bato-adv
کد خبر: ۷۱۲۶۹

شرایط جدید ایجاد دفاتر پیشخوان دولت

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۸۹


معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری گفت: «از استانداری ها خواسته شده تا دفاتر خدمات پیشخوان دولت موجود را براساس مطالعه آمایشی جانمایی کرده و از این پس نیز پروانه ایجاد این دفاتر تحت نظارت واگذار شود.»

احمد بزرگیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تا پیش از این کانون دفاتر خدمات پیشخوان دولت به صورت مستقیم با دستگاهها وارد مذاکره شده و نسبت به ایجاد و استقرار این دفاتر اقدام می کرد اظهار داشت: «برابر آیین نامه و مواد 46 و 64 قانون برنامه پنجم توسعه از این پس تفاهمنامه ایجاد دفاتر پیشخوان دولت باید از طریق کارگروه پیشخوان که ریاست آن را معاونت رئیس جمهوری عهده دار است و همچنین کمیته های تخصصی مربوطه که وظیفه شناسایی فعالیتهای قابل واگذاری و نرخگذاری آنها را دارند ابلاغ شود تا هم حق الزحمه دفاتر و کارمزد آنها مشخص و هم توزیع و ایجاد این دفاتر در سطح کشور ساماندهی شود.»

وی گفت: «متقاضیان ایجاد دفاتر پیشخوان دولت نباید به طور مستقیم با دستگاههای اجرایی وارد مذاکره شوند بلکه باید از طریق کارگروه دفاتر پیشخوان دولت و از طریق کمیته های تخصصی این اقدام صورت گیرد تا خدمات جدیدی که در راستای تحقق دولت الکترونیک در طول برنامه پنجم توسعه قرار است از طریق این دفاتر واگذار شود مورد رضایت مردم قرار گیرد.»

بزرگیان با تاکید بر اینکه ایجاد دفاتر پیشخوان خدمات باید با ساز و کار مناسب صورت گیرد ادامه داد: «به این دلیل از سوی کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده که مجوز انجام وظایف در دفاتر خدمات ارتباطی را به صورت مستقیم واگذار نکنند.» 

توزیع منطقی دفاتر خدمات ارتباطی در سراسر کشور
معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ایجاد دفاتر خدمات ارتباطی که هم اکنون به دفاتر پیشخوان دولت تغییر نام یافته اند باید تابع آیین نامه مربوطه که از سوی کارگروههای استانی ابلاغ شده باشد به مهر گفت: «کارگروههای استانی موظف شده اند که با مطالعه آمایشی نسبت به توزیع منطقی دفاتر در سراسر کشور اقدام کنند. به این معنی که تمرکز دفاتر در یک منطقه نباشد و در سراسر شهرها پراکنده شوند تا مردم برای مراجعه به این دفاتر دچار مشکل مضاعف نشوند.»

وی تاکید کرد که فعالیت دفاتر فعلی پیشخوان دولت متوقف نشده اما کارگروههای استانی به طور همزمان نسبت به ساماندهی این دفاتر اقدام می کنند به نحوی که تاکنون امضای تفاهمنامه 11 دستگاه اجرایی با این کارگروهها نهایی شده و کارگروهها موظف شدند که خدمات پیشخوان دولت را تحت نظارت واگذار کنند.

به ازای هر 20 هزار نفر یک دفتر ارتباطی ایجاد می شود
بزرگیان تعیین سهم ایجاد دفاتر در هر استان را مربوط به کارگروه دفاتر پیشخوان دولت در استانها عنوان کرد و گفت: «براساس تعداد جمعیت کشوری باید تقریبا به ازای هر 20 هزار نفر یک دفتر پیشخوان دولت ایجاد شود و علاوه بر جمعیت، پراکندگی جغرافیایی نیز دیگر معیاری است که برای فعالیت این دفاتر و واگذاری خدمات به آنها باید مدنظر قرارگیرد.»

وی با بیان اینکه توزیع مناسبی به جهت رعایت استانداردهای لازم در دفاتر ایجاد شده خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت نگرفته است، تاکید کرد: «تاکنون 10 هزار دفتر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعاتی روستایی در کشور ایجاد شده و در برنامه پنجم توسعه نیز باید این مقدار به 16 هزار دفتر افزایش یابد. در سطح شهرها نیز به با توجه به حجم کار و پراکندگی جغرافیایی به ازای هر 20 هزار نفر یک دفتر ICT شهری ایجاد خواهد شد.»

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین