bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۴۶۲۲۱

کفاشیان از برکناری عنایت خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۹


علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال از برکناری قریب الوقوع مسعود عنایت خبر داد.

او در جدیدترین مصاحبه خود از کذب بودن اتهام تبانی میان ابومسلم و تراکتورسازی سخن گفته است. او در حاشیه سفر استانی به خراسان و شرکت در نشست استانی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ، به خبرنگاران گفت:« شایعه تبانی صحت نداشت و برای ایجاد آرامش در فوتبال با اعضایی از فدراسیون که چنین اتهامی را مطرح کردند به شدت برخورد می شود و آنها را از فدراسیون فوتبال اخراج می کنیم.» 

این مسعود عنایت ، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال بود که اولین بار برای اتفاقات عجیب آن بازی از لفظ تبانی استفاده کرد. عنایت که در برنامه 90 با مدیر باشگاه تراکتورسازی یعنی ناصر شفق مناظره می کرد ، در پاسخ به اتهام ضعف داوری بازی از کوره در رفت و بیرون آمدن تیم تراکتورسازی از زمین را حاصل تبانی میان دو تیم برای حفظ ابومسلم در لیگ دانست چون این تیم هم مالکیتش برای ناصر شفق است. 

این ادعا اما از سی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رد شد تا علی کفاشیان خبر از تغییر عنایت بدهد. عنایت در ماه های اخیر بارها به دلیل عملکرد نامناسب داوران لیگ ، سخت ترین حملات را سپری کرده است. او همواره به دلیل سفرهای بین المللی اش برای حضور در کلاس های آموزش داوری فیفا و کنفدراسیون آسیا با انتقاد اهالی فوتبال روبرو می شود . حتی چندی قبل در دیدار سرزده سعیدلو از فدراسیون فوتبال ، رئیس سازمان ورزش هم از وضعیت داوری های لیگ انتقاد کرد. در این روز هم البته عنایت تنها مسول غایب در فدراسیون بود تا بار دیگر شایعه برکناری اش قوت بگیرد.
 
این بار به نظر می رسد با پایان لیگ حسین عسگری ریاست کمیته داوران را بر عهده می گیرد . اگرچه عسگری به دلیل عدم آشنایی با زبان انگلیسی نمی تواند همچون عنایت با کشورهای دیگر ارتباطات داوری ایران را گسترش دهد. داوران ایرانی اگرچه در بازی های لیگ جنجال های زیادی داشته اند اما در سطح بین المللی توانسته اند برای خود جایگاه مناسبی کسب کنند و نماینده داوری ایران پس از 16 سال توانسته به جام جهانی راه پیدا کند. 

همچنین اسماعیل صفیری کمک داور اخیرا بازنشسته شده هم که تسلط منسابی به زبان انگلیسی دارد از دیگر نامزدهای جایگزینی عنایت است که در سطح بین المللی می تواند برای ورزش ایران موثر باشد.

برچسب ها: عنایت کفاشیان
مجله خواندنی ها
مجله فرارو