bato-adv
bato-adv

فروش فوری سایپا؛ ساینا را از بازار بخریم یا کارخانه؟

فروش فوری سایپا؛ ساینا را از بازار بخریم یا کارخانه؟

در طرح فروش اقساطی، مبلغ هر کدام از سه چک چهار ماهه رقمی معادل یک میلیون و ۹۸۷ هزار تومان است که نشان می‌دهد برای بازپرداخت تسهیلات پنج میلیونی، باید پنج میلیون و ۹۶۱ هزار تومان به سایپا برگردانید. به عبارتی سایپا برای این پنج میلیون تومان مابه تفاوت، با در نظر گرفتن کارمزد اولیه، حدود یک میلیون و ۴۷ هزار تومان، معادل سالانه ۲۱ درصد سود می‌گیرد!

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸

فرارو- طرح‌های فروش فوری و فروش اقساطی محصولات سایپا از امروز شنبه ۱۶ شهریور کلید خورده و در آن پراید وانت، ساینا، تیبا و سراتو ۲۰۰۰ با شرایط ویژه به فروش گذاشته شده‌اند. شاید فکر کنید شرایط ویژه آن به نفع مشتری است، اما وقتی دقیق‌تر به اعداد و ارقام این طرح نگاه کنیم می‌بینیم شرایط به کلی خلاف آنچیزی است که در ابتدا فکر می‌کردیم. در این گزارش شرایط فروش فوری و اقساطی ساینا رینگ آلومینیومی و رینگ فولادی را بررسی کرده‌ایم. این خودرو در بازار حدود یک میلیون تومان کمتر از قیمت مصوب کارخانه خرید و فروش می‌شود و همین موضوع باعث شده خرید نقدی آن از بازار صرفه بیشتری داشته باشد. مگر اینکه هنوز بودجه کامل برای خرید این خودرو را نداشته باشید و مجبور شوید زیر بار سود ۲۱ درصدی فروش اقساطی بروید.

ساینا در بازار، یک میلیون ارزان‌تر از کارخانه

ساینا جزو معدود محصولات سایپا است که قیمت آن در بازار کمتر از قمیت مصوب کارخانه در نظر گرفته می‌شود. به عبارتی خرید نقدی آن در بازار از نظر اقتصادی به صرفه‌تر به نظر می‌رسد. چراکه سایپا قیمت ساینا معمولی را که رینگ فولادی دارد ۵۵ میلیون و ۹۴۳ هزار تومان در نظر می‌گیرد، اما همین محصول در بازار ۵۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. همچنین قیمت ساینا رینگ آلومینیومی در کارخانه ۵۸ میلیون و ۹۴۳ هزار تومان است و در بازار حدود یک میلیون ارزان‌تر یعنی ۵۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. با این وجود بعضی از مشتریان سایپا، خرید ساینا از کارخانه را ترجیح می‌دهند. امروز شنبه ۱۶ شهریور سایپا این محصول را در قالب طرح‌های فروش فوری و فروش اقساطی به مشتریانش عرضه کرده است.
 

شرایط فروش فوری ساینا تا چه حد به صرفه است؟

اگر فکر می‌کنید این طرف تفاوتی با فروش نقدی ندارد، بهتر از قبل از هر چیز دیدگاهتان را نسبت به فروش فوری تغییر دهید. چراکه در صورت شرکت در طرح‌های فروش فوری، دست کم ۳۰ روز بعد ماشینتان را تحویل می‌گیرید. در طرف مقابل هزینه آن یک جا همان اول کار از شما دریافت می‌شود. همچنین باید توجه داشته باشید که در این طرح صرفا ساینا سفید رنگ عرضه می‌شود و قیمت آن بدون احتساب گارانتی ۵۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. البته ساینا رینگ آلومینیومی سه میلیون تومان گران‌تر است. سایپا این خودرو را بدون گارانتی به مشتریانش عرضه می‌کند و کسانی که بخواهند برای ماشینشان گارانتی بگیرند، باید هزینه بیشتری بپردازند. طوری که هزینه گارانتی پایه حدود ۹۰۰ هزار تومان، هزینه گارانتی اکونومی حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هزینه گارانتی بدنه کامل یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. در نتیجه قیمت خودرو ساینا با احتساب گارانتی کامل به حدود ۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد رسید. باید توجه داشته باشید که قیمت فروش نقدی این ماشین در بازار ۵۵ میلیون تومان است و در چنین شرایطی لازم نیست ۳۰ روز منتظر تحویل گرفتن خودرو بمانید.

نرخ بهره ۲۱ درصدی برای تسهیلات فروش اقساط

کسانی که بودجه محدودتری دارند، می‌توانند سراغ طرح فروش اقساطی بروند. البته بودجه لازم برای شرکت در طرح فروش اقساطی سایپا اختلاف خیلی زیادی با فروش فوری ندارد. طوری که ساینا رنگ فولادی در فروش فوری ۵۵ میلیون و ۹۴۳ هزار تومان است و در فروش اقساطی، بودجه لازم برای پیش پرداخت پنج میلیون تومان کمتر است. پنج میلیون تومان باقی مانده در قالب سه چک چهار ماهه از شما دریافت می‌شود. توجه داشته باشید که قیمت پایه در طرح فروش فوری اعتباری یا همان فروش اقساطی به جای ۵۰ میلیون و ۹۴۳ هزار تومان، ۵۱ میلیون و ۲۹ هزار تومان در نظر گرفته شده که اختلاف ۸۶ هزار تومانی دارد. مبلغی که در شرایط فروش اعتباری به آن اشاره‌ای نشده و صرفا بعد از طی مراحل ثبت نام با آن مواجه خواهید شد. شاید فکر کنید سود اقساط به همینجا ختم شود، اما وقتی نگاهی به مبلغ چک‌ها بیاندازید، تازه با سود واقعی مواجه خواهید شد. مبلغ هر کدام از سه چک چهار ماهه رقمی معادل یک میلیون و ۹۸۷ هزار تومان است که نشان می‌دهد شما به جای پنج میلیون، باید پنج میلیون و ۹۶۱ هزار تومان به سایپا برگردانید! به عبارتی سایپا برای این پنج میلیون تومان مابه تفاوت، حدود یک میلیون و ۴۷ هزار تومان، معادل سالانه ۲۱ درصد سود می‌گیرد!
 
همچنین در طرح فروش اقساطی، ماشین تا پایان تسویه چک‌ها در رهن سایپا باقی می‌ماند. باید توجه داشته باشید که در چنین طرحی خرید گارانتی پایه با قیمت ۹۰۰ هزار تومان ضروری است! به عبارتی مبلغ پیش پرداخت در این طرح حدود ۵۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود و طی یک سال باید پنج میلیون و ۹۶۱ هزار تومان دیگر بدهید تا ماشین از رهن سایپا خارج شود. در حالی که با سه میلیون تومان هزینه بیشتر می‌توانید این خودرو را به صورت نقدی از بازار بخرید. در طرح فروش اقساطی مجموع پرداختی مشتری به سایپا به حدود ۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد.
 


وضعیت فروش اقساطی سایپا درباره ساینا رینگ آلومینیومی تقریبا مشابه است. این خودرو در بازار ۵۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و در کارخانه ۵۸ میلیون و ۹۴۳ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود. سایپا تسهیلات بیشتری برای ساینا رینگ آلومینیومی در نظر گرفته. طوری که این مدل در طرح فروش اقساطی، حدود ۱۰ میلیون تومان تسهیلات دارد. پیش پرداخت البته باید توجه داشته باشید که مبلغ پیش پرداخت به جای ۴۸ میلیون و ۹۴۳ هزار تومان، حدود ۱۷۳ هزار تومان بیشتر یعنی ۴۹ میلیون و ۱۱۶ هزار تومامن در نظر گرفته می‌شود و دلیل این اختلاف قیمت مشخص نیست. همچنین برای شرکت در طرح فروش اقساطی ساینا، مشتریان مجبور هستند گارانتی پایه ۹۰۰ هزار تومانی برای ماشینشان بخرند که باعث می‌شود مبلغ پیش‌پرداخت به ۵۰ میلیون و ۱۴ هزار تومان برسد. با پرداخت این مبلغ شما می‌توانید بعد از ۳۰ روز ماشینتان را تحویل بگیرید. از آن به بعد باید هر چهار ماه یک بار، فکری به حال سه فقره چک سه میلیون و ۹۷۴ هزار تومانی بکنید. باید توجه داشته باشید که جمع مبلغ اقساط در این طرح ۱۱ میلیون و ۹۲۲ هزار تومان در نظر گرفته شده که اگر آن را با ۱۷۳ هزار تومان اول کار جمع کنیم، می‌بینیم سایپا برای ۱۰ میلیون تومان مابه تفاوت رقمی معادل دو میلیون و ۹۵ هزار تومان یعنی ۲۱ درصد سود از مشتریانش دریافت می‌کند. در چنین حالتی جمع پرداختی شما به شرکت سایپا حدود ۶۱ میلیون و ۹۳۶ هزار تومان خواهد بود که خیلی بالاتر از قیمت آن در بازار یعنی ۵۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. این طرح صرفا برای کسانی به‌صرفه است که در حال حاضر تنها ۵۰ میلیون تومان برای خرید خودرو بودجه دارند.
bato-adv
bato-adv
bato-adv