ترنج موبایل
کد خبر: ۱۵۹۳۶۱

بحث داغ پیرامون وزارت میلی منفرد / تکمیلی

میلی منفرد: مخالفان، سیاسی عمل می‌کنند/ هیچ کلاسی را تعطیل نکردم/ عملکردم در ۱۸ تیر نقطه قوتم است

در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم و در چهارمین روز از بررسی صلاحیت وزرا موافقان و مخالفان وزیر علوم به بیاد دیدگاه خود درباره دکتر میلی منفرد پرداختند.

تبلیغات
تبلیغات

در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم و در چهارمین روز از بررسی صلاحیت وزرا موافقان و مخالفان وزیر علوم به بیاد دیدگاه خود درباره دکتر میلی منفرد پرداختند.

محمد دهقان نماینده چناران؛ مخالف

  • دغدغه محیط هایی را که جوانان در آن بسر می برند از جمله محیط های دانشگاهی و دانش آموزی را داریم که انتخابات سیاسی و اجتماعی آنها را از وظیفه اصلی خود دور نکند.
  • اگر این فشارها با انتخابات سیاسی آمیخته شود در کشور بحران آفرینی می کند، ما امروز شرایط مصر را می بینیم.
  • سالهاست که به آقای میلی منفرد ارادت دارم، رابطه انسانی و عاطفی ما برقرار است و از سال 76 که وی معاون دانشجویی وزیر علوم بود با او ارتباط داشتم از این روز از لحاظ علمی وی را شخصیت خوبی دانسته و ایمان دارم که نقطه ضعف شخصی در وی وجود ندارد.
  • آقای میلی منفرد سیاسی ترین معاونت وزارت علوم را در اختیار داشت. قبل از آنکه وی و تیم همراهش بر وزارت علوم حاکم شوند دفتر تحکیم وحدت از مدافعان انقلاب بود اما با آمدن وی به این وزارتخانه به تدریج عنار تندرو به این دفتر وارد شده و نیروهای مذهبی به تدریج از آن خارج شدند.
  • این انجمن که دبیر آن آقای علی افشاری بود مورد حمایت آقای میلی منفرد بود، برخی از اعضای این انجمن 9 ترم مشروط بودند و در کمیته انضباطی محکوم شده بودند اما آقای میلی منفرد خود راسا حکم دانشگاه را لغو کردند.
  • جریان سیاسی که در آن زمان حاکم بود این حمایت ها را با برنامه انجام داد، تئوری فشار از پائین و چانه زنی از بالا را در دستور کار داشت که اوج آن را در 18 تیر سال 78 دیدیم.
  • وزیر علوم آن زمان و برخی دیگر از عناصر این وزارتخانه به جای آنکه آبی بر آتش افزوخته شده بریزند خود استعفا دادند، عناصری که در زیرمجموعه معاونت دانشجویی آن دوره بودند چه نقشی را در کشور ایفا کردند، 5 روز کشور دچار التهاب شد، منافقین سوءاستفاده کردند در حالی که عناصر وزارت علوم به این التهابات می افزود در این بین برخی که به تئوری فتح سنگر به سنگر اعتقاد داشتند توانستند آن را محقق کنند.
  • خطاب به میلی منفرد: آیا نمی توانستید امثال علی افشاری را به گونه ای مدیریت کنید که در وطن بمانند نه اینکه خود را وابسته به سرویس های لجن زار بیگانه بدانند.
  • شما به عنوان یکی از مسئولان نظام که دوره ای سرپرست وزارت علوم و در دوره ای معاون وزیر بودید در اتفاقات پس از انتخابات 88 در تحصن ها شرکت کردید که فیلم آن موجود است.
  • 150 دانشجو بدنبال این بودند که امتحانات پایان ترم برگزار نشود برخی اخبار در دست است شما در بین آنها حضور یافته و از آنها اعلام حمایت کردید.
  • با توجه به سوابقی که از مدیریت آقای میلی منفرد وجود دارد، التهاب آفرینی، آشوب و درگیری های دانشجویی که در دوره وی وزارت علوم و فضای دانشگاه را در بر گرفته بود نمی تواند زمینه پیشرفت علمی کشور را فراهم کند.

علی مطهری نماینده تهران؛ موافق

  • به طور کلی اصولگرایان در ارتباط با دانشگاه ها دو نگرانی از ناحیه مدیریت اصلاح طلبان دارند. اول تبلیغ سکولاریسم و در نتیجه ایجاد تنش در دانشگاه ها، دوم تساهل و تسامح فرهنگی در دانشگاه ها که هر دو نگرانی هم به جاست. سابقه دوره اصلاحات این مطالب را نشان داده است. برخی از اصلاح طلبان تندرو در آن دوره این دو کار ر انجام می دادند.
  • اصلاح طلبان نیز دو نگرانی از اصولگرایان در این زمینه دارند یکی محدود شدن آزادی بیان و بی اعتنایی به حقوق شهروندی به نام دین و اسلام و دوم سخت گیری های فرهنگی و محدود شدن آزادی های اجتماعی.
  • اما مساله تبلیغ سکولاریسم در دانشگاه ها که مخالفان نگران آن هستند به این معنا است که حکومت دینی و سکولاریسم با هم سازگار نیستند و یا مناقشه در عصر ولایت فقیه که این اصل با دموکراسی سازگار نیست، این مسایل در دوره اصلاحات گاهی از طرف تندروها مطرح می شد.
  • این امر به معنای بی توجهی به فضای اخلاقی دانشگاه ها و برگزاری اردوهای مختلف دانشجویی و از این قبیل است که در دوره اصلاحات گاهی توجه لازم ن می شد.
  • با شناختی که بنده از دکتر منفرد دارم هیچ یک از این دو نگرانی موجه نیست.
  • ایشان اعلام کردند میلی منفرد شخصیتی مودب، منضبط، پرکار و متدین با خانواده ای متدین است و بنده در آن مدت هیچ مشکلی با ایشان نداشتم.
  • یکی از روسای دانشگاه ها که از هواداران دولت دهم است و از نظر سیاسی نیز نزدیک به جبهه پایداری است پیامکی برای من فرستاده است. ایشان اعلام داشتند بنده در سه دوره امتحانات کارشناسی ارشد در تیم آقای منفرد حضور داشتم. نامبرده متدین، مددکار امتحانات ایثارگران و دانشجویان رزمنده بود، تلاش های فراوانی برای حضور قانونمند این عزیزان در دانشگاه ها انجام داد، خانواده ای متدین دارد و در بورس نمودن تعداد زیادی از رزمندگان در دوره مسئولیت خود نقش اول داشت، ایشان فارغ از اشرافی گری است و بسیار آرام و خونسرد بوده، در عین قاطعیت مدیریت می کند، اهل تحرک و سفر برای پیگیری امور است، تمام بچه های همراه تیم اجرایی وی از رزمندگان متدین بودند، تعدادی از آنها در دولت نهم و دهم همچنان همکار معاون دانشجویی وزارت هستند، در آن زمانم او با بنیه اعتقادی قوی و به دلیل علاقمندی به فرهنگ ایثار و جهاد است بارها به دفاع از حضور دانشجویان شاهد و جهادگر پرداخت.
  • بر این اساس آن تصویری که عده ای از جناب دکتر منفرد ترسیم کرده اند تصویر درستی نیست که اگر ایشان وزیر شود تنش های سیاسی و ابتذال فرهنگی در دانشگاه ها رواج پیدا کرده و حاکم می شود، از نظر من دکتر منفرد یک حزب اللهی معتدل و روشن بین است.
  • در مساله بورسیه دانشجویان عده ای ادعا می کنند که در دوران مدیریت ایشان در معاونت دانشجویی وزارت علوم افراد مساله دار و اصلاح طلبان تندرو بورسیه شده اند در حالی که بر اساس تحقیقات ما در آن دوران بسیاری از افراد متدین و حزب اللهی و اصولگرا بورسیه شدند که یکی از آنان دکتر توکلی و یکی رئیس بسیج اساتید فعلی است.
  • مساله دیگر که برخی از مخالفان آن را بیان می کنند حضور ایشان در 17 تیر 78 است، بعضی اعلام می دارند که منفرد در آن زمان میان دانش آموزان معترض رفت و آمد داشته است، بدیهی است که این کار به اقتضای سمت ایشان بوده است.
  • ایشان به وظایف خودشان عمل کردند، گزارش شورای عالی امنیت ملی و دستگاه های امنیتی حاکی از نقش موثر ایشان در حل و فصل وقایع 17 تیر است، شبیه کاری که آقای نجفی کرده و ما باید از آنها تشکر کنیم اما متاسفانه اینها را نقطه منفی می دانیم، اما متاسفانه اتفاقاتی می افتد که ما باید تلاش کنیم مبادا آسیب دیدگان جذب مخالفان نظام و سلطنت طلبان شوند.
  • میلی منفرد هیچ نقشی در حوادث سال 88 نداشت. بر اساس موازین نظام اگر کسی بعد از خطبه مقام معظم رهبری همچنان در اعتراض های خیابانی پافشاری کرده باشد قطعاً ما او را فتنه گر می دانیم ولی بیش از این را ما قبول نداریم که حتی اگر کسی اعتراضی به نتیجه انتخابات داشتهاست فتنه گر است و یا اگر کسی از مقابل ستاد آقای موسوی رد شده فتنه گر است. بدین معنی نه تنها آقای منفرد بلکه هیچکدام از وزرای پیشنهادی نقشی در فتنه 88 نداشتند.
  • در خصوص موضوع بازداشت ایشان در سال 88 نیز باید گفت دکتر نجفقلی حبیبی که رئیس انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها هستند همان زمان این موضوع را برای ما توضیح دادند که جلسات هفتگی و ماهانه طبق معمول در حال برگزاری بوده و در آن فضای هیجانی حدود 60-70 نفر در آن جلسه شرکت داشتند که نیروهای امنیتی همه ما را یکجا بازداشت کردند و بعداً هم از ما عذرخواهی کردند و به ما شام دادند و آزاد شدیم بنابراین مساله ای نبوده که شخص ایشان به عنوان مجرم بازداشت شده باشد یا اتهامی داشته باشد.
  • ایجاد اولین معاونت جنگ در دانشگاه ها، برگزاری 4 دوره امتحان سراسری برای ارتقاء رزمندگان به کارشناسی ارشد، پرکاری و فراجناحی بودن، رشد تدریجی مدیریتی که از خصوصیات مهمی است که در کشور ما رعایت نمی شود. ایشان مدیر گروه، رئیس دانشگاه، معاون آموزشی دانشگاه، معاون پژوهشی، معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت علوم، معاون فناوری وزارت علوم، قائم مقام و سرپرست وزارت علوم بوده اند.
  • ایشان مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا بودند و استاد تمام مهندسی برق هستند.

فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت؛ مخالف

  • در برنامه آقای میلی منفرد برای وزارت علوم و تحقیقات که پیشانی توسعه کشور است 14 مورد مغفول مانده است، تدوین توسعه رشته علوم انسانی، حمایت از پژوهشهای تواضع محور، پرداخت بخشی از هزینه ثبت اختراعات، تامین و پرداخت بخشی ازهزینه ثبت جواز علمی، برقراری تامین اجتماعی و سلامت برای نخبگان و نوآوران علمی، اجرای سند راهبردی سطح شاخص توسعه راهبردی، تامین دانشگاه در مناطق آزاد تجاری و صنعتی، توسعه کرسی های آزاد اندیشی، برنامه برای قشر جوان دانشگاهی که ایده آل محور هستند و باید به سمت واقعیت ها سوق داده شوند از جمله مواردی است که در برنامه پیشنهادی وزیرعلوم به آن عنایت نشده است.
  • مردم در این یکی و دو روز با ما تماس گرفتند و گفتند دانشگاه اتاق جنگ نیست و آزادی های غیر منطقی نباید در دانشگاهها باشد به عنوان مثال زمانی همین دانشگاه تهران اتاق جنگ شده بود و عده ای از مردم کمک جمع می کردند و به منافقان می دادند.
  • ما از آقای روحانی به خاطر موضع گیری در خصوص حوادث سال 88 تشکر می کنیم اما وزیر پیشنهادی وی نقش محوری در تحصن اساتید دانشگاه امیر کبیر داشت و وی سعی در لغو امتحانات دانشجویان و ایجاد التهاب در دانشگاهها داشت.
  • بشیری در خلال صحبتهای خود از اتاق فرمان مجلس خواست تا فیلمی که نشان می دهد میلی منفرد در جمع تحصن اساتید دانشگاه حضور دارد را پخش کند که فیلم و تصاویر حضور میلی منفرد در تحصن دانشجویان و اساتید در دانشگاهها در مانیتورهای مجلس به تصویر درآمد.
  • آقای میلی منفرد بخاطر همین اقدامات خود در سال 88 بازداشت شد وی همچنین اعلامیه ای را 20 روز قبل از آن مبنی بر اینکه انتخابات مهندسی شده است امضا می کند.
  • ما به وزیر با درک برای هدایت و مدیریت برای دانشگاهها نیاز داریم.
  • هنوز گرد یتیمی از روی سر شما پاک نشده است و نیاز است که مراقب توطئه های بزرگ دشمنان باشید.


عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد؛ مخالف

  • 52 محور در برنامه آقای میلی‌منفرد برای توسعه آموزش عالی تعیین شده است که باید با احترام به شخصیت ایشان، گفت که این برنامه اشکالات اساسی دارد.
  • ما هم همان جمله آقای مطهری را قبول داریم که می‌گوید باید دغدغه سکولاریسم را در دانشگاه‌ها داشته باشیم، گمان ما همان گمان است چرا که برنامه آقای میلی‌منفرد منجر به بروز سکولاریسم علمی خواهد شد.
  • دانشگاه مبدأ تحولات است و دانشگاهی که می‌خواهد مبدأ تحولات بزرگ باشد نباید مبدأ انحراف باشد.
  • آقای میلی‌منفرد باید بداند که برنامه‌هایش را برای یک نظام و کشور اسلامی و انقلابی می‌نویسد نه اینکه طوری برنامه بنویسد که ما در محورهای مهم آن اشکالات اساسی داشته باشیم.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز و اسکو؛ موافق

  • امروز باید حماسه‌ای دیگر خلق شود و برای خلق حماسه، همه ما باید دست به دست هم دهیم، زنده کردن تمام اختلافات سابق و دوباره به یاد آوردن آن جز آب به آسیاب دشمن ریختن هیچ فایده‌ای ندارد.
  • حضرت امیرالمؤمنین (ع)‌ در وصیت‌نامه خود می‌فرمایند «من به خانواده خود وصیت می‌کنم که تقوا و نظم را پیشه کنید و اختلافات را کنار بگذارید چرا که من از رسول خدا شنیدم که برطرف کردن اختلافات از سال‌ها نماز و روزه بالاتر است.»
  • بیاید این اختلافات را جمع کنیم،همه ما اشتباه کرده‌ایم، بپذیریم که اشتباه کرده‌ایم و نه اینکه بگوییم تمام تقصیرها مال یک طرف بود و ما بی‌تقصیر بودیم، ما اشتباه کردیم و باید جسارت این را که بگویم اشتباه کردیم را داشته باشیم.
  • الان وقت اینکه بگویم تو مقصر بودی و یا من مقصر بودم نیست، هم‌اکنون باید دست به دست هم بدهیم و در مقابل هجمه بیگانگان محکم بایستیم ، همه با هم هستیم و در مقابل آنها خواهیم ایستاد و نه اینکه همدیگر را متهم کنیم.
  • در جنگ احد حضرت رسول اکرم وقتی که جنگ مغلوبه شد و تنها 8 نفر همراه حضرت رسول خدا ماندند و همه فرار کردند. ایشان زمانی که برگشت ایشان چه معامله‌ای کرد؟ رسول خدا وقتی مکه را فتح کرد چه کاری را انجام داد؟ تمام آنها را بخشید و در جنگ حنین 100 شتر از غنائم جنگ را به آنها داد.
  • این در حالی است که آنها به هیچ عنوان پیامبر را قبول نداشتند. ما در حال نبش قبر گذشته‌ها هستیم، شما که ادعای ولایت‌مداری می‌کنید، ولّی ما می‌گوید زمانی که کسی حرف می‌زند بنشینید و حرف او را گوش کنید. این حرف‌هایی که در مورد وزیر و وزارت می‌گویم جز ایجاد ضعف، اختلاف و مشکل در جامعه ثمر دیگری ندارد.
  • ما در رابطه با این اوضاع و احوالی که وجود دارد به جای اینکه به اختلافات دامن بزنیم باید مشکلات را حل کنیم، وزیر می‌گوید من چنین کاری را نکرده‌ام اما یکی می‌آید و می‌گوید تو این کار را انجام داده‌ای.
  • به عنوان مثال من معاون دانشجویی این وزارتخانه‌ام، چه کسی گفته است جو فرهنگی دانشگاه به من مربوط است، تمام نهادها همچون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خواب‌شان برده بود و فقط با حرف من بلند شدند و دعوا راه انداختند؟ امکان ندارد یک معاون وزیر و صد معاون وزیر بتواند جو دانشگاه را با حرف زدن عوض کند این چه حرفی است که شما می‌زنید.
  • ما کدامیک از برنامه‌هایی که اجرا کردیم علمی بود اگر ما مخالف هستیم دلایل خود را بگویم نه اینکه بگوییم چون شما فتنه‌گر هستید شما را قبول نمی‌کنیم.
  • اگر قرار باشد در مملکت و در جامعه ما هر اشکال و هر اتفاقی به مسئول ارشد جامعه ارتباط داشته باشد در آن صورت مشکلات قتل و غارت به چه کسی مربوط است؟ به جای اینکه انسان‌ها را متهم کنیم وحدت و انسجام را در جامعه ایجاد کنیم.
  • هر حرکتی را که باعث نفاق شود باید جلوی آن را بگیریم، هر پیامی که سبب عمیق‌تر شدن این اختلافات شود را به هم بزنیم. زمانی که کسی ادعا می‌کند رهبری را قبول می‌کند و به زور به وی می‌گویند که تو رهبری را قبول نداری به ضرر مملکت است، به ضرر وحدت ماست و اگر می‌خواهیم مملکت را درست کنیم مملکت را همه درست می‌کنند و نه یک گروه و دسته‌ای خاص.

دفاع میلی منفرد گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت علوم

  • هدف اصلی در برنامه‌های من حرکت پرشتاب و همه‌جانبه برای تولید علم در محیطی بانشاط، باثبات، آرام، بدون تنش و حاشیه‌های غیرعلمی است.
  • ضرورت در خدمت به توسعه و گفتمان اعتدال است. تسریع روند توسعه علمی که ضرورت توسعه همه‌جانبه و پایدار کشور است تلاش وزارت در برطرف کردن چالش‌های دستیابی دانشگاه به پیشرفت پیش از پیش علم و فناوری و ایفای سهم خود برای موفقیت دولت در انجام مسئولیت‌هایش است.
  • برنامه من با تکیه به رهنمون‌های رهبری در پایه هشت سند بالادستی از جمله قانون اساسی، سند چشم‌انداز 1404،سیاست‌های کلی رشد و توسعه علمی و تحقیقاتی، سیاست‌های کلی رشد و توسعه فناوری، قانون برنامه پنجم توسعه، قانون وزارت، نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه اسلامی است که امیدوارم با قدرت آنها را پیش ببریم.
  • تولیدات دانش‌محور شده، صنعت و کشاورزی در پرتو دانش بازسازی شده ، بازرگانی و تجارت جهانی شده و پژوهش مبنای مدیریت علم و دانش قرار می‌گیرد. ما در چنین شرایطی با شمار دانشجویان چهارمیلیون و 400 هزار نفر دانشجویان تحصیلات تکمیلی 400هزارنفر و 45 هزار نفر دانشجوی دکترای تخصصی به دنبال ارتقای کیفیت و بهبود وضعیت در دانشگاه‌ها هستیم.
  • در زمان مسئولین من 20دانشگاه در شهرستان‌ها ساخته شد. زیرساخت‌های بسیار زیادی شکل گرفت که تا همین الان هم مورد استفاده است.
  • در حال حاضر 31 پارک علم و فناوری و 115 مرکز رشد در 2700 شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند که باید این تعداد به حدود 20 هزار واحد برسد تا راه حلی برای اشتغال دانشگاهیان فراهم شود.
  • همان‌طور که رهبری هم اشاره کردند زیرساخت‌های این رشد علمی از 12 سال قبل آغاز شده و تا جایی رسید که در هفتمین ماه سال 2012 ایران به رتبه شانزدهم جهان دست پیدا کرد. برنامه ما در جهت افزایش کیفی مقالات و جهت‌دهی آنها برای حل مشکلات داخلی است.
  • لازم است اتحاد دانشگاه و صنعت را پیش ببریم.علم در خدمت فناوری می‌تواند به قدرت منجر شود به همین دلیل توسعه علمی فناوری و سرزمینی باید مورد توجه قرار گیرد.
  • گزینش اعتدال و عقلانیت با بالا بردن مشارکت دانشگاهیان از اهداف اساسی من است، من به دنبال اعتدال و توازن بین علم و عمل، بین همکاری و ثبات،بین ثبات و تغییر واستقلال و وابستگی هستم. بر اساس این شرایط و اهداف است که در این وضعیت قبول مسئولیت کردم چرا که می‌بینم لازم است همکاری کرد، دغدغه‌های مردم و اساتید را در خودم می‌بینم و معتقدم که توسعه علمی در خدمت اقتدار ملی از طریق دانشگاه آرام و بانشاط میسر می‌شود. مسیر جهاد علمی را هموار می‌کنیم.
  • مخالفان به این مساله اشاره می‌کنند که من از کدام فضا در دانشگاه حمایت می‌کنم، از فضای علم‌پرور و دارای نظم علمی با منطق عقلانی، استقلال علمی با ثبات قانونمند و آرام، اختلاف سلیقه را در فضای گفت‌وگو کم می‌کند و وفاق را افزایش می‌دهد. دانشگاه محل اعمال سلیقه و محدودیت سیاسی نیست. دانشگاه جامعه دانشمندان است و نمی‌توان آن را به زور سیاسی یا غیرسیاسی کرد. دانشگاه دارالتأدیب نیست. باید بگذاریم که با زبان علمی خودش پیش برود و با منطق خودش کار کند.
  • دانشگاه خطی، جناحی و ناآرام نیست. مولفه‌های علمی در اندیشه های امام(ره) و رهبری مشخص است و به باور من باید این مولفه‌ها معیار باشد. تحقیر دانشگاهیان، تحقیر مقام علم است و نگرانی از هر نوعی که باشد سبب ناتوانی علمی و ناکارآمدی آن خواهد شد. دانشگاه محل اجتماعی شدن و رشد سیاسی دانشجویان خواهد بود.
  • من فرزند این انقلاب هستم از سال 63تا 68 که معاون جنگ دانشگاه بودم به عنوان برترین معاون جنگ در کل کشور انتخاب شدم. بالاترین خدمات را به خانواده‌های شهدا و ایثارگران عرضه کرده‌ام و بدون شعار به دنبال تحقق اندیشه‌های رهبری در دانشگاه بوده‌ام، با این حال هیچ‌وقت عین اسلام و انقلاب ندانستم، هیچ‌وقت در هیچ حزبی عضو نبوده‌ام و هرچند که معتقدم عضویت در حزب عیب نیست اما به شما می‌گویم ظرفیت آن انقلابی که ما کردیم و آن نظامی که از آن انقلاب درآمد اینقدر کوچک و تنگ نبود که برخی امروز می‌خواهند.
  • وقتی به این شهیدان نگاه می‌کنم از محدود کردن اسلام و انقلاب به سلیقه‌های خاص تعجب می‌کنم. آیا اینکه شابلون بگذارید و هر کسی که با ما متفاوت بود را غیر مسلمان بدانیم سازگاری با آن اندیشه‌ها است؟
  • من هر کجا که بودم با همه کار کردم هم مدیران چپ و هم مدیران راست داشته‌ام با قدیمی‌ها فراوان کار کرده‌ام و به جوان‌ترها هم بر اساس معیار تخصص و جامع‌نگری مسئولیت داده‌ام.
  • بیش از آنکه من سیاسی عمل کرده باشم مخالفان من به مسائل سیاسی اشاره می‌کنند و کار سیاسی می‌کنند. فضایی را قبل از انتخاب من و معرفی‌ام به عنوان وزیر پیشنهادی ایجاد کردند که انگار می‌خواهند کسی که همسو با رای مردم و دانشگاهی‌هاست، در این سمت قرار نگیرد. با این حال من امیدوارم که با رای قاطع شما که همان رای ملت در 24 خرداد است همراهی صادق، پیگیر، آرام و باحوصله برای رئیس دولت باشم.
  • این فیلم متعلق که در مجلس پخش شد به سه روز بعد از انتخابات است که ما نگران این بودیم که حوادث 18 تیر و حمله به دانشگاه تکرار شود به همین دلیل به دانشگاه رفتیم و جلسه‌ای در این مورد تشکیل دادیم اما من نه سخنرانی کردم، نه حرفی زده‌ام، نه موضعی گرفته‌ام. جرم من نشستن در آن جمع بود که باید بگویم در جلسه مسجد دانشگاه بالاتر از همه رئیس دانشگاه تهران نشسته بود. آیا این جرم است که کسی به مسجد برود، مگر من حرفی زده‌ام. اگر باقی مسائل هم مثل این فیلم باشد که اوضاع مشخص است.
  • در طول دوران فعالیتم هیچ کلاس و امتحانی را بعد از انقلاب تعطیل نکردم. زمانی که تهران زیر موشک‌باران بود ما فعالیت دانشگاه را در زیرزمین دانشگاه ادامه دادیم و من هیچ کلاس و امتحانی را تعطیل نکردم. در دانشگاه گفتند که دانشجویان دچار التهاب هستند شما می‌توانید امتحانات را در تیر یا شهریور برگزار کنید. اما من اصرار کردم که همه امتحانات در تیر برگزار شود و همین هم شد. من منظم‌ترین فرد در دانشگاه هستم و با همین نظم در برگزاری امتحان حساس هستم. در طول فعالیتم حتی یک کلاس را هم تعطیل نکرده‌ام.
  • ما تلاشهای بسیاری برای خاموش کردن آن غائله (18 تیر) انجام دادیم که این اتفاقا نقطه قوت من است. شما می‌توانید بروید پیگیری کنید و یک مدرک پیدا کنید که من در آن گفته باشم که حرفی زدم، چنین مدرکی وجود ندارد. من عضو هیچ حزبی نیستم البته عضویت در احزاب را جرم نمی‌دانم در هیچ ستادی هم نبوده‌ام و درگیر هیچ مساله‌ای نشدم.
  • تمام فعالیت‌های من بر مبنای قانون بوده است، هیچ‌وقت بازرسی هیچ پرونده‌ای را که مربوط به کار من باشد مورد سوال قرار نداده است. همه سابقه من در پرتال دانشگاه قابل دسترسی و مشاهده است. من معتقد هستم که پرتوان‌ترین رهنمودهای توسعه در بیان رهبری است و آمده‌ام که همین را محقق کنم. در این شرایط دانشگاه‌های آرام را در خدمت دولت و نظام قرار دهم و ذهن آقای روحانی را در مورد دانشگاه آرام کنم و تمام ظرفیت‌های دانشگاه را با کمک دانشگاهیان در خدمت دولت و نظام قرار دهم.
  • باید با تمام توان به روند توسعه علمی کشور جانی دوباره ببخشیم و از ظرفیت‌ها در مسیر جهاد علمی استفاده کنیم.
تبلیغات
تبلیغات
ارسال نظرات

نظرات بینندگان

(۴۳ نظر)
تبلیغات
تبلیغات
خط داغ
تبلیغات
تبلیغات