مرسدس GLC ۲۰۲۷ رونمایی شد؛ هیجان و قدرت در یک شاسیبلند لوکس

مرسدس بنز GLC برقی ۲۰۲۷ رونمایی شد. این SUV لوکس با برد حدود ۳۷۶ مایل و دو پیشرانه قدرتمند عرضه میشود و گزینه ای ایده آل برای عاشقان تکنولوژی و سرعت است.
فرارو-مرسدس بنز نسخه برقی GLC ۲۰۲۷ را معرفی کرد. این شاسی بلند لوکس با طراحی جدید، برد طولانی و امکانات مدرن، آماده است تا توجه خریداران بیشتری را به خود جلب کند.
به گزارش فرارو به نقل از caranddriver، مرسدس بنز GLC EV با پلتفرمی کاملا جدید ساخته شده و از فاصله محور طولانیتر، بدنه منحصربهفرد و طراحی داخلی جدید برخوردار است. این خودرو در دو تیپ عرضه میشود: نسخه اول اواخر سال ۲۰۲۶ و نسخه دوم اوایل سال 2027 به بازار می آید.
بیشتر خودروهای برقی مرسدس روی پلتفرم خودروهای بنزینی ساخته میشوند، اما GLC EV کاملاً از صفر طراحی شده است. هرچند نام این خودرو شبیه نسخه های بنزینی است، اما فاصله محور، بدنه و طراحی داخلی این مدل ویژه نسخه های برقی ساخته شده است. در نگاه اول هنوز میتوان این خودرو را یک GLC دانست؛ بزرگترین تفاوت GLC EV ۲۰۲۷ با نسخه بنزینی، جلوپنجرهای است که ۹۴۲ نقطه نورانی دارد. طول خودرو ۱۹۰.۷ اینچ است که حدود ۵ اینچ بلندتر از نسخه بنزینی است.
دو تیپ و دو پیشرانه
GLC EV در دو نسخه عرضه میشود: نسخه GLC400 4Matic با دو موتور در قسمت جلو و عقب و سیستم چهارچرخ متحرک ارائه می شود. مجموع این موتورها ۴۸۳ اسببخار قدرت و ۵۹۶ پوند-فوت گشتاور تولید میکنند و میتوانند در مدت ۴.۴ ثانیه از شتاب صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند.
نسخه دوم +GLC300 نام دارد؛ این مدل فاقد موتور جلو بوده، اما همچنان از قدرت مناسبی برخوردار است؛ ۳۶۹ اسببخار و ۳۷۲ پوند فوت گشتاور، با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ۵.۹ ثانیه. هر دو نسخه به گیربکس دو سرعته در محور عقب مجهز هستند که شتاب، کشش و راندمان خودرو را بهبود میبخشد.
نمایشگرهای فوق مدرن
برجستهترین ویژگی کابین GLC EV، صفحهنمایش بزرگ Hyperscreen است که از یک طرف کابین جلو تا طرف دیگر امتداد یافته و طول آن ۳۹.۱ اینچ است. بزرگترین نمایشگر یکپارچه ای که مرسدس تاکنون ارائه کرده است. این سیستم از آخرین نسخه Microsoft Teams پشتیبانی میکند و راننده حتی در حال حرکت هم میتواند با دوربین داخلی در جلسات شرکت کند؛ البته طبق قوانین راهنمایی و رانندگی، درهنگام حرکت خودرو تصویر ویدئویی قطع میشود.
مشتریانی که صفحهنمایش بزرگ Hyperscreen را نمی خواهند، می توانند از یک نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی، یک نمایشگر ۱۴ اینچی مرکزی و یک صفحه ۱۴ اینچی در جلوی صندلی سرنشین بهره مند شوند که فضای کافی برای نمایش اطلاعات ارائه می دهد.
برد پیمایش و امکانات شارژ
هر دو نسخه +GLC300 و GLC400 از معماری ۸۰۰ ولتی بهره میبرند و با باتری لیتیوم-یونی ۹۴.۰ کیلوواتساعتی عرضه میشوند. برآورد رسمی برد پیمایش بر اساس استاندارد EPA هنوز منتشر نشده، اما طبق دادههای WLTP اروپا، انتظار میرود GLC EV حدود ۳۷۶ مایل برد داشته باشد.