bato-adv

پرسپولیس - السد قطر؛ اکر عفیف را فلج کن!

پرسپولیس - السد قطر؛ اکر عفیف را فلج کن!
تیم فوتبال پرسپولیس باید در هفته سوم رقابت‌های لیگ نخبگان در قطر به مصاف السد برود. آمار تقابل‌های گذشته دو تیم نشان می‌دهد که کفه ترازو‌ها به سمت سرخ‌پوشان ایران سنگینی می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته سوم رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا باید امروز دوشنبه ۳۰ مهر در قطر به مصاف السد برود. پرسپولیس در دو دیدار گذشته خود در لیگ نخبگان مقابل الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان یک شکست و یک مساوی به دست آورده ولی در مقابل تیم السد یک برد و یک تساوی برای خود ثبت کرده است. پرسپولیس تاکنون در لیگ قهرمانان آسیا ۷ بار به مصاف السد رفته که ۴ برد، ۲ باخت و یک مساوی برای خود در کارنامه‌اش ثبت کرده است. سرخ پوشان توانستند تا قبل از بازی روز دوشنبه با السد ۷ بار دروازه این تیم را باز کند و ۵ گل از این تیم دریافت کرده‌اند. 

آخرین دیدار دو تیم ۶ مهر ۱۳۹۹ برگزار شد که با تک گل عیسی آل‌کثیر به اتمام رسید. علی علیپور مهاجم پرسپولیس با ۱۱ گل زده برترین گلزن پرسپولیس در آسیا است. پرسپولیس در اکثر بازی‌های خود با السد توانسته این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

نگاهی به نتایج پرسپولیس و السد در لیگ نخبگان آسیا

السد ۳ - یک پرسپولیس / اسفند ۱۳۹۶ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ - دوحه

پرسپولیس با هدایت برانکو ایووانکویچ در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه به مصاف السد رفت که با درخشش بغداد بونجاح السد با نتیجه ۳ بر یک پرسپولیس را شکست می‌دهد. تک گل پرسپولیس را سیامک نعمتی به ثمر رسانده است.

پرسپولیس یک - صفر السد/ ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ - تهران

دیدار برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ بازیکنان تیم پرسپولیس با هدف گرفتن انتقام شکست بازی رفت وارد ورزشگاه آزادی شدند. در این دیدار ژاوی هرناندس هافبک بارسلونا و مرتضی پورعلی‌گنجی بازیکن تیم ملی ایران در ترکیب السد حضور داشتند که این دیدار با گل به خودی پورعلی‌گنجی به پایان رسید.

السد صفر - یک پرسپولیس / ۱۰ مهر ۱۳۹۷ مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ - دوحه

راه پرسپولیس و السد در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ با پایان مرحله گروهی از هم جدا نشد و هر کدام با پشت سر گذاشتن دو حریف دیگر در مرحله نیمه نهایی بار دیگر مقابل هم قرار گرفتند و پرسپولیس با پنالتی علی علیپور به پیروزی رسید.

پرسپولیس یک - یک السد/ یکم آبان ۱۳۹۷ مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ - تهران

پرسپولیس به خاطر پرونده شکایت ریزه اسپور از طارمی با پنجره بسته راهی میدان شد. بغداد بونجاح دقیقه ۱۷ دروازه قرمز‌ها را باز کرد تا زنگ خطر برای برانکو ایوانکوویچ و بازیکنان به صدا در آید. در ادامه روی ارسال گادوین منشا، سیامک نعمتی دروازه السد را باز کرد و در مجموع بازی با نتیجه ۲ بر یک به اتمام رسید. از صحنه‌های به یاد ماندنی این دیدار مهار ضربه سری بود که ژاوی در محوطه ۶ قدم به سمت دروازه پرسپولیس زد و علیرضا بیرانوند آن را از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

السد یک - صفر پرسپولیس / ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ - دوحه

پرسپولیس و السد بار دیگر در مرحله گروهی فصل جدید رقابت‌ها در یک گروه قرار گرفتند تا دو بار دیگر با هم بازی کنند. باز هم بغداد بونجاح ستاره تیم السد بود و با تک گل این بازیکن، السد پیروز شد.

پرسپولیس ۲ - صفر السد/ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ - تهران

بار دیگر مانند فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس با شکست در بازی رفت مرحله گروهی در بازی برگشت به دنبال انتقام از السد بود ولی برد در این بازی برایشان سودی نداشت و حذف سرخ‌پوشان قطعی شده بود. این بازی با گلزنی علیپور و ترابی ۲ بر صفر به نفع نماینده ایران به پایان رسید. نکته قابل توجه این است که ژاوی پس از این بازی در ورزشگاه آزادی از دوران فوتبالی خود خداحافظی کرد.

پرسپولیس یک - صفر السد/۶ مهر ۱۳۹۹ مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ - قطر

پرسپولیس در این دیدار با یحیی گلمحمدی مقابل السد قرار گرفت و عیسی آل کثیر تک گل پرسپولیس را به ثمر رساند و پرسپولیس برنده آخرین دیدارش با السد شد. این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت متمرکز در قطر برگزار شده بود و به همین دلیل مراحل حذفی به صورت تک حذفی برگزار شد.

حالا بار دیگر دو تیم در لیگ نخبگان مقابل هم قرار گرفتند. خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس تاکنون به همراه تیمش موفق به پیروزی در آسیا نشده است و مقابل السد به دنبال اولین برد خود در آسیا خواهد بود. یکی از نکات قابل توجه این دیدار تقابل دوباره میلاد محمدی با اکرم عفیف است. محمدی در دیدار تیم ملی ایران مقابل قطر در اکثر تک به تک‌ها و نبرد‌ها با عفیف موفق بود، اما در آن بازی در پست غیرتخصصی خود یعنی دفاع راست بازی کرد. با این حال باید دید که این دو نفر در دیدار امروز (دوشنبه) چه نمایشی مقابل هم خواهند داشت.

نکته دیگر، غیبت بغداد بونجاح در این دیدار است چرا که او با جدایی از السد به الشمال پیوسته است. بغداد بونجاح در هفت تقابل گذشته پرسپولیس و السد توانسته بود ۴ گل به ثمر برساند تا در غیبت او، زهردارترین بازیکن تقابل‌های دو تیم حضور نداشته باشد. بهترین گل‌زنان پرسپولیس مقابل السد هم علی علیپور و سیامک نعمتی با دو گل هستند که در حال حاضر علیپور در جمع سرخ‌پوشان حضور دارد.

bato-adv
مجله خواندنی ها
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین