب «مونترو» را دوباره زنده کند.
به گزارش ایران به نقل از car and driver، انتشار تصاویری از یک شاسیبلند استتارشده نشان میدهد که ممکن است نسخه جدید «میتسوبیشی مونترو» بزودی رونمایی شود؛ خودرویی که آخرین بار در سال ۲۰۰۶ در بازار آمریکا حضور داشت.
سال گذشته، میتسوبیشی نام «مونترو» را در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ثبت کرد و به نظر میرسد که این مدل ممکن است همراه با «نیسان اکسترا» جدید به بازار بازگردد.
با توجه به گزارشهایی مبنی بر اینکه نیسان در حال بررسی انتقال تولید مدلهای بدنه روی فریم است، همکاری با میتسوبیشی میتواند به ساخت «مونترو» جدید در کارخانه کنتون میسیسیپی منجر شود. مدت زمان زیادی است که میتسوبیشی مدلی در آمریکا عرضه نکرده که شایسته هیجان باشد. اما این موضوع ممکن است تغییر کند اگر شاسیبلند استتار شده در عکسهای منتشر شده واقعاً آنچه فکر میکنیم باشد: یک «میتسوبیشی مونترو» جدید.
داستان شاسی بلند میان سایز
«مونترو» یک شاسیبلند میانسایز است که بدنه روی فریم بود و در همان رده با «تویوتا ۴رانر» و «نیسان اکسترا» قرار میگرفت. یک مدل «مونترو» از سال ۲۰۰۵ در مقایسه با شاسیبلندهای آفرود مقام سوم را از شش رقمیکسب کرد و سپس بلافاصله بعد از سال مدل بعدی از خدمت در ایالات متحده کنار گذاشته شد. این شاسیبلند به عنوان «پاجرو» در سایر بازارها ادامه حیات داد، اما در سال ۲۰۲۱ به طور کامل متوقف شد.
حالا، نام «مونترو» ممکن است بر اساس این تصاویر و اطلاعات دیگر دوباره زنده شود. این خودرو که بدنهای مکعبی و محور عقب قدرتمندی دارد، نشانههایی از یک ساختار بدنه روی فریم را به همراه دارد؛ درست مثل نسلهای پیشین «مونترو». با وجود پوششهای استتاری، المانهای طراحی شبیه به «اوتلندر» در چراغهای جلو و فرم کلی بدنه، شباهتهایی با مدلهای قبلی دارد.
هرچند تایر زاپاس در عقب، مثل مدلهای قدیمی، هنوز در این نمونه دیده نمیشود، اما وجود اگزوز عقب نشان میدهد که احتمالاً از پیشرانه احتراقی استفاده خواهد کرد.
این شاسیبلند آزمایشی در جنوب اروپا دیده شده و همزمان با آن، میتسوبیشی در فوریه ۲۰۲۴ نام «مونترو» را در اداره علائم تجاری آمریکا ثبت کرده است. همه اینها نشانههایی از برنامهریزی میتسوبیشی برای بازگشت این مدل محبوب به بازار آمریکا است. گزارشهایی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه تولید این مدل میتواند در کارخانه مشترک میتسوبیشی و نیسان در ایالت میسیسیپی آمریکا انجام شود. همکاری این دو برند که پیشتر در پروژههایی مانند «اوتلندر» و «روگ» موفق بودهاند، احتمالاً اینبار هم به تولید مشترک «مونترو» و نسل جدید «نیسان اکسترا» منجر خواهد شد.
احتمال تولید دو محصول جدید
با توجه به اینکه دولت ترامپ مشوقهای خودروهای برقی (EV) را در ایالات متحده لغو کرده و به وضعیت تعرفههای متغیر پرداخته است، نیسان در حال بررسی انتقال تولید «آرمادا» و «اینفینیتی QX80» که در ژاپن ساخته میشوند، به کارخانه کماستفاده خود در کنتون میسیسیپی است. بر اساس گزارشی از نشریه Automotive News، علاوه بر این، نیسان ممکن است دو شاسیبلند به اندازه «فرانتیر» را نیز در این کارخانه تولید کند.
با توجه به این اطلاعات، این احتمال وجود دارد که این شاسیبلندها نسل جدید «اکسترا» و «میتسوبیشی مونترو» باشند. هرچند نمیتوانیم با قطعیت بگوییم، اما شواهد نشان میدهد که این انتقال تولید میتواند به سمت مدلهای جدید و بهروزتر حرکت کند.