آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

وزیر علوم به استعدادهای درخشان: حتی اگر مهاجرت کردید، بازگردید و برای کشور تلاش کنید

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آئین تجلیل از برگزیدگان دوره‌های بیست و هفتمین و بیست و هشتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، گفت: انسان سه پدر و مادر دارد که باید قدرشان را بدانیم، زیرا خیلی زود دیر می‌شود. پدر و مادری که او را به دنیا می‌آورند، پدر و مادری که او را می‌آموزند و پدر و مادری که به او همسر می‌دهند؛ هر فرد باید از این پدر و مادر‌ها تقدیر کند و به همین دلیل من از شما برگزیدگان المپیاد می‌خواهم که ایستاده خانواده‌های خود را تشویق کنید.

سرپرست سازمان ملی سنجش منصوب شد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با صدور حکمی عبدالرسول پورعباس را به عنوان سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منصوب کرد.

وقتی اصفهان بهشت ارامنه بود!

آنچه من از شما می‌خواهم این است که عهدنامه‌ای ترتیب دهید و از پادشاه خود بخواهید آن را به ایران بفرستد همراه با توصیه نام‌های مبنی بر این که ما باید مفاد آن را بپذیریم و رعایت کنیم؛ اما برای برآورده شدن منظور من آن عهدنامه باید شامل یک فقره اصلی و حیاتی باشد که عبارت است از اینکه مزایایی که تحت این عهدنامه به ارمنی‌ها اعطا می‌شود باید تحت نظارت سفیر انگلستان در تهران باشد و علاوه بر، این شاه باید سفیر انگلستان را سرپرست و حامی همه مذاهب و فرقه‌های مسیحی در ایران بداند و اعلام کند.

نقد شهید مطهری به نسبیت اخلاقی علامه طباطبایی

هم‌نسل‌های من از شهید مطهری دین‌داری و مسلمانی خود را آموختند/ شهید مطهری سعی کردند از جاودانگی اخلاق دفاع کنند / برای محکم‌کاری در اخلاق و بتن آرمه کردن ارزش‌های اخلاقی، احساس کردند که با علامه همراهی نکنند / از نظر حضرات، اخلاق عبارت است از قواعدی که انسان‌ها وضع می‌کنند / گمان شهید مطهری این بود که دیدگاه علامه سر از نسبیت در می‌آورد و حد یقفی نخواهد داشت

(تصاویر) از پنجه بوکس تا رنج‌روور؛ کشفیات پلیس البرز از سارقان

نمایشگاه کشفیات دهمین مرحله طرح ارتقا امنیت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور سردار هداوند در ستاد فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار شد. فرمانده انتظامی البرز از دستگیری از ۳۷۳ سارق در اجرای دهمین طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی ۷۲ ساعت گذشته در این استان خبر داد.

گفت‌وگوی اولیانوف با گروسی درباره ایران

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی در شبکه ایکس نوشت که در دیدار با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا و نتایج سفر گروسی به ایران با وی گفتگو کرده است.

درخواست غربی‌ها در مورد «وعده صادق»: اگر می‌خواهید بزنید، محکم نزنید

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه گفت: دو روز مانده به شروع عملیات وعده صادق، درخواست غربی‌ها این بود که اگر می‌خواهید بزنید محکم نزنید و سعی کنید شدت عملیات کاهش پیدا کند ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران خود تصمیم گرفت که چگونه بزند و از چه نقطه‌ای عملیات را انجام دهد و اجاره ندادیم تحت تاثیر فشار‌های دیگران تصمیم گرفته شود، اما به طرف آمریکایی گفتیم ریشه در حل بحران غزه است و شما باید بر این موضوع تمرکز کنید.

اینکه بگوییم مسئولین ما خلافکار و دزد هستند باعث می‌شود که جوان ما در ایران نماند

«اینکه بگوییم مسئولین ما خلافکار و دزد هستند باعث می‌شود که جوان ما در ایران نماند و این موضوع بحران مشروعیت به وجود بیاید. در کشور‌های غربی این موضوع وجود دارد، اما در کشور ما ده برابر می‌کنند و باعث این مشکلات می‌شود.»

هرکسی عاشق ایران است، هرچه در توان دارد برای جوانی جمعیت پای کار بیاورد

«تحقیقات نشان می‌دهد کشوری که فاقد نیروی جوان کافی باشد، هیچ راهی ندارد، مگر اینکه دیکته دیگران را بنویسد و تسلیم اراده دیگران شود که این با استقلال دینی و ملی ما ناهمخوان است؛ بنابراین هرکسی که عاشق، دلداده و علاقه‌مند به سرزمین مقدس ایران اسلامی است، باید هرچه در توان دارد، برای جوانی جمعیت پای کار بیاورد و این همایش نیز در این راستا شکل گرفته است.»

رهبری گفتند جمعیت کشور ما می‌تواند تا ۱۵۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون نفر بالا برود

«ما حتی گفتمان دینی برای کسانی که گرایش دینی حداکثری دارند ایجاد نکردیم. اکثر فیلم‌ها و سریال‌هایی که ساخته می‌شود نفی جمعیت را ترویج می‌کنند. رهبری گفتند جمعیت کشور ما می‌تواند تا ۱۵۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون نفر بالا برود.»

آیت الله جوادی آملی: اقتصاد با سفارش حل نمی‌شود

«ذات اقدس الهی از ما طلب کرده که زمین را آباد کنیم و آبادی زمین علم و سواد و مدیریت می‌خواهد، اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود، دستوری نیست، این یک علم است که مدیریت، جامعیت، زمین شناسی و زمان شناسی می‌خواهد، لذا باید درس خواند، با سواد شد، آن‌هایی که درسش را خوانده اند آن‌ها را احترام کنیم و نرنجانیم و از آن‌ها بهره بگیریم.»

پزشکیان: دولت به شرکت‌های دارویی ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

«دولت باید وضعیت بیمه‌ای را اصلاح کند چراکه نه تنها برای درمان‌هایی مثل دندانپزشکی، بلکه در درمان بیماری‌های خاص و سرطانی هم مانده است. در هیچ کجای دنیا، دولت بیماری‌هایی که زندگی مردم را به خطر نمی‌اندازد را پوشش نمی‌دهد و ابتدا به سراغ بیماری‌های خاص می‌رود در حالی که ما هنوز در پوشش بیماری‌های خاص مانده ایم.»