آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟

با توسعه شهر، افزایش جمعیت، توسعه حمل و نقل و افزایش شمار خودرو‌ها حالا دیگر کوچه و خیابانی را در پایتخت نمی‌توان پیدا کرد که شهروندان خودرو‌های خود را در حاشیه آن پارک نکرده باشند. اما روزگاری در تهران قدیم وقتی نخستین نسل اتومبیل‌ها وارد خیابان‌های شهر شدند، رسم بود که رانندگان وسط خیابان پارک کنند.

(عکس) مگس دم‌عقربی، احتمالا عجیب ترینِ خانواده مگس ها!

عکاسی تکنیک ماکرو/ منقارسران، عقرب نما‌ها یا درازبالانراسته‌ای از حشرات هستند که ۵۵۰ گونه دارند و در ۹ خانواده دسته‌بندی شده‌اند. منقارسران را گاه «مگس‌های عقربی» هم می‌گویند که مگس‌های عقربی البته بزرگ‌ترین خانواده از منقارسران با نام Panorpidae هستند. مگس‌های عقربی نر آلات تناسلی بلندی دارند که به نیش کژدم شباهت دارد.

(تصاویر) مقایسه بمب افکن چینی Xi’an H-۲۰ و B-۲۱ آمریکایی؛ کدام بهتر است؟

جنگ سرد در سال ۱۹۹۰ به پایان رسید و ایالات متحده به عنوان تنها ابرقدرت در جهان باقی ماند. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، بسیاری از برنامه‌های نظامی پرهزینه از نظر ابعاد کاهش یافته یا لغو شدند. در حالی که روسیه تنها سایه‌ای از آنچه اتحاد جماهیر شوروی بود به نظر می‌رسد، چین به سرعت در حال توسعه نظامی و تکنولوژیکی بوده است.

چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟

پژوهشگر جریان‌های اسلامی می‌گوید مصر به خاطر مصرف داخلی و مخالفت با اسلام سیاسی و آمادگی جهان اسلام به این سریال پرداخت. بعید هم نیست در آینده به دیگر جریان‌ها و فرقه‌ها بپردازند و ما با اسلام سیاسی‌هراسی مواجه شویم.

(ویدئو) گوینده اخبار هواشناسی: جزء طبقه متوسط رو به پایین هستم

محمد اصغری، گوینده معروف اخبار هواشناسی، در تاک‌شوی "ای کاش"، درباره حقوق و درآمد ماهیانه‌اش، شغلی که در اداره هواشناسی دارد، نحوه ورود به صداوسیما و اوضاع معیشتی‌اش در مقایسه با دوستان همسن و همدوره‌اش، صحبت کرده است.

(ویدئو) انقلاب در صنعت هواپیماسازی برای میلیاردرها!

یک شرکت مهندسی هوافضا یک غلاف شیشه‌ای با یک جفت صندلی طراحی کرده است که میتواند روی هواپیما‌های موجود نصب شود و دید ۳۶۰ درجه را در طول پرواز به مسافران بدهد. قاعدتا امن‌ترین نقطه هواپیما در صورت سقوط هم همینحاست و قابلیت فروش تا پنج برابر قیمت یک صندلی فرست کلاس را هم دارد.

(تصاویر) طبیعت بهاری اورامان تخت

روستای اورامان تخت که در منطقه اورامانات واقع شده، یکی از زیباترین مناطق کوهستانی ایران و اماکن دیدنی استان کردستان است. رودخانه‌های سیروان و لیله که از میان این دهکده می‌گذرند، طراوت و شادابی را به این ناحیه هدیه می‌دهند. اورامان یکی از مناطق گردشگری زیبای ایران است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از آن بازدید می‌کنند.