bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۱۶۳۲۳

باهنر: حزب فراگیر تشکیل می دهیم

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین از طرح این تشکل سیاسی برای تشکیل یک حزب فراگیر خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین از طرح این تشکل سیاسی برای تشکیل یک حزب فراگیر خبر داد.
 
محمد‌رضا باهنر در نشست خبري جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به سوالي درباره اينكه پيش از اين اعلام شده بود جامعه اسلامي مهندسين گسترش پيدا مي‌كند ولي اين عمر محقق نشد. آيا برنامه‌اي در اين خصوص در دستور كار داريم، گفت: ما معتقد هستيم كشور حداقل به چند حزب شناسنامه‌دار در چارچوب قانون اساسي نياز دارد و چه خوب است همه گرايش‌ها تلاش كنند يك حزب رسمي را سامان بدهند.

وي كه مي‌گفت حزب موتلفه اسلامي از جمله احزابي است كه پوشش خوبي دارد، ادامه داد: ولي اين حزب جامع و مانع نيست و همه اصولگرايان با آن همكاري تشكيلاتي ندارند.

وي با اشاره به مصوبه كنگره هشتم جامعه اسلامي مهندسين، ادامه داد: در آن مجمع به شوراي مركزي اجازه داده شد براي تشكيل يك حزب فراگير تلاش كنند و خود ما هم معتقد به اين مساله هستيم ولي اين موضوع به داستان جريان فتنه 88 خورد و شما مي‌دانيد كه كار ماندگار سياسي يا راه‌اندازي يك روزنامه سياسي براساس تجربه در فضا‌هاي تند و تيز سياسي محقق نمي‌شود و اگر هم اين اتفاق رخ دهد مورد هجمه قرار مي‌گيرد ولي ما هنوز اميدواريم در صورتي كه فضايي آماده شود براي تشكيل اين حزب تلاش كنيم.

وي در پاسخ به پرسشي ديگر درباره اينكه در اين صورت ديگر شرط مهندس بودن در حزب شما وجود ندارد گفت: اگر قرار به تشكيل حزب فراگير شود قاعدتاً مهندس بودن از شرايط عضويت حذف مي‌شود.

دبير‌كل جامعه اسلامي مهندسين در پاسخ به پرسش ديگري درباره اينكه آيا اين تشكل سياسي هم همانند حزب موتلفه قصد حضور مستقل در انتخابات را دارد، اظهار داشت: فعاليت‌هاي سياسي و تجربه ما نشان داده است اصولگرايان در رفتار‌هاي سياسي خود بايد تلاش كنند تا به اتحاد و وحدت برسند البته بارها اعلام شده كه اين اتحاد وحدت فلسفي نيست اما ما در صحنه سياسي تاكنون از وحدت ضرر نكرده‌ايم و در آينده هم ضرر نخواهيم كرد.

وي با اشاره به انتخابات مجلس نهم، اظهار داشت: علي‌رغم اينكه برخي گرايش‌ها اصولگرا گلايه‌هايي داشتند اما نتيجه انتخابات تصاحب حدود 90 درصد كرسي‌هاي مجلس توسط اصولگرايان بود البته اختلاف نظر‌ها، اختلاف در زير سطح اصولگرايي است و ما در گرايش‌هاي اصولگرايي ترديدي نداريم.

باهنر با بيان اينكه حركت مستقل در انتخابات آينده را مفيد نمي‌دانيم، تصريح كرد: البته معنا و مفهوم آن اين نيست كه همه بايد با يك روش وارد عرصه شوند ولي يك وحدت حداكثري و قريب به اتفاقي بايد در بين اصولگرايان به وجود بيايد.

برچسب ها: باهنر حزب فراگیر
مجله خواندنی ها
مجله فرارو