یکی از پلتفرمها در سریالی، دهه شصت، دههای که بهعنوان دهه باشکوه انقلاب شناخته میشود را هدف قرارداده است. دقیقا در شرایطی که مقامات عالی کشور توصیه کردند بسیج باید مثل کمیته انقلاب اسلامی دهه شصت عمل کند، برخی از پلتفرمها با تحریف تاریخ سریالی را علیه کمیته انقلاب اسلامی تولید و توزیع کردهاند.
کیهان در باره توقیف سریال«می خواهم زنده بمانم» در شبکه نمایش خانگی نوشت: جای سوال است که این سریال در حالی که به تخریب گسترده نهادها و چهره انقلاب در اواخر دهه ۶۰ میپردازد، چرا و چگونه مجوز نمایش گرفته است؟!
علیرضا پورصباغ، منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار کیهان درباره جریان تخریب ارزشهای انقلاب توسط برخی از پلتفرمهای نمایش فیلم و سریال گفت: بنا به هر دلیلی نهادهای انقلابی و ارزشمند ما دلشان نمیخواهد نظام توزیع فیلم و سریال را در سیطره خود داشته باشند، در نتیجه این سیاستگذاری، پلتفرمهای موجود بر اساس فروش و پارامترهای بازاری اقدام به تولید سریال میکنند. تولید با متر و معیار فروش و جذب مخاطب به ساختن آثاری نظیر سریالهایی با اتکا به فرمولهای عشقهای مثلثی و مربعی و ذوزنقهای منجر میشود.
وی اظهار کرد: البته در شرایط کنونی آرزو میکنیم که ایکاش راهبرد تولیدات نمایشی شبکه نمایش خانگی صرفا به همین مدل هنجارشکنیها منجر شود، اما به تدریج متوجه خواهیم شد که این پلتفرمها پا را فراتر میگذارند.
این کارشناس سینما ادامه داد: به عنوان نمونه یکی از پلتفرمها در سریالی، دهه شصت، دههای که بهعنوان دهه باشکوه انقلاب شناخته میشود را هدف قرارداده است. دقیقا در شرایطی که مقامات عالی کشور توصیه کردند بسیج باید مثل کمیته انقلاب اسلامی دهه شصت عمل کند، برخی از پلتفرمها با تحریف تاریخ سریالی را علیه کمیته انقلاب اسلامی تولید و توزیع کردهاند.
پورصباغ تصریح کرد: این سامانهها متاسفانه با یک طراحی هدفمند جریانهای انقلابی را در مقاطع مختلف نشانه گرفتهاند.