علمالهدی:
اگر یک عنصری با انتخابات مشروعیت سیاسی پیدا کرد اما مشروعیت دینی نداشت، طاغوت است
امام جمعه مشهد با بیان اینکه مشروعیت سیاسی منهای مشروعیت دینی طاغوت است، گفت: تنها چیزی که یک حاکم را در جامعه دینی حاکم مشروع قرار میدهد نصب ولی امر است.
- اما دشمن دید در عرصههای نظامی و برخوردهای فیزیکی نتیجه دلخواه خود را به دست نیاورده بلکه امامت توسعه داده شد و مردم را تشنه امامت کردند.
- دنیای استکبار امروز فکر کرده میتواند با توطئه و شگرد سیاسی در داخل کشور و تشکلهای داخل کشور اساس نظام ما را براندازی کند.
- این توطئه استکبار آمریکایی در زمان حال، مانند توطئه استکباری مامون در زمان امام رضا (ع) بوده و لذا بهترین روش سیاسی در موقعیت امروز را ما باید از سیره سیاسی امام رضا یاد بگیریم.
- یکی از روشهای سیاسی این امام متصل کردن مبانی سیاست به مبانی دینی و مقابله با سکولاریسم بود.
- امروز برخی سعی میکنند سیاست را از دین جدا کنند و برخی جریانها وجود دارد که در عرصههای سیاست و رقابت سیاسی دروغ میگویند انواع گناهان کبیره رو انجام میدهند و بعد که به آنها معترض میشوی چرا این کارها را کردی میگوید فضای انتخاباتی و رقابت سیاسی است.
- افراد خیال میکنند فضای انتخاباتی سیاسی همه محرمات را حلال کرده است. امروز مشکل با یک عده انسانهایی است که از یک طرف خود را مسلمان و متدین میدانند و از طرف دیگر در عرصههای سیاسی مبانی سیاست را از مبانی دین جدا میکنند.
- امام رضا (ع) به عکس سعی داشتند در مقابل یک عده مبانی سیاست را به مبانی دین وصل کنند.
- امام حاکم ناظر، امامی است که قدرت را به دست بگیرد و مدیریت جامعه در کف با کفایت او باشد، امامی که بر مبنای اصول امامت جامعه را اداره کند و در برابر بینش مردم سرنوشت مردم دست امام باشد.
- مشروعیت سیاسی منهای مشروعیت دینی طاغوت است و اگر یک عنصری در جریان حاکمیت و مدیریت اجتماعی با انتخابات، مشروعیت سیاسی پیدا کرد اما مشروعیت دینی نداشت، طاغوت است و پذیرش این حکومت کفر است.