پژو ۲۰۷ فیسلیفت؛ دو تغییر بزرگ در هاچبک محبوب بازار

پژو ۲۰۷ فیس لیفت قرار است با گیربکس دوکلاچه و موتور TU۵ وارد بازار شود
فرارو- چند ماه پیش بود که مدیرعامل ایرانخودرو از پروژه فیسلیفت پژو 207 و تارا خبر داد. همان روزها تصاویری ساخته هوش مصنوعی از چهره احتمالی این دو خودرو منتشر شد.
به گزارش فرارو؛ حالا اما خبرهایی درباره تغییر گیربکس و زمان احتمالی عرضه پژو 207 منتشر شده که میتواند ایرانخودرو را یک سر و گردن بالاتر بکشد؛ البته اگر مانند پروژههای دیگر به حاشیه نرود.
پژو 207 فیس لیفت چه ویژگیهای دارد؟

ایرانخودرو دو تغییر مهم برای فیس لیفت پژو 207 در نظر گرفته که یکی مربوط به تغییرات موتور و دیگری به گیربکس مربوط است. پژو 207 فیس لیفت قرار است با موتور TU5 پلاس عرضه شود. موتوری که پس از بهروزرسانی موتور TU5 قدیمی، از قدرت ۱۰۵ به ۱۱۳ اسب بخار رسید. گشتاور این موتور نیز پس از تغییرات از ۱۴۲ به ۱۴۴ نیوتنمتر افزایش یافت.
با وجود این، امروزه نسخه پلاس این موتور کنار گذاشته شده و بیشتر مدلهایی چون پژو ۲۰۷، رانا پلاس و دنا با پیشرانههایی مانند EC5 یا EFP تولید میشوند.
پژو 207 فیس لیفت قرار است با گیربکس دوکلاچه روانه بازار شود. گیربکس دوکلاچه یا DCT ایرانخودرو به احتمال زیاد تولید شرکت DAE باشد اما شایعاتی از نقش شرکت نیرو محرکه در این پروژه نیز به گوش میرسد که تاکنون تایید یا تکذیب نشده است.
بنابراین، در صورت عرضه پژو 207 فیس لیفت با گیربکس دوکلاچه شاهد تولید اولین خودرو داخلی با این سیستم خواهیم بود. هرچند ترکیب این سیستم با پیشرانه TU5 پلاس چالشهای جدیدی در زمینه نرمافزاری و سختافزاری برای ایرانخودرو در پی خواهد داشت؛ البته ترکیب موتور TU5 پلاس و گیربکس DCT میتواند منجر به افزایش شتاب، نرمتر شدن رانندگی و کاهش مصرف سوخت منجر شود.
با وجود تمام اتفاقات مثبتی که با عرضه فیس لیفت پژو 207 در انتظار بازار خودرو و جادههای کشور است اما هنوز نه میتوان قیمت احتمالی این خودرو را گمانه زد و نه زمان رونمایی آن اعلام شده است. تصاویر موجود هم که کار دست هوش مصنوعی به حساب میآید.
با همه این احوال، اگر به اظهارات مدیرعامل ایرانخودرو درباره زمان عرضه تارا فیس لیفت استناد کنیم، پژو 207 فیس لیفت نیز احتمالا تا پایان سال 1405 روانه بازار خواهد شد.