اخلال بیسابقه در سیستم پیام کوتاه؛ مخابرات پاسخگو نیست


طی روزهای اخیر بار دیگر ارسال پيامهاي كوتاه از شبكه اپراتور اول تلفن همراه، با اختلال روبهرو شدهاست؛ بهطوريكه بيشتر پيامها یا اساسا ارسال نمیشود یا با تاخير به مقصد ميرسند.
در سالهای اخیر با وجود ورود اپراتورهای جدید تلفن همراه که افزایش رقابت را در این بازار به همراه داشتهاست، اپراتور دولتی همراه اول به جای آنکه به فکر افزایش کیفیت و خدمات برای مشتریان باشد، تنها سودای ربودن گوی سبقت در بازار رقابت را دارد.
همراه اول با داشتن بيش از 15 ميليون مشترك بر روي شبكه اپراتور خود و ادامه واگذاريها و ثبتنامهای جديد، هنوز تصمیم جدي براي افزايش كيفيت مكالمات و خدمات تلفن همراه اتخاذ نکردهاست.
این موضوع را میتوان در اختلالات اخیر در ارسال sms یا آنچه که فرهنگستان هنر به تازگی بر آن تاکید میکند، یعنی پیامک! به وضوح مشاهده کرد.
این در حالی است که اختلالات گاهوبیگاه در شبکه sms اپراتور همراه اول دیگر برای شهروندان و دارندگان این تلفن همراه به امری عادی تبدیل شدهاست.
روز گذشته علاوه بر ادامهدار بودن مشكلات ارسال SMS، اختلال در مكالمات شبكه تلفن همراه نيز در برخي از مناطق تهران وجود داشت و بخشي از مكالمات با قطعيهاي پياپي روبهرو بود و تماس با مشتركان ديگر با چندبار تلاش برقرار ميشد.
این اختلالات در حالی صورت میگیرد که گفته میشود نرخ مکالمات تلفن اپراتور همراه اول با افزایش دوباره همراه شدهاست.
يك منبع آگاه با اعلام این خبر به خبرنگار «فرارو» گفت: «در اولين دوره قبضهاي صادر شده تلفن همراه، نرخ جديد مكالمات محاسبه خواهد شد. نسبت به دوره قبل با افزیش قیمت همراه خواهد شد.»
به گفته وي در تعرفه جديد، هر دقيقه مكالمه داخل شهري 79 تومان و هر دقيقه مكالمه بينشهري 100 تومان در نظر گرفته شدهاست.
افزايش قيمت مكالمات در حالي صورت ميگيرد كه پس از تذكر سازمان بازرسي كل كشور و سازمان تنظيم مقررات راديويي و ارتباطات، شركت مخابرات هنوز نسبت به كاهش قيمت sms اقدام نكردهاست.