آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
2 صفحه

چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟

چالش اصلی رژیم اسرائیل در رابطه با حزب الله لبنان این است که پس از گذشت قریب به هفت ماه از آغاز جنگ غزه، این رژیم نه تنها نتوانسته به اهداف خود در باریکه غزه دست یابد، بلکه حتی در مواجهه و برخورد با حزب الله لبنان نیز ناتوان بوده و نتوانسته آرامش و امنیت روانی را به شهرک نشینان صهیونیست که ساکن شمال فلسطین اشغالی بوده اند و اکنون از خانه های خود فرار کرده اند، بازگرداند.

(ویدئو) در جنبش دانشجویان غرب، شرافت در مقابل شرارت ایستاده است

رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: شکستن حرمت دانشگاه، قانون، آزادی بیان و قلم و شکستن حرمت دفاع از حقوق انسان از جمله فجایعی است که به دست غربی‌های مدعی حقوق بشر در‌حال رخ دادن است. این جریان دانشجویی غرب در جایگاه شرافت در مقابل شرارت قرار گرفته‌است. ایستادگی دانشجویان در غرب حتما مقابل اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد بازدارندگی می‌کند.

ظریف: دانشجویان معترض آمریکایی بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند

محمدجواد ظریف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دانشجویان معترض آمریکایی که توسط نیرو‌های امنیتی ایالات متحده سرکوب می‌شوند در دفاع از مردم فلسطین بر خادمان حرم‌های شریف شرف دارند. دولت‌ها بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی هستند و نه تشویق نسل کشی از طریق عادی سازی با مجرمان.

وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم

وزیر حمل و نقل اسرائیل در مصاحبه با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم اسرائیل این مطلب را بیان کرده است. اظهارات این وزیر اسرائیلی نخستین موضع رسمی رژیم اسرائیل درباره حملات منتسب به این رژیم علیه ایران است.

هاآرتص: حماس دست نتانیاهو را خواند

یک روزنامه صهیونیستی نوشت که جنبش حماس دست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را درخصوص موضوع دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه خواند و همین امر باعث سنگ اندازی نتانیاهو شد.

(ویدئو) احمدی نژاد: ۴۰ هزار هکتار بدهیم؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!

سخنان قابل تأمل محمد درویش، فعال محیط زیست از جلسه شورای‌عالی محیط‌زیست و اظهارات محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت که در واکنش به درخواست ۴۰ هزار هکتار زیستگاه قوچ ارمنی ناباورانه گفت: ۴۰ هزار هکتار؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!

دست‌های پشت پرده در انتخابات به روایت «رشیدی کوچی»

نماینده مرودشت در مجلس گفت:در انتخابات مجلس اعمال نفوذ زیادی شکل گرفت، چه الان و چه در بحث تایید یا ردصلاحیت‌ها شاهد بودیم افرادی که به نظر می‌رسید طبق نظر نهاد‌های امنیتی نباید تایید می‌شدند، اما با رایزنی‌هایی تایید شدند. حتی ما افرادی را داشتیم که محکومیت قطعی در پرونده شان بود، اما چون نزدیک به تفکر دولت بودند و باید در این مجلس حضور داشته باشند؛ مشاهده کردیم که تایید شدند.

موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد

دفتر رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: موارد ردصلاحیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت اجمالی و تفصیلی برای آگاهی عموم منتشر خواهد شد.

رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک

فعالیت ستاد انتخابات وزارت کشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت ماه به صورت منسجم و هماهنگ با ۱۵ استان کشور به صورت فعال‌تری دنبال می‌شود و احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی نیز به ارائه تحلیل‌ها و انجام فعالیت‌های انتخاباتی خود شدت داده‌اند.

(ویدئو) نطق نماینده آمریکا علیه ماشین سرکوب دانشجویان

«جمال آنتونی بومن» نماینده نیویورک در کنگره آمریکا گفت: آیا ما در یک دولت پلیسی هستیم یا یک دموکراسی؟ اعتراض حق دانشجویان است؛ آن‌ها به ارسال دلار‌های مالیات‌دهندگان آمریکایی برای نتانیاهو جهت ادامه کشتار فلسطینیان در غزه معترضند.

(ویدئو) روایت «ژنرال مکنزی» از تحویل سوخو ۳۵ به ایران

«هر جنگنده‌ای که در این اوضاع دشوار به دست ایران برسد به معنای افزایش تنش‌ها در منطقه خواهد بود!... به صراحت بگویم آنچه بیش از این‌ها مرا نگران می‌کند، روانه شدن فناوری از روسیه به ایران است، این مسئله بسیار نگران کننده است...» این بخشی از تحلیل ارتشبد فرانک مکنزی فرمانده پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده است. مواضع این نظامی ارشد آمریکا که سطح نگرانی از تبادل نظامی سطح بالای ایران و اسرائیل را نشان می‌دهد، با زیرنویس فارسی می‌بینید.

فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!

عربستان سال‌هاست از جنگنده‌های «اف-۱۵ ایگل» استفاده می‌کند و در گذشته نیز نسخه‌های پیشرفته‌ای از این جنگنده را خریداری کرده است. با این حال، بوئینگ در حالی به دنبال فروش این جنگنده‌های اف-۱۵ به عربستان است که رقبای اروپایی بوئینگ هم سعی دارند به ریاض جنگنده بفروشند، از جمله جنگنده‌های «داسو رافال» و «یوروفایتر تایفون».

(ویدئو) نماینده مجلس: تلویزیون میدان فرهنگ و هنر را تقریبا واگذار کرده است

علی اصغر پورمحمدی نامزد دور دوم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه بهارستان دوازدهم گفت: ما باید کار‌های اثرگذار فرهنگی در مجلس دوازدهم انجام دهیم، زیرا سلایق مردم و نسل جدید متفاوت شده است. عملکرد مدیران صدا و سیما مناسب نیست، البته تلوزیون کارکرد خود را در دنیا و ایران از دست داده است، البته ما می‌توانستیم تجربه موفق تری هم داشته باشیم. معتقدم تلوزیون ما میدان فرهنگ و هنر را تقریبا واگذار کرده است.