bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۴۸۳۳۹

روزنامه دولت برای اصولگرایان نسخه پیچید!

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
فرارو- روزنامه دولتی ایران امروز در گزارشی از اصولگرایان خواست تا به دولت بپیوندند و از نامزد مورد نظر دولت در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنند. این روزنامه حمایت از نامزد دولت را در چهارچوب دفاع از کیان نظام توصیف کرد.

به گزارش فرارو، ارگان رسمی دولت با انتشار یادداشتی از ائتلاف تکنوکراتها و تجدید نظر طلب ها در انتخابات ریاست جمهوری سخن گفت. یادداشت نویس این روزنامه این ائتلاف را به زیان آرمان های انقلاب اسلامی دانست و از اصولگرایان خواست برای دفاع از انقلاب و کیان کشور با نامزد مورد حمایت دولت همراهی کنند!

روزنامه ایران نوشت: «روز امتحان بزرگ در پیش است، كسانی كه ادعای تبعیت از ولایت دارند، از آنجا كه گزینه‌ای ‌همتراز دكتر احمدی‌نژاد و چه رسد بالاتر از او ندارند و هم این كه گزینه‌های احتمالی آنها از قدرت رأی‌آوری بسیار پایینی برخوردارند پس می‌باید با كنار گذاشتن توهمات و تحلیل‌های القایی مشتی شیفته قدرت كه كانون‌های انقلابی و مذهبی را نیز فدای امیال سیری‌ناپذیر خویش می‌كنند به نقاط قوت دكتر احمدی‌نژاد توجه كنند و نبود ضعف‌هایی كه خود نیز از آنها سخن گفته‌ را ملاك تشخیص قرار دهند. در این صورت و نه تنها به دلیل رأی‌آوری بالای گزینه حامی گفتمان دولت بلكه به دلیل اصلحیت و رأی‌آوری می‌توان ائتلاف تجدیدنظرطلبان را با قاطعیت شكست داد.»

رویکرد جدید رسانه دولت در راستای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، در حالی است که محمود احمدی نژاد اخیرا در حاشیه جلسه هیات دولت گفته بود "دولت برنامه‌ای برای انتخابات ندارد." 

یادداشت روزنامه دولت در شرایطی منتشر می شود که زمزمه های حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات وجود دارد. همین مسئله چالشی جدید برای اصولگرایان ایجاد کرده است. به نظر می رسد تحلیلگر روزنامه ایران نیز از این چالش جدید استفاده کرده و ماهی خود را از آب گرفته است.

وی در ادامه یادداشت خود نوشت: «اگر مدعیان اصولگرایی كه اكنون دچار انشقاق و ائتلاف‌های متعدد اسمی شده‌اند نتوانند به درك صحیح از وضعیت موجود دست یابند، گزینه دولت یعنی هر كسی كه راه و فكر احمدی‌نژاد را در پیش بگیرد، بر نقاط قوت پای فشرد و ضعف‌ها را برطرف سازد، بی‌نیاز از هر ائتلافی رقیب سرسختی برای گزینه نهایی و پنهان ائتلاف تجدید نظرخواهان و تكنوكرات‌ها خواهد بود و در بدبینانه‌ترین احتمال می‌تواند در دور دوم رقیب را از پیش رو بردارد.»

روزنامه ایران در ادامه آورده است: «توجه مدعیان اصولگرایی به منویات رهبر معظم انقلاب در تایید فكر و راه احمدی‌نژاد و شاخص قرار دادن او نه تنها به رقابت بی‌حاصل داخلی پایان می‌دهد و ریشه بسیاری از اختلافات را می‌خشكاند بلكه دشمن دیرینه را نیز از آخرین طمع‌ورزی‌ها منصرف می‌سازد اما اگر قرار باشد همچنان مردم و رأی تعیین‌كننده‌شان را نادیده بگیرند و به معدود مخاطبان رسانه‌های پرتعداد خود دل خوش كنند و كماكان بر طبل انحراف دولت بكوبند در ضمن این كه با چشیدن طعم شكستی سخت از معادلات سیاسی برای همیشه حذف خواهند شد بلكه در تضاد آشكار با عهد و پیمان خود كه حراست از كیان جمهوری اسلامی و پای فشردن بر صراط مستقیم ولایت است نیز قرار می‌گیرند و یك بار دیگر زمینه شیطنت دشمن و تلخكامی ملت بزرگ ایران اسلامی را فراهم خواهند كرد.»

در همین حال اکثریت گروه های سیاسی فعال در کشور محمود احمدی نژاد را متهم کرده اند که در تلاش است به هر ترتیبی اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان کاندیدای مورد نظر خود بر کرسی ریاست جمهوری برساند.  ناظران سیاسی تهدیدهای اخیر رییس جمهور را در همین راستا ارزیابی می کنند و معتقدند احمدی نژاد از این طریق در پی آن است که کاندیدای خود را از فیلتر شورای نگهبان عبور دهد.

ولایتی: نظرسنجی‌ها باید پایه علمی داشته باشد
در حالی که همچنان بحث در ائتلاف پیشرفت اصولگرایان داغ است و با وجود اینکه جامعتین بر معیار نظرسنجی برای انتخاب اصلح تاکید کرده است. اما علی اکبر ولایتی همچنان بر طبل مخالفت می کوبد.

وی امروز ضمن بیان این که "من نگفتم نظرسنجی بی پایه است"، گفت: «اعتقاد دارم نظرسنجی های بی پایه ملاک نیست. همان طور که آقای حداد هم در مصاحبه ای تاکید کردند  ما قرار نیست بر  اساس یک نظرسنجی غیرعلمی تصمیم بگیریم بلکه نظرسنجی باید مبنای علمی داشته باشد.»

عضو کاندیدای ائتلاف برای پیشرفت خاطرنشان کرد: «آقای تقوی از سوی جامعه روحانیت مبارز هم اخیراً مصاحبه ای دادند و در آن مصاحبه تاکید شده است که آنها هم به نظرسنجی تکیه دارند. بنابراین نظرسنجی یکی از فاکتورهای موثر برای انتخاب کاندیدای نهایی است و این خلاف عقل است که کسی که در نظرسنجی ها رای بالایی دارد انتخاب نشود و کسی که رای پایینی دارد انتخاب شود.»

پس از این سخنان ولایتی باز هم به سخنان خود در روزهای قبل بازگشت و گفت: «نظرسنجی تنها معیار و ملاکت انتخاب کاندیدای نهایی نیست، رای آوری کاندیدا مهم است اما کیفیت ها را هم برای انتخاب اصلح باید در نظر گرفت. بنابراین اصولگرایان تا جایی که ممکن است باید نزدیک به هم شوند و در نهایت یک نفر معرفی خواهد شد که آن فرد هم مشروعیت، هم مقبولیت داشته باشد و هم از کیفیت هایی برخوردار باشد.»

وی هیچ توضیحی درباره منظور از "کیفیت" کاندیدای انتخاباتی ریاست جمهوری ارائه نکرد، تا همچنان وضعیت در ائتلاف پیشرفت مبهم بماند.

در همین بین امروز غلامعلی حداد عادل دیگر عضو ائتلاف پیشرفت نیز در جمع دانشجویان در پاسخ به این سئوال که آیا با توجه به اینکه شما و ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و مسن‌تر از قالیباف هستید به نفع ایشان کناره‌گیری می‌کنید، عنوان کرد: «این‌ها خیالات است که چون سن ما زیاد بوده و مشاور رهبری هستیم کناره‌گیری کرده و نفر سوم انتخاب می‌شود چراکه آن چیزی که اساس ائتلاف ما بوده مصلحت نظام و کشور است.»

متکی: مدل خروجی ائتلاف پنجگانه مشخص شد
از ائتلاف گانه اصولگرایان سنتی نیز خبر می رسد که قرار است کاندیدای این ائتلاف پیش از ثبت نام کاندیداهای معرفی شود.

منوچهر متکی عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرایان در گفت‌وگو بافارس با بیان اینکه جلسه مشترک هیات رئیسه جبهه پیروان و نامزدهای ائتلاف اکثریت اصولگرایان صبح امروز برگزار شد،اظهار کرد: «در جلسه امروز چگونگی انتخاب خروجی نهایی ائتلاف اکثریت اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

وزیر سابق امور خارجه کشورمان و نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه افزود: «پایبندی به توافقات قبلی و نهایتاً ثبت نام تنها یک نفر از ائتلاف اکثریت اصولگرایان تا قبل از پایان مهلت ثبت‌نام نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری مورد تاکید اعضا و جمع‌بندی آنها قرار گرفت.»

وی در پایان گفت: «نامزد نهایی این ائتلاف براساس میزان مقبولیت و از طریق نظرسنجی‌های معتبری که در حال انجام است مشخص خواهد شد.»

اهل کاشانم سر سوزن انصافی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
فقط هاشمی یا خاتمی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
فضا هنوز خیلی سرد است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
فقط دکتر ولایتی مرد دیپلمات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
....آزموده را دوباره آزمودن خطاست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
..موافقم!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
هه
انگوران بندرعباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۲
اول وضعیتی را که آقایان بوجود آوردن را نگاه کن بعدا سنگش را به سینه بزن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
«...مشتی شیفته قدرت ...»نگو نگو رسوا میشم!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۹
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
جناب ولایتی اصلا نظر سنجی نمی خواهد یعنی خودت هنوز نفهمیدی رای تداری!!!!!
مجله فرارو