bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۷۹۱۴۶

جزییات ماجرای درگیری نماینده با رئیس دانشگاه

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۰

درگیری نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جریان بازدید وزیر بهداشت از پروژه های عمرانی شهرستان سراب واکنشهای متعددی را بر انگیخت که در گزارشی به توضیحات دو طرف درگیری می پردازیم.

به گزارش مهر، خبر درگیری نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دو روز اخیر حواشی بسیاری را ایجاد کرده است و رسانه ها بسیار به این موضوع پرداختند. اما اظهارات جدید دو طرف درگیری زوایای کامل این درگیری را نشان می دهد.

نماینده سراب : بزرگنمایی شد؛ اگر نبودم چالش بوجود می‌آمد

نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی در تشریح چگونگی اتفاق مطرح شده در خبرها درباره درگیری وی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: درگیری خاصی اتفاق نیفتاده و در این باره بزرگنمایی شده است.

مجید نصیر پور سردهایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ترجیح من این است که به این مسئله به این شکل پرداخته نشود. متاسفانه استاندار آذربایجان شرقی اظهار نظر غیرواقعی کرده و بسیار متاسفم که بدون توجه به واقعیت این مسائل را مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این مسائل به گونه ای عنوان شد که صحت ندارد و دست مایه بهره برداری رسانه های ضد انقلاب شد. متاسفانه افرادی که حقوق نظام جمهوری اسلامی را می گیرند با این اعمال خوراک بیگانگان را فراهم می کنند.

وی افزود: قطعاً همه مدیران علوم پزشکی و وزارت بهداشت قصد داشتند که سفر خوبی برای وزیر بهداشت به شهرستان سراب فراهم شود که با بی تدبیری یکی از معاونان استاندار مشکلاتی در برنامه ایجاد شد.

نصیر پور اضافه کرد: برنامه بازدید وزیر بهداشت در شهر دوزدوزان در فاصله 100 متری با محلی که مردم منتظر بودند لغو شد و هلیکوپتر به سمت سراب پرواز کرد و اگر ما مدیریت نمی کردیم این موضوع حتما به یک چالش اجتماعی در منطقه منجر می شد که به هر حال بنده با حضور در منطقه تلاش کردم که ذهنیت بدی نسبت به دولت ایجاد نشود و مشکلی پیش نیاید.

وی افزود: این در حالی بود که مردم ما را دیدند و عواملی که در جریان سفر اخلال ایجاد کردند شیرینی این سفر را تلخ کردند و شخصاً هزینه متحمل شدم.

نماینده سراب در مجلس خاطرنشان کرد: ما همواره تلاش کرده ایم که مدیریت استان بدون حاشیه باشد اما از زمانی که این مطالب عنوان شده توهین ها و رفتار زشتی با بنده صورت گرفته و مردم حوزه انتخابیه هم از این مسئله ناراحت هستند.

نصیرپور گفت: بنده با رئیس دانشگاه علوم پزشکی دوست بوده و اتفاق پیش آمده را حاصل بی تدبیری و نقص در برنامه ریزی می دانم چرا که در زمان برنامه ریزی این سفر عملاً می دانستم که برنامه تهیه شده به گونه ای است که امکان بازدید کامل از همه جا فراهم نمی شود.

وی افزود: بنده از وزیر بهداشت دعوت کردم تا جهت بررسی مسائل حوزه سلامت این شهرستان سفری به منطقه داشته باشد که این دعوت مورد قبول وی واقع شد و از یک ماه پیش مقدمات برنامه فراهم شده بود. در ابتدای کار با مذاکرات به عمل آمده با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی به عمل آمد تا وزیر بهداشت نهایتا از سه شهرستان بازدید کند، در آخرین هماهنگی به عمل آمده با دکتر یعقوبی در شب قبل از سفر بازدید وزیر بهداشت، شهرهای سراب، مهربان، دوزدوزان و شربیان پیش بینی شده بود.

نماینده سراب گفت: مردم منطقه به دعوت مسئولان اجرایی مدتها در انتظار ورود وزیر و آماده استقبال از وی بودند و متاسفانه با اخلال یکی از همراهان استانی برنامه لغو شد که این مشکلات را ایجاد کرد.

در حالی که مجید نصیر پور نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی خبر درگیری وی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز را بزرگ نمایی می داند، دکتر یعقوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواستار رفتار منطقی مسئولان و نمایندگان نهاد قانونگذاری در رابطه با مسائل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز : مسئولان و نمایندگان باید رفتار قانونی داشته باشند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به درگیری نماینده سراب با وی در زمان بازدید وزیر بهداشت گفت: فکر می کنم انسان هایی در سطوح مدیریتی و قانونگذاری باید از مبانی درست و منطقی مسائل را پیگیری کنند.

دکتر علیرضا یعقوبی گلوردی افزود: من از این موضوع تعجب می کنم چرا که مسئله ای برای منطقه وجود نداشت و وزیر بهداشت نیز برای افتتاح پروژه عمرانی در استان حضور پیدا کرده بود و به فرض وجود مشکلات نیز همه ما می دانیم که مسائل را می توان با راهکار قانونی و منطقی پیش برد.

وی افزود: با استانداری هماهنگی لازم شده بود که برای بازدید از شهرهایی که مدنظر است یک دستگاه هلکوپتر داده شد و برنامه ها نیز تا ساعت 5 بعدازظهر به خوبی پیش رفت اما نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی توقع داشت که از یکی دو بخش دیگر هم بازدید انجام گیرد که همین امر زمینه ساز بروز مشکل شد.

یعقوبی خاطرنشان کرد: خلبان هلکوپتر اعلام کرد که با توجه به فرارسیدن تاریکی هوا امکان پرواز نیست و باید زودتر بازدید تمام شود و از همین رو امکان بازدید خارج از برنامه وجود نداشت.

وی گفت: این در حالی است که تمام مسائل از یک هفته پیش از سفر خانم وزیر، بررسی شده بود و راهکارهای لازم برای مردم منطقه و دستورات لازم وزیر بهداشت برای حل مسائل در دست اقدام بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: من آمدم که مسائل را برای نماینده مردم سراب توضیح دهم که ایشان واکنش شدید نشان داد و به نظرم بیش از این نیاز به توضیح نیست.

وی با بیان اینکه این گونه حرکات زیبنده مسئولان و نمایندگان مردم نیست گفت: شهرستان سراب بالاترین شاخص را در ارزشیابی بهداشتی استان آذربایجان شرقی دارد و حداقل های مورد انتظار و پروژه های توسعه ای نیز به طور کامل در آنجا در دست اجرا است.

یعقوبی افزود: تاسف از این است که نباید مسائل را به این شیوه حل کنیم مردم از ما توقع دارند که وقتی برای آنها کار می کنیم رفتارمان را پیرایش کنیم و منطقی باشیم.

استاندار چه گفت

احمد علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد شدید از اقدام نماینده سراب در مجلس در ضرب و شتم رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفته بود: این حرکت مصداق توهین به کارگزاران دولت است و آن را محکوم می کنیم.

بیگی با بیان اینکه چنین رفتارهایی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و مدیران دستگاه های اداری آذربایجان شرقی نیز با تنظیم و صدور بیانیه ای این اقدام نماینده سراب را محکوم خواهند کرد.

وی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان در شهرستان بستان آباد اظهار داشت: متاسفانه در مدت اخیر شاهد برخی افعال نابه‌جا و دور از شان نمایندگی مجلس علیه مدیران دولتی در استان هستیم که آخرین مورد آن در سفر وزیر بهداشت روی داد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اقدامی تاسف بار از سوی نماینده شهرستان سراب در مجلس مورد ضرب و شتم قرار گرفت که موجب تاثر مردم و مسئولان شد.

وزارت بهداشت هم درباره ضرب و شتم بیانیه داد
وزارت بهداشت هم در اطلاعیه ای ضرب و شتم رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از سوی نماینده سراب در مجلس را حرکتی دور از شان نمایندگی دانست و اعلام کرد: تهدید حریم شخصی افراد ناروا است.

سیدحمید حسینی مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: حرکت این نماینده مجلس غیرمنطقی و دور از شان نمایندگی مجلس شورای اسلامی است و عصبانیت وی نیز این اقدام را توجیه نمی‌کند. وزیر بهداشت همزمان با سالروز فتح خرمشهر برای افتتاح چند طرح به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرد اما به دلیل شرایط جوی و در پی اعلام خلبان بالگرد، سفر به شهر مهربان میسر نشد.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: نرفتن به شهر مهربان کاملا از تصمیمات وزارت بهداشت خارج بود و هنگامی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای دلجویی نزد نماینده سراب رفت، با سیلی او مواجه شد. لغو سفر وزیر بهداشت به شهر مهربان براساس تصمیم خلبان بالگرد به دلیل تاریکی هوا و شرایط جوی بود و دلیل دیگری نداشت.

وی حرکت نماینده سراب را بسیار شگفت‌انگیز خواند و گفت: رئیسان دانشگاه‌های علوم پزشکی همواره دلسوزانه و متعهدانه خدمت کرده و نماینده مردم که فردی قانونگذار است، باید مسائل اولیه و بدیهی قانونی را رعایت کند.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تاکید کرد: تهدید حریم شخصی افراد مورد پسند جامعه نیست و حق رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز است که از این نماینده شکایت کند یا اینکه او را ببخشد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو