bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۸۱۳۷۸

تعویق اعطای وام به یونان

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۰

فرارو- وزرای ناحیه یورو اعلام کردند تا زمانیکه یونان برنامه های جدید ریاضت اقتصادی را ارائه ندهد، تصمیم نهایی برای اعطای وام 12 میلیارد یورویی، معادل 17 میلیارد دلاری را به تعویق می اندازند. 

به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از الجزیره، پیش از این انتظار می رفت بخش بعدی وام 110 میلیارد یورویی که از سوی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول حمایت می شود، در نیمه ماه جولای پرداخت شود. 

مقامات یونان اعلام کرده اند برای جلوگیری از قصور در بازپرداخت بدهی های خود به این وام نیاز دارند. 

وزرای ناحیه یورو با افزایش فشار بر یونان که در حال حاضر با موج اعتراضات عمومی علیه برنامه های ریاضت اقتصادی روبرو است، تاکید دارند که اعطای این وام به اقدامات مجلس یونان در تصویب قوانینی در خصوص اصلاحات مالی و فروش دارایی های دولتی بستگی دارد. 

دیدیر ریندرز، وزیر دارایی بلژیک پس از جلسه وزرا در لوکزامبرگ گفت: «برای پرداخت بخش بعدی این بسته کمکی باید مطمئن شویم که مجلس یونان رای اعتماد و حمایت از این برنامه را به تصویب می رساند و پس از این امر، در آغاز ماه جولای تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.» 

این اقدام ناحیه یورو در حالی اعلام شد که جورج پاپاندرو، نخست وزیر یونان روز گذشته مردم کشورش را به حمایت از برنامه های ریاضت اقتصادی دعوت کرد تا از بروز یک ورشکستگی فاجعه آمیز در این کشور جلوگیری شود. 

این در حالی است که روز گذشته مردم یونان در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت، چهارمین تظاهرات خود با عنوان "خشم و همبستگی اروپایی" را علیه سیاست اقتصادی دولت یونان و دیگر کشورهای اروپایی برگزار کردند.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو