bato-adv
bato-adv
در بازار خودرو چه خبر است؟

کاهش قیمت خودرو؛ فرش قرمز برای سقوط دلار

کاهش قیمت خودرو؛ فرش قرمز برای سقوط دلار

سقوط ۶۰۰، ۷۰۰ میلیونی قیمت مدل‌های وارداتی تنها تاثیر سقوط دلار در بازار خودرو نیست و نسبت به اوایل اردیبهشت شاهد افت ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیونی ارزش یکسری از خودرو‌های داخلی هستیم

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

فرارو- کاهش قیمت خودرو در مقطع فعلی تقریبا از ابتدای اردیبهشت کلید خورد و همچنان روز به روز از ارقام دلخواه و پیشنهادی فروشنده‌ها آب می‌رود. این سری عقب‌نشینی فروشنده‌ها از عددورقم‌های هفته‌های گذشته را باید به وقایع بازار ارز و کاهش نسبی نرخ دلار نسبت بدهیم وگرنه خبری از عرضه و دور جدید ثبت‌نام بابت فروش محصولات خودروسازان داخلی نیست و اخبار مربوط به حذف سامانه یکپارچه ابهامات فراوانی درباره فروش خودرو به نرخ کارخانه ایجاد کرده است. با این حال ریزش ۶۰۰، ۷۰۰ میلیونی قیمت مدل‌های وارداتی، تنها خبر خوب این روز‌های بازار خودرو محسوب نمی‌شود و همزمان شاهد افت ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیونی یکسری از محصولات داخلی مثل دنا و تارا هستیم. بین خودرو‌های مونتاژی کاهش قیمت ۲۳۰ میلیونی دیگنیتی جلب توجه می‌کند و با شدت و حدت کمتری همین اتفاق برای امثال جک J۴ و سواری‌های مثلا اقتصادی داخلی از جمله ساینا و کوییک رخ داده است.

کاهش قیمت خودرو وارداتی

کاهش قیمت خودرو از ابتدای اردیبهشت به این طرف در ارقام پیشنهادی فروشنده‌های مدل‌های وارداتی بیشتر جلب توجه می‌کند.

قیمت سوزوکی سیاز به‌عنوان مثال در این چند روز ۷۵۰ میلیون تومان ریخته است. فروشنده‌های سدان وارداتی راساموتور اولین روز‌های اردیبهشت امسال به‌طور متوسط با رقمی نزدیک سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون دنبال مشتری می‌گشتند، اما الان قیمت سوزوکی سیاز در بازار آزاد تا دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون پایین آمده است. ریزشی معادل تقریبا ۲۵ درصد!

شاین‌مکس که توسط خودروسازان داخلی از گمرک به کشور آمده، درحال حاضر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون قیمت دارد، اما روز‌های ابتدایی اردیبهشت خرید شاین‌مکس دو میلیارد و ۵۵۰ میلیون آب می‌خورد و حالا این عدد ۶۵۰ میلیون تومان یعنی دقیقا ۲۵ درصد تنزل پیدا کرده است.

تویوتا کرولا به‌عنوان محصول وارداتی معین‌خودرو، اوایل اردیبهشت امسال تا چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون قیمت داشت، اما به‌لطف آرامش نسبی و شکل‌گرفته در بازار ارز حالا فروشنده‌ها حاضر به رد کردن تویوتا کرولا مدل ۲۰۲۳ با قیمتی نزدیک سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان هستند. یا مثلا جیلی آزکارا که به عنوان یک خودرو هیبریدی به بازار اضافه شده و از ابتدای اردیبهشت به این طرف حول و حوش ۵۵۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت تویوتا لوین ۴۵۰ میلیون تومان و قیمت جتا VS۷ حدود ۴۰۰ میلیون تومان در این مدت ریزش داشته و چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ که شاسی‌بلند وارداتی سایپاست، ۱۷۰ میلیون تومان ارزان شده است.

کاهش قیمت خودرو‌های وارداتی

خودرو

اول اردیبهشت

24 اردیبهشت

میزان کاهش قیمت

تویوتا کرولا

چهار میلیارد و 250 میلیون تومان

سه میلیارد و 750 میلیون تومان

500 میلیون تومان

تویوتا لوین هیبرید

پنج میلیارد تومان

چهار میلیارد و 550 میلیون تومان

450 میلیون تومان

جتا VS7

سه میلیارد و 400 میلیون تومان

سه میلیارد تومان

400 میلیون تومان

جیلی آزکارا

سه میلیارد و 300 میلیون تومان

دو میلیارد و 750 میلیون تومان

550 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

یک میلیارد و 780 میلیون تومان

170 میلیون تومان

شاین‌مکس

دو میلیارد و 550 میلیون تومان

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

650 میلیون تومان

سوزوکی سیاز

سه میلیارد و 150 میلیون تومان

دو میلیارد و 400 میلیون تومان

750 میلیون تومان

کاهش قیمت خودرو مونتاژی

دیگنیتی پرایم در هفته‌های اخیر بیشتر از بقیه محصولات مونتاژی ارزان شده است؛ ۲۳۰ میلیون تومان. شاسی‌بلند بهمن‌موتور که اوایل اردیبهشت حول‌وحوش دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون به خریداران پیشنهاد می‌شد، حالا بیشتر از یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون مشتری ندارد.

فیدلیتی پرایم پنج‌نفره که بیشتر از تیپ هفت‌نفره در خیابان‌های دیده می‌شود، در این مدت ۱۲۰ میلیون ارزان شده است. قیمت فیدلیتی پرایم پنج‌نفره در این مدت از دو میلیارد و ۲۰ میلیون به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون کاهش پیدا کرده و از طرفی شاهد کاهش ۱۰۰ میلیونی قیمت فونیکس FX به‌عنوان یکی از گرانقیمت‌ترین مونتاژی‌های موجود در بازار هستیم.

قیمت فونیکس FX مدیران‌خودرو از ابتدای اردیبهشت به این طرف از مرز دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون به دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تقلیل پیدا کرده است.

جک J۴ در طرف مقابل یکی از ارزان‌ترین سواری‌های مونتاژی است. این یکی در هفته‌های اخیر ۸۰ میلیون از قیمتش را از دست داده و به‌جای ۹۲۰ میلیونی که اوایل اردیبهشت ارزش داشت، حالا نهایتا با عددی معادل ۸۴۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. یا مثلا ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دنده‌ای که تا سه هفته قبل ۹۷۰ میلیون خریدوفروش می‌شد و الان با کاهش قیمت ۵۰ میلیونی نزدیک ۹۲۰ میلیون ارزش دارد.

X۵۵ پرو که به‌خاطر ماجرای باورنکردنی اتوبان قم – کاشان سروصدای زیادی به‌پا کرد، در حال حاضر به‌طور متوسط یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون فروخته می‌شود، اما آن‌هایی که اوایل اردیبهشت دنبال خرید شاسی‌بلند مدیران‌خودرو بوردند باارقامی نزدیک یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون روبرو می‌شدند. قیمت ریسپکت پرایم بهمن‌موتور هم با افت ۷۰ میلیونی به زیر محدوده یک میلیارد و ۵۰۰ تنزل پیدا کرده است.

کاهش قیمت خودرو مونتاژی

خودرو

اول اردیبهشت

24 اردیبهشت

میزان کاهش قیمت

دیگنیتی پرایم

دو میلیارد و 150 میلیون تومان

یک میلیارد و 920 میلیون تومان

230 میلیون تومان

ریسپکت

یک میلیارد و 560 میلیون تومان

یک میلیارد و 490 میلیون تومان

70 میلیون تومان

فیدلیتی

دو میلیارد و 20 میلیون تومان

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

120 میلیون تومان

جک J4

920 میلیون تومان

840 میلیون تومان

80 میلیون تومان

X55 پرو

یک میلیارد و 650 میلیون تومان

یک میلیارد و 600 میلیون تومان

50 میلیون تومان

X22 پرو دنده‌ای

970 میلیون تومان

920 میلیون تومان

50 میلیون تومان

فونیکس FX پرمیم

دو میلیارد و 400 میلیون تومان

دو میلیارد و 300 میلیون تومان

100 میلیون تومان

کاهش قیمت محصولات ایرانخودرو

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال را درحال حاضر به‌عنوان گرانقیمت‌ترین سواری داخلی می‌شناسیم. سدان جدید ایرانخودرو الان که به روز‌های پایانی اردیبهشت نزدیک می‌شویم، توسط فروشنده‌ها در بازار آزاد به طور متوسط یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون آگهی می‌شود، اما این عدد اوایل اردیبهشت یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تخمین زده می‌شد.

قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال به‌این ترتیب حدود ۱۰۰ میلیون ریخته و همزمان ۱۲۰ میلیون از قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۴ کم شده است. قیمت این یکی از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون رسیده است.

رانا پلاس ارتقایافته در فهرست محصولات ایرانخودرو، مثلا جزو گزینه‌های اقتصادی دسته‌بندی می‌شود. فروشنده‌های رانا پلاس ارتقایافته که اوایل اردیبهشت روی عددی نزدیک ۶۶۵ میلیون اتفاق نظر داشتند، حالا به‌اندازه ۲۵ میلیون نسبت به موضع قبلی کوتاه آمدند و با رقمی معادل ۶۴۰ میلیون دنبال مشتری هستند. رانا پلاس ارتقایافته سقف‌شیشه‌ای هم که قیمت بیشتری دارد، به‌اندازه تیپ معمولی ارزان شده و حالا به‌شکل میانگین ۶۹۵ میلیون به‌فروش می‌رسد.

سورن پلاس دوگانه‌سوز بعد سدان‌های جدید ایرانخودرو بیشترین افت قیمت را به‌ثبت رسانده و در این مدت حدود ۸۵ میلیون ارزان شده است. محصولی که اوایل اردیبهشت ۸۷۵ میلیون ارزش داشت، اما الان برای ارقام بالاتر از ۷۹۰ میلیون مشتری ندارد. در همین مدت قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته ۵۵ میلیون ریخته است. فروشنده‌های پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانورما ۴۵ میلیون از قیمت‌های اوایل اردیبهشت فاصله گرفتند و ۳۵ میلیون از قیمت تارا دنده‌ای آب رفته است.

کاهش قیمت محصولات ایرانخودرو

خودرو

اول اردیبهشت

24 اردیبهشت

میزان کاهش قیمت

رانا پلاس ارتقایافته

665 میلیون تومان

640 میلیون تومان

25 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته

720 میلیون تومان

695 میلیون تومان

25 میلیون تومان

تارا اتوماتیک تیپ V4

یک میلیارد و 250 میلیون تومان

یک میلیارد و 130 میلیون تومان

120 میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال

یک میلیارد و 250 میلیون تومان

یک میلیارد و 150 میلیون تومان

100 میلیون تومان

207 دنده‌ای

835 میلیون تومان

780 میلیون تومان

55 میلیون تومان

پژو پارس XU7p

700 میلیون تومان

648 میلیون تومان

52 میلیون تومان

تارا دنده‌ای

835 میلیون تومان

800 میلیون تومان

35 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانورما

690 میلیون تومان

645 میلیون تومان

45 میلیون تومان

سورن پلاس دوگانه‌سوز

875 میلیون تومان

790 میلیون تومان

85 میلیون تومان

کاهش قیمت محصولات سایپا

ساینا S دنده‌ای جزو ارزان‌ترین سواری‌های فعلی در خط تولید خودروسازان است. قیمت ساینا S دنده‌ای در بازار آزاد امروز به ۴۳۵ میلیون رسیده و نسبت به سه هفته قبل ۱۵ میلیون تقلیل پیدا کرده است، اما بین محصولات سایپا شاهین دنده‌ای در این مدت تحت‌تاثیر وقایع بازار ارز و کاهش نرخ دلار قرار گرفته.

قیمت شاهین دنده‌ای در بازار آزاد با کاهش ۵۰ میلیونی از مرز ۸۰۰ به ۷۵۰ میلیون برگشته و نسخه اتوماتیک همین خودرو که فعلا ۸۴۵ میلیون به خریداران پیشنهاد می‌شود، افت قیمت ۴۵ میلیونی را تجربه می‌کند.

اطلس G جدید‌ترین محصول سایپا در بازار است. سه هفته قبل عددورقم‌های پیشنهادی فروشنده‌های اطلس G حول‌وحوش ۶۰۰ میلیون تومان بود، اما کسی که این روز‌ها سراغ خرید اطلس در بازار آزاد می‌رود با پیشنهاد‌هایی نزدیک ۵۸۰ میلیون ملاقات می‌کند. دقیقا مثل کوییک GX که با همین میزان افت قیمت، به جای ۴۶۰ میلیون تومان، ۴۴۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

کاهش قیمت محصولات سایپا

خودرو

اول اردیبهشت

24 اردیبهشت

میزان کاهش قیمت

ساینا S دنده‌ای

450 میلیون تومان

435 میلیون تومان

15 میلیون تومان

کوییک GX

460 میلیون تومان

440 میلیون تومان

20 میلیون تومان

اطلس G

600 میلیون تومان

580 میلیون تومان

20 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای

800 میلیون تومان

750 میلیون تومان

50 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک

890 میلیون تومان

485 میلیون تومان

45 میلیون تومان

برچسب ها: کاهش قیمت خودرو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
گوشت شده کیلویی ۷۰۰ هزار تومن!!
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
سلام
خبر از قیمت کارخانه بستیونt77دارین شده ۲۱۳۸۰۰۰۰۰۰تومان مگه طلاس
P13
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
قیمت ماشین یک میلیاردی بشه ۹۰۰ میلیون چه تفاوتی واسه ماها داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
اگهتولید خودرو با همین فرمون‌پیش بره،بزودی فنرش در میره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
کاش یک مدت کسی خرید نکنه .
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
ربط چندانی به دلار نداره بحث سر اینه که حتی یکنفر خریدار برای نمونه تو بازار نیست . راکده راکده . یا باید بذاری دو سال خودرو تو پارکینگ مدام خاک بخوره یا اگر بخوای پولش کنی باید حداقل 20 تا 25 درصد زیر فی بدی چون قیمتها فضایی و حبابیه هیچکی زیر بار خرید نمیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
خیالت راحت اینا بلدن مردم را فریب بدهند که برای همین خودرهای بنجل باد کرده تو انبار مردم را توصف وایسونن و سرو کله هم دیگر را هم برا گرفتنش بشکنن
مظلومان بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
راکد چون مردم ما ارزونی دوس ندارن و ثابت کردن وقتی گرون میشه خوشحالترن طرف سورن صفر داره میخواست بفروشه الانکه ارزونه نمیفروشه و گذاشته میگه گرون میشه بعد یا از اونطرف دوستم میخواست بخره تو گرونی بخدا الانکه ارزون شده میگم بگیر میگه نه میگن ارزونتر میشه کلا ما همینیم
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
والله پراید بییت تومانی بود حباب بود تا الانی ام که این شده حبابه و همه همینن سکه طلا دلار همه حباب بودن بدترم شدن و با این اقتصاد ما فقیر فقیر شدیم برا منی که دنبال کار با حقوق پائینم همه چی تموم شده فقط باید از گشنگی نمیرم خیلیا همینن و همیشه ام برج دو سه چهار کاهو بازاره و سبک و همینجا باهات شرط میبندم دلار اگه همینجور بیاد پائین که فکر نمیکنم با این نقدینگی بازار از اینم بدتر میسه ولی بخدا فردا دلار یکم بره بالا همه میریزن بازار البته ما فقیرها نه اونایی که یه نیمچه پس اندازی دارن یا بیشتر دارن که مبادا از تورم عقب بیفتن و خرید شروع میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
با این حقوقهای که ما میگیزیم باید چهل پنجاه سال طول بکشه تا ماشین بخریم دیگه خریداران هم خرید خود را گردهاند کسی ماشین برای سود میخره باید یکی دوسال ماشینش خاک بخوره تا زیر قیمت بفروشن نمیدانم دولت چه فکری کرده این قیمتهای نجوپی با ریال باید حقوق بگیریم با دلار خرید بکنیم دیگه از پس خرج بر نمیایم چه برسه به خرید ماشین
آزاده
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
دخالت های بی مورد دولت و مدیران دولتی نتنها در بازار خودرو که در بسیاری از بازار ها باعث وضعیت کنونی شده و هیچ تدبیر و مدیریتی وجود ندارد قیمت ها بصورت کاذب با سیاست های غلط دولتی و سوء مدیریت مدیران دولتی به وضعیت هشدار رسیده و کسی هم پاسخگو نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
ایا این چیزها برایشان اهمیتی دارد ؟ اگر داشته باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
هر سال همین داستان تکرار میشه۰۰۰۰
bato-adv
bato-adv
bato-adv