رنو ۵ توربو؛ واقعیتی فراتر از یک خودرو معمولی

این خودرو، که حتی در ظاهر هم با یک اتومبیل شهری معمولی تفاوت داشت، در حقیقت یکی از اولین خودروهای گروه ۴ با گرایش به گروه B بود.
در دههای که رالی را برای همیشه تغییر داد، رنو 5 توربو با طراحی منحصر به فرد و موتور عقب خود، به یکی از نمادهای این رشته تبدیل شد. این خودرو، که حتی در ظاهر هم با یک اتومبیل شهری معمولی تفاوت داشت، در حقیقت یکی از اولین خودروهای گروه ۴ با گرایش به گروه B بود و توانست با رانندگی خارقالعاده ژان رانیوتی، قهرمانی رالی مونتکارلو ۱۹۸۱ را از آن خود کند.
به گزارش عصرایران، در دنیای هیجانانگیز مسابقات رالی، چهار خودروی افسانهای با یک ویژگی مشترک - موتور عقب - اما با فلسفههای طراحی کاملاً متفاوت، دههای را رقم زدند که این ورزش و نماد آن، یعنی مسابقه مونتکارلو، را برای همیشه دگرگون ساخت. لانچیا استراتوس بیشک «ملکه» این دوران بود، اما در پایان، به سراغ ستاره دیگری میرویم: رنو 5 توربو!