اولین تغییر تارا اتوماتیک AT6 در چراغهای عقب خودرو اتفاق افتاده است. در این رابطه گرافیک کاسه چراغهای پیوسته عوض شده است و سایر موارد دست نخورده باقی مانده است. در واقع به نظر میرسد که ایران خودرو بدون افزایش هزینه و تغییر محدود و تنها با افزودن چند آپشن قصد دارد که یک نسخه تازه تحویل دهد.
فرارو- تصاویر تازه از شرکت ایران خودرو نشان میدهد که آبی پوشان جاده مخصوص به دنبال عرضه نسخه جدید تارا اتوماتیک است. بررسیها نشان میدهد که گرافیک برخی اجزا ظاهری تغییر کرده است و امکاناتی به محصول جدید اضافه شده است.
به گزارش فرارو، برخی رسانههای حوزه خودرو مدعی هستند که ایران خودرو تارا اتوماتیک AT6 را از ابتدای مهر ماه وارد سبد فروش میکند و جایگزین نسخه پایه میشود. اما این شرکت هنوز به شکل رسمی زمان عرضه رسمی آن را اعلام نکرده است. با این حال آبی پوشان نسخه جدید را به نمایشگاه خودروی تهران برده بودند تا خریداران را از عرضه محصول جدید با خبر کنند.
در حال حاضر نسخه پایه تارا اتوماتیک در کارخانه ۴۱۵ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان قیمت دارد، اما مدل ۱۴۰۱ این خودرو در بازار بین ۵۸۵ تا ۵۹۵ میلیون خرید و فروش میشود.
در مورد قیمت نسخه جدید نیز هنوز ایران خودرو چیزی نگفته است، اما تارا اتوماتیک AT6 با توجه به افزایش آپشنها احتمالا در محدوده ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری میشود، که قدری بیشتر از نسخه پایه تارا اتوماتیک خواهد بود. رقیب اصلی این سدان نیز شاهین اتوماتیک است که هنوز عرضه آن در هاله ای از ابهام قرار دارد و قیمت اش هم مشخص نشده است.
منابع آگاه در ایران خودرو به رسانهها گفته اند که اولین تغییر در چراغهای عقب خودرو اتفاق افتاده است. در این رابطه گرافیک کاسه چراغهای پیوسته عوض شده است و سایر موارد دست نخورده باقی مانده است. در واقع به نظر میرسد که ایران خودرو بدون افزایش هزینه و تغییر محدود و تنها با افزودن چند آپشن قصد دارد که یک نسخه تازه تحویل دهد.
در بخش امکانات نیز قرار است که سیستم تماس اضطراری افزوده شود و دکمههای مربوط به آنها در کنار پنل چراغ سقف و دکمه سانروف قرار بگیرد. علاوه بر این وعده داده شده که صندلی عقب این سدان اتوماتیک نیز عوض میشود و احتمالا یک زیر آرنجی جدید به آن اضافه میشود.
البته در فروردین ماه نیز عکسهایی مخفیانه از شرکت ایران خودرو منتشر شد که نشان میداد یک نسخه دو رنگ نیز برای تارا اتوماتیک در نظر گرفته شده است. نسخهای که احتمالا در کنار تارا اتوماتیک AT6 قرار میگیرد.
این تصویرها نشان میداد سقف این نسخه مشکی است و دیگر نماهای ظاهری تارا اتوماتیک بدون تغییر مانده است. همچنین این احتمال مطرح شده بود که شیشه دودی روی تارا اتوماتیک دو رنگ نصب شود.
ایران خودرو به شکل معمول در نسخه جدید در بخش فنی دست نمیبرد، اما منبع آگاه در ایران خودرو گفته اند که تارا اتوماتیک AT6 با پیشرانه ارتقا یافتهای از ۱.۶ لیتری TU۵ پلاس عرضه میشود. این موتور در حال حاضر قدرت ۱۱۳ اسب بخاری با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر ارائه میکند. قدرت نیز از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت چینی DAE و با فناوری HPT به چرخهای جلو منتقل میشود.
علاوه بر این ایران خودرو برای تارا اتوماتیک جدید، حالتها حالت تیپ اسپرت، ترونیک، اسپرت و برقی را برای جعبه دنده AT پیش بینی کرده است.
امکانات رفاهی و ایمنی تارا اتوماتیک نیز شامل ینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، سنسور نور و باران، چراغ خوش آمد گویی، سیستم مالتی مدیا، نمایشگر دمای محیط، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، تهویه الکتریکی دستی، ۴ کیسه هوا، شیشههای عقب دودی، محدودکننده سرعت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی راننده و شاگرد با تنظیم برقی، سانروف، سامانه کنترل پایداری و کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمزهای جلو و عقب دیسک، کاور موتور، نشان دهنده تغییر دنده GSI، نمایشگر لمسی، تریم داخلی چرم و پارچه، آینههای تاشو برقی و... دارد.