ترنج موبایل
کد خبر: ۸۷۱۲۷۷

هیوندای ۲۰۲۵: ورود قدرتمند به عرصه پیکاپ‌های هیبریدی

هیوندای ۲۰۲۵: ورود قدرتمند به عرصه پیکاپ‌های هیبریدی

هیوندای هدفش رقابت با فورد رنجر و تویوتا هایلوکس است. این پیکاپ باید بکسل ۳۵۰۰ کیلوگرم و ظرفیت بار یک تن داشته باشد. با طراحی مدرن، فناوری پیشرفته و گارانتی ۷ ساله، همراه با پیشرانه‌های هیبریدی، می‌تواند مزیت رقابتی به دست آورد. تمرکز اصلی روی نسخه دوکابین است، با امکان عرضه تک‌کابین و شاسی‌کابین در آینده.

تبلیغات
تبلیغات

فرارو- در سال ۲۰۲۵، هیوندای تصمیم گرفته وارد بازار پررقابت پیکاپ هیوندای در استرالیا شود. این بازار، که به «یوت» (Ute) معروف است، بیش از یک‌پنجم فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص داده و استرالیا را به یکی از سه بازار بزرگ جهانی برای پیکاپ‌ها تبدیل کرده است. اما این بخش تحت سلطه فورد رنجر و تویوتا هایلوکس است که سال‌هاست پادشاهی می‌کنند. نبود یک پیکاپ قدرتمند در سبد محصولات هیوندای، همیشه یک ضعف استراتژیک بوده، اما حالا این برند کره‌ای آماده تغییر این بازی است.

چرا بازار پیکاپ استرالیا برای هیوندای مهم است؟

به گزارش فرارو، پس از سال‌ها انتظار، دان رومانو، مدیرعامل جدید هیوندای استرالیا، اعلام کرده که تا پایان ۲۰۲۵، برنامه‌های نهایی برای عرضه یک پیکاپ جدید مشخص خواهد شد. او تأکید دارد که داشتن یک پیکاپ برای رقابت جدی در استرالیا حیاتی است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ این خودرو را «قطعی و آماده» به بازار بیاورد. این تصمیم نه فقط برای پر کردن یک جای خالی، بلکه به‌عنوان یک استراتژی ضروری در برابر فشار رقبا، از جمله کیا با پیکاپ تاسمان، و مقررات سخت‌گیرانه بهره‌وری خودرو (NVES) اتخاذ شده است.

زمان‌بندی: کی پیکاپ هیوندای می‌آید؟

هیوندای تا پایان ۲۰۲۵ برنامه‌هایش را نهایی می‌کند و عرضه احتمالی این پیکاپ برای ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ پیش‌بینی شده است. اگر از پلتفرم کیا تاسمان استفاده کند، ممکن است این روند سریع‌تر شود، اما تطبیق یک پیشرانه هیبریدی چالش‌برانگیز است. در کنار این، پیکاپ‌های الکتریکی آیونیک T10 و T7 نیز در راه هستند و ممکن است در ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ معرفی شوند، هرچند اولویت اصلی یک پیکاپ بدنه-روی-شاسی برای رقابت با هایلوکس و رنجر است.

پیشرانه: دیزل، هیبریدی یا الکتریکی؟

انتخاب پیشرانه کلید موفقیت این پیکاپ است، به‌ویژه با توجه به مقررات NVES:

  • دیزل: کیا تاسمان با موتور ۲.۲ لیتری توربودیزل (۱۵۴ کیلووات، ۴۴۰ نیوتن‌متر) گزینه‌ای سریع برای ورود است، اما محدودیت‌های آلایندگی آن را تهدید می‌کند.

  • هیبریدی: هیوندای روی سیستم هیبریدی نسل جدیدش با راندمان ۴۵٪ بهتر و قدرت تا ۳۲۹ اسب بخار سرمایه‌گذاری کرده، اما تطبیق آن با بدنه-روی-شاسی برای بکسل ۳۵۰۰ کیلوگرمی چالش‌برانگیز است.

  • الکتریکی: آیونیک T10 و T7 در حال توسعه‌اند، اما زیرساخت شارژ در استرالیا هنوز محدود است.

پلتفرم و ساختار

هیوندای روی ساختار بدنه-روی-شاسی تمرکز دارد که برای آفرود و باربری مناسب است. دو گزینه اصلی:

  • کیا تاسمان: پلتفرم مشترک با کیا که هزینه‌ها را کم می‌کند، اما نیاز به مهندسی مجدد برای پیشرانه هیبریدی دارد.

  • جنرال موتورز: همکاری احتمالی اگر تاسمان به مشکل بخورد، که ممکن است پیکاپی به سبک آمریکایی ارائه دهد.

نام و هویت

نام رسمی هنوز مشخص نیست، اما گمانه‌زنی‌ها شامل:

  • کیمبرلی: برای مدل دیزلی/هیبریدی، با ارجاع به منطقه‌ای در استرالیا.

  • آیونیک T7/T10: برای مدل‌های الکتریکی. رومانو تأکید دارد پیکاپ هیوندای هویت متفاوتی از تاسمان یا محصولات GM داشته باشد.

طراحی: مدرن و جذاب

طراحی خارجی ممکن است از سانتافه یا توسان الهام بگیرد، با چراغ‌های دوتکه و خطوط عضلانی. مدل‌های الکتریکی از سبک «پیکسل پارامتریک» استفاده خواهند کرد. کابین هم با نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی، سیستم‌های ایمنی پیشرفته و راحتی شاسی‌بلندمانند، برای خانواده‌ها و کاربران روزمره طراحی می‌شود.

رقابت با غول‌ها

هیوندای هدفش رقابت با فورد رنجر و تویوتا هایلوکس است. این پیکاپ باید بکسل ۳۵۰۰ کیلوگرم و ظرفیت بار یک تن داشته باشد. با طراحی مدرن، فناوری پیشرفته و گارانتی ۷ ساله، همراه با پیشرانه‌های هیبریدی، می‌تواند مزیت رقابتی به دست آورد. تمرکز اصلی روی نسخه دوکابین است، با امکان عرضه تک‌کابین و شاسی‌کابین در آینده.

فراتر از استرالیا

این پیکاپ برای بازارهای جهانی مثل خاورمیانه و آفریقا هم طراحی شده و احتمالاً در کره جنوبی یا با همکاری GM در آمریکا تولید خواهد شد.

ورود هیوندای به بازار پیکاپ استرالیا می‌تواند انقلابی باشد، اما موفقیتش به پیشرانه مناسب، طراحی جذاب و رقابت با غول‌ها بستگی دارد. تصمیم تا پایان ۲۰۲۵ سرنوشت این پروژه را مشخص می‌کند و ممکن است الگویی برای خودروهای کم‌کربن آینده باشد.

جدول مشخصات احتمالی

ویژگی

مشخصات احتمالی

نام احتمالی

کیمبرلی (دیزلی/هیبریدی)، آیونیک T7/T10 (الکتریکی)

پلتفرم

بدنه-روی-شاسی (تاسمان یا GM)

پیشرانه‌ها

دیزل (۲.۲ لیتری)، هیبرید (نسل جدید)، الکتریکی (IMA)

ظرفیت بکسل

۳۵۰۰ کیلوگرم

ظرفیت بار

۱ تن

زمان عرضه

۲۰۲۷-۲۰۲۸

 

تبلیغات
خبرنگار : مهدی نقی پور
تبلیغات
ارسال نظرات
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات