آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

کره شمالی و قوانین عجیب و غریب!

دانش عموم افراد از کشور کره شمالی یا بسیار ناچیز است و یا بیشتر سرشار از افسانه‌های عجیب و بعضاً باورنکردنی و غلو آمیز است. در این تلاش کرده ام کمی درباره‌ی کره شمالی بدون اغراق و منطقی صحبت شود تا به جمع بندی بهتری برسیم.

وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان

منابع خبری از وقوع انفجار در منطقه «گذر سرکُنده» شهر «فیض‌آباد» مرکز ولایت بدخشان خبر دادند. «ذبیح‌الله امیری» رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان بدون اظهار نظر درباره ماهیت انفجار و تلفات احتمالی این رویداد گفت که جزئیات را بعداً در اختیار رسانه‌ها خواهد گذاشت.

چرا مکرون برای روس‌ها رجز می‌خواند؟!

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در روز‌ها و ماه‌های اخیر، بر شدتِ موضع گیری‌های ضدروسی خود در بحبوحه تداوم یافتن جنگ اوکراین افزوده است. موضوعی که با بازتاب‌های بین‌المللی قابل توجهی نیز همراه شده است. مکرون در یک موضع‌گیری خود تاکید کرده که میزان حمایت‌های تسلیحاتی از اوکراین باید تا جای ممکن افزایش یابد.

(ویدیو) جنگ و آمریکا به روایت اساتید دانشکده فرماندهی ارتش آمریکا

«ایرانیان از مشروعیت تاریخی در منطقه برخوردارند و به آن میراث تکیه می‌کنند... نیروی نظامی ایران، بهترین نمونه چیزی است که به آن جنگ ترکیبی می‌گوییم... ایران راه‌هایی یافت تا دشمنان شدیدا مجهزتر خود را شکست دهد...» این بخش کوتاهی از تحلیل ۱۴ دقیقه‌ای اساتید دانشکده فرماندهی و ستاد کل ارتش آمریکاست. آن‌ها به تحلیل ساختار نظامی ایران و عوامل شکل دهنده استراتژی نظامی ایران پرداخته‌اند. این تحلیل چندبعدی جالب را درباره آنچه در صحنه نبرد با ایران رخ می‌دهد، با زیرنویس فارسی می‌بینید؟

وزیر خارجه آلمان: درباره حمله گسترده به رفح هشدار می‌دهم

آنالنا بائربوک نوشت: درباره حمله گسترده به رفح هشدار می‌دهم. یک میلیون نفر از مردم نمی‌توانند در هوا ناپدید شوند. آن‌ها به محافظت و تداوم فوری کمک‌های انسان دوستانه نیاز دارند. برای دستیابی به این هدف باید گذرگاه‌های مرزی رفح و کرم شالوم فورا باز شوند.

هدف اسرائیل از حمله رفح؛ نتانیاهو غافلگیر شد

محمود المرداوی از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که هدف از اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در رفح تسلیم کردن مردم فلسطین و باج‌گیری از آن‌ها است. المرداوی افزود: هیات اسرائیلی که روز سه‌شنبه به قاهره آمده از پیشنهادی که ما با آن موافقت کردیم، اطلاع داشت.

توافق بزرگ عربستان و امریکا؛ عربستان هسته‌ای می‌شود؟

قبل از حمله ۷ اکتبر، دولت بایدن به سمت توافقی برای عربستان سعودی برای عادی سازی روابط با اسرائیل حرکت کرد که منجر به موافقت واشنگتن با یک پیمان دفاعی با ریاض و حمایت از فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی ان در ازای امتیازات اسرائیل به فلسطینی‌ها می‌شد. حمله حماس و تهاجم تلافی جویانه اسرائیل در غزه این روند را برهم زد، اما امریکا و عربستان سعودی به بحث در مورد یک توافق بالقوه به عنوان بخشی از برنامه‌های گسترده‌تر پس از جنگ برای تامین صلح در منطقه ادامه داده اند.

جمهوری‌خواهان آمریکا: رابرت مالی اسناد محرمانه را در تلفن همراه شخصی‌اش نگهداری می‌کرد

اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه در کمیته روابط خارجی سنا و کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، روز دوشنبه، از وزارت امور خارجه این کشور خواستند این اتهامات علیه مالی را تایید کند که در ژوئن گذشته، در میان تحقیقات وزارت امور خارجه درباره نگهداری نامناسب اطلاعات محرمانه توسط او، بی‌سروصدا، به مرخصی اجباری فرستاده شد و مجوز امنیتی او به تعلیق درآمد.

روایت‌های ممنوعه از جنگ جهانی دوم؛ رفتار‌های غیراخلاقی سربازان آمریکایی

«اِیمی دوپره» همیشه راجع‌به رفتار‌های غیراخلاقی دو سرباز آمریکایی با مادرش در دوران پیاده‌سازی نیرو‌های متفقین در ژوئن ۱۹۴۴ میلادی در منطقه نرماندی فرانسه سکوت کرده بود؛ اما با گذشت ۸۰ سال پس از این تعرض وحشیانه، او سرانجام احساس کرد که زمان آن رسیده که در مورد آن صحبت کند.

هلندی‌ها برای بازداشت نتانیاهو آستین بالا زدند

وکلای هلندی درخواستی را برای صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و مقامات اسرائیلی به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه کردند. در همین ارتباط گفته شده است که گروهی از وکلای هلندی با ارائه درخواستی به دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه، خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر مسئولان اسرائیلی شدند.

آمریکا: تسلط اسرائیل بر گذرگاه رفح، عبور از خط قرمز نیست

کاخ سفید معتقد است عملیات رژیم صهیونیستی برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز «جو بایدن» نیست. دولت بایدن در حال بررسی تعلیق ارسال تسلیحات به اسرائیل یا مشروط کردن استفاده از آن‌ها در صورت عملیات گسترده در رفح است.

حملات جنگنده‌های ارتش اسرائیل به جنوب لبنان

صهیونیست‌ها از زمان اجرای عملیات «طوفان الاقصی» توسط رزمندگان جنبش مقاومت حماس در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳، علاوه بر نوار غزه به مناطق جنوب لبنان نیز حملات توپخانه‌ای و هوایی انجام می‌دهند. جنبش مقاومت اسلامی لبنان نیز در حمایت از عملیات طوفان الاقصی، پایگاه‌های نظامی صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

بازی تقصیر در رفح

اسرائیل و حماس دیگری را سرزنش و متهم می‌کنند. گزارش‌هایی مبنی بر خرابکاری عمدی نتانیاهو در مذاکرات اخیر و همچنین گزارش‌هایی در رسانه‌های اسرائیلی وجود دارد مبنی بر اینکه حماس توافق را پذیرفته است، این یک حیله طراحی‌شده است برای اینکه چنین به نظر برسد که اسرائیل در توافق کارشکنی کرده است.

نظرسنجی‌ها چه در مورد بایدن می‌گویند؟

در نظرسنجی جوانان مؤسسه سیاست هاروارد که اندکی قبل از موج تظاهرات و سرکوب دانشگاه در ماه گذشته انجام شد، آمریکایی‌های ۱۸ تا ۲۹ ساله عمدتاً بایدن را به خاطر مدیریت درگیری‌های غزه مورد سرزنش قرار دادند و ۷۶ درصد عملکرد وی را تایید نکردند.

دست و پا زدن‌های نافرجام نتانیاهو در رفح

با گذشت هشت ماه از جنگ در غزه رژیم صهیونیستی که نتوانسته به اهداف خود دست یابد و با فشار‌های داخلی و بین‌المللی زیادی مواجه شده، اکنون دست به هر حربه‌ای می‌زند تا خود را از شدت این فشار‌ها نجات دهد و اعلام کند که دستاوردی داشته است.